Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HP Pavillion 13" open maken

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 15:56
Na een half uurtje op z'n kop houden en een beetje schudden kom ik het toch maar even vragen :/.

Ik heb een laptop waar ik graag de schijf van wil vervangen. Ik krijg hem helaas niet open.
Alle schroefjes zijn er uit, inclusief de verborgen schroefjes.

Volgens de handleiding (pag. 30, 31, 32) moet je de voorkant omhoog liften en vervolgens de achterkant. Dat lukt niet.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25k321k.jpg

Een schroevendraaier tussen de randjes zetten doe ik niet, want dat gaat sowieso een beschadiging opleveren en daarnaast is het niet mijn eigen laptop :).

Ik heb geen ervaring met HP's, mis ik de clue?

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 29-09-2014 20:36 ]

:D

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 17:44
Je kan eens met een plectrum proberen? Lukt altijd met smartphones en tablets :). Pas wel op dat je hem er niet te diep in steekt voor de kabeltjes of breekbare onderdelen.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
gangsta_playa schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:57:
Je kan eens met een plectrum proberen? Lukt altijd met smartphones en tablets :). Pas wel op dat je hem er niet te diep in steekt voor de kabeltjes of breekbare onderdelen.
of en plastic spaarkaart van een willekeurige supermarkt / elektronica zaak wil ook wel lukken

• gangsta_playa
Als je meer van dit soort reparaties/ upgrades uitvoert voor kennissen kan een setje zoals dit soms wel van pas komen.

Edit: op de foto lijkt het ook alsof het bovenste gedeelte vastgeklikt zit aan het onderste. Dus probeer (niet te krachtig) het onderste stuk plastic/ aluminium rustig naar buiten te duwen met een plectrum/ kaartje. Zo zou je het wel eruit moeten kunnen tillen.

[ Voor 38% gewijzigd door gangsta_playa op 29-09-2014 22:08 ]

Verwijderd

Die breken zo snel af ik raad ze niet aan :-)

• gangsta_playa
Ik heb ze zelf en na 5 smartphones zijn er nog geen enkele gebroken. Als je ze rustig hanteert en de juiste gebruikt voor het werkje dat hij moet doen gaan ze best lang mee (dus niet de dunne voor sterk vastzittende onderdelen ;) ). En voor anderhalve euro kan je niet sukkelen.

[ Voor 11% gewijzigd door gangsta_playa op 29-09-2014 22:08 ]

Verwijderd

Ok Mijn ervaring is dat ze echt juist heel snel breken doe het nu meestal met een mesje (wel zorgvuldig) Ontopic: Op youtube even invoeren :-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

esd stick. Die kun je oor zoveel dingen gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/img/pb/777/187/500/500187777_819.jpg

Stevig maar niet hard en je kan er een boel kracht mee zetten en je maakt niet zo gauw een kras/deuk

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 29-09-2014 22:16 ]

Iperf

• KoffieNT
Ik heb die van DX besteld, thanks.
Als het niks is, bestel ik die van jou fish :)

Ik heb het nog met een bankpasje geprobeerd, maar dat is veel te dik. Ik heb verder niets dunners in huis liggen, en zoiets als een mesje doe ik toch maar niet i.v.m. beschadigingen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh van mij was een random link hoor. ging meer om de foto dan de supplier

Iperf

• KoffieNT
Ah I see, ik had esd stick ge-ebayd, maar die van DX waren wat goedkoper.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moet je vooral die doen ... geen idee waar de mijne vandaan kwamen .. waren een paar zakken vol en ik heb er een paar meegenomen indertijd

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 29-09-2014 22:50 ]

Iperf

Pagina: 1