Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor media design en gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi :) vanwege problemen met mijn huidige laptop (probleem met de adapter waarschijnlijk, langzaam, schade aan de buitenkant) wil ik me alvast gaan oriënteren op een eventuele nieuwe laptop. Hieronder mijn eisenlijstje:
  • Windows, geen Apple. Het allerliefste geen Dell of Acer, die heb ik allebei gehad en ik irriteer me mateloos aan alle meuk die meegeïnstalleerd wordt, die ik er niet bij wil hebben.
  • Maximaal 15.6 inch, niet te zwaar, ultrabook zou fijn zijn maar dat is vaak wel wat prijziger, iig zo dun mogelijk, en een goede batterijduur, want ik neem de laptop iedere dag mee. Ook zou het super fijn zijn áls er een SSD in zit zodat de laptop snel opstart (eventueel SSD en HDD gecombineerd?)
  • Ik gebruik voor school vooral programma's als Adobe Photoshop, Dreamweaver, Illustrator, Microsoft Visual Studio, dus dat moet super snel en soepel draaien. Ik maak ook veel gebruik van internet en moet veel uittypen, dus een fijn toetsenbord (liefst backlit) is ook een pre
  • Ik wil er ook een beetje op kunnen gamen. Geen nieuwe titels, maar de games die ik op mijn huidige Dell XPS15 speel (Skyrim, Bioshock Infinite, Max Payne 3, Diablo III, Left4Dead2, The Sims 3&4), het zou wel fijn zijn als ik die kan blijven spelen
Heeft iemand misschien suggesties? Wat is bijvoorbeeld echt het minimale voor de Adobe-programma's? Ik heb nu een Intel i5-2430M CPU (2.40 GHz), 4 GB RAM-geheugen en een nVidia Geforce GT525M kaart. Hoe veel ik zou willen uitgeven is moeilijk te zeggen, voor nu houd ik het even op 600-700 euro.

Alvast bedankt :)

• siard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 13:05
Ik heb precies dezelfde vraag, ik wacht ook de reacties van anderen af! :)

Ik heb even wat topics afgestrûnd en denk dat dit voor zowel jou als mij een goede optie is: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Even zelf een SSD'tje erin plaatsen en je hebt denk ik een goede, snelle laptop waarop je dit allemaal wel kan doen.

[ Voor 76% gewijzigd door siard op 30-09-2014 12:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:26:
Wat is bijvoorbeeld echt het minimale voor de Adobe-programma's? Ik heb nu een Intel i5-2430M CPU (2.40 GHz), 4 GB RAM-geheugen en een nVidia Geforce GT525M kaart.
Ik heb even dit van de Adobe-site geplukt:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/6t0q4n.jpg

siard schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:14:
Ik heb precies dezelfde vraag, ik wacht ook de reacties van anderen af! :)

Ik heb even wat topics afgestrûnd en denk dat dit voor zowel jou als mij een goede optie is: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Even zelf een SSD'tje erin plaatsen en je hebt denk ik een goede, snelle laptop waarop je dit allemaal wel kan doen.
Ik ga deze ook eerdaags bestellen. Deze lijkt me voor die prijs de meeste bang for your buck. Met een i5-4210u red je het prima in Photoshop. Een i7 levert wel iets meer snelheid, maar ik denk dat je dat alleen echt merkt als je met enorme bestanden werkt. En er zit een hele goeie videokaart in voor de prijs die je ervoor betaalt, daar heb je dan nog meer aan :)
En idd, met een SSD erin heb je een ultrabook-achtige laptop in handen.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:26:
[list]
• Windows, geen Apple. Het allerliefste geen Dell of Acer, die heb ik allebei gehad en ik irriteer me mateloos aan alle meuk die meegeïnstalleerd wordt, die ik er niet bij wil hebben.
Dan geef je je laptop toch een fresh Windows install? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goede tip, dat ga ik ook doen met mijn huidige laptop, heb gratis Windows7 via mijn opleiding dus dat is handig. Die acer ziet er wel goed uit en een hele goede videokaart inderdaad :o Die is wel het overwegen waard!

• siard
Ik overweeg nog om de i7 versie daarvan te nemen, nét iets meer CPU power. :)

Verwijderd

siard schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:08:
Ik overweeg nog om de i7 versie daarvan te nemen, nét iets meer CPU power. :)
Bedoel je deze? Ik twijfel of het de €180 extra waard is. Als je van plan bent om aardig hardcore te gaan photoshoppen/videobewerken dan heb je er wel wat aan. Feit is wel dat je dubbel zoveel opslaggeheugen krijgt in de vorm van Hybrid-HDD. Ieder z'n meug, nietwaar? :)
Persoonlijk ben ik van mening dat de i5 voor kikiii 's eisen moet volstaan, daarbij ook rekening houdend met het budget.

• siard
Nee die bedoel ik niet.
Ik heb de i5 en i7 variant vergeleken, maar ben er net achter gekomen dat de i7 variant die ik heb gezien een slechtere videochip (videokaart) heeft.
Deze heb ik het dan over: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G1Takk

[ Voor 31% gewijzigd door siard op 02-10-2014 16:53 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

siard schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:00:
Nee die bedoel ik niet.
Ik heb de i5 en i7 variant vergeleken, maar ben er net achter gekomen dat de i7 variant die ik heb gezien een slechtere videochip (videokaart) heeft.
Deze heb ik het dan over: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G1Takk
True, de videokaart is minder en het aantal RAM is niet meer uit te breiden. Ook staat Mediamarkt als enige aanbieder, maar als je de link volgt dan staat dat het product (tijdelijk) niet voorradig is. Ik twijfel of die nog aangevuld gaat worden, aangezien er een hoop modellen niet meer op voorraad zijn bij verschillende webshops.
Pagina: 1