Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KPRS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01-2024
Hallo,

Mijn vriendin heeft een nieuwe telefoon nodig en ik kan wel wat advies gebruiken.

Ik zoek een?
Een android smartphone voor onder de 200 euro.

Wat is je budget?
Maximaal 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De phone moet soepel aanvoelen en zo goed mogelijke foto's maken. Als zowel de voor- als achtercamera goede foto's kunnen maken is dat mooi meegenomen. Verder is een zo'n nieuw mogelijke android natuurlijk fijn. De grootte van de telefoon liever niet boven de 4.5 inch.

Wat heb je zelf al gevonden?
De huawei G6, deze ziet er goed uit, maar ik heb gehoord dat deze niet zo lang mee gaat . Gezien het abonnement van mijn vriendin moet de telefoon het wel 2 jaar volhouden (en snel blijven werken).

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er alternatieven voor de door mij gevonden telefoon en zijn mijn eisen mogelijk in deze price-range?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33
JiaYu G4 of nieuwer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20

jeka

Support your local club.

Moto G? Bevalt mijn vriendin prima!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Xiaomi Mi2s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Moto G, zonder twijfel :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46
Sws altijd de moto G :)

Een telefoon die je gewoon in NL kan kopen dus geen gedoe met garantie, een goede chipset (Snapdragon), scherp scherm, afhankelijk van het model wat je koopt zelfs met 4G, en een flitser op de camera.

En de batterijduur is prima ;)
Volgens mij is hij zelfs capable om de Android L update te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

maarud schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:01:
Sws altijd de moto G :)

Een telefoon die je gewoon in NL kan kopen dus geen gedoe met garantie, een goede chipset (Snapdragon), scherp scherm, afhankelijk van het model wat je koopt zelfs met 4G, en een flitser op de camera.

En de batterijduur is prima ;)
Volgens mij is hij zelfs capable om de Android L update te krijgen.
De Moto G heeft dan wel een Snapdragon, maar wel een behoorlijk zwakke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:07

Barrycade

Through the...

Moto G heeft een crappy camera.
Het is een prima telefoon, maar je moet 'm niet kopen als je een goede camera belangrijk vindt.

Als de G6 dezelfde camera als de P6 heeft dan heb je daarmee wel een stukken betere camera. Alleen de schil over Android van Huawei is weer niet zo denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Barrycade schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:07:
Moto G heeft een crappy camera.
Het is een prima telefoon, maar je moet 'm niet kopen als je een goede camera belangrijk vindt.

Als de G6 dezelfde camera als de P6 heeft dan heb je daarmee wel een stukken betere camera. Alleen de schil over Android van Huawei is weer niet zo denderend.
De Xiaomi Mi2s is sneller, gaat langer mee op een lading, heeft twee betere camera's en een schil die wel goed is. De Android-versie is oud, maar MIUI heeft meer functies dan 4.4 dus dat maakt niet heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:43

WCA

Moto G, Oneplus One is ook niet duur, Chinaphones

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

LG G2 mini? Die telefoon is recentelijk aangeschaft voor mijn zusje met ongeveer dezelfde eisen als jouw vriendin heeft qua camera en die bevalt haar prima. Voldoet aan alle eisen alleen is het scherm 4.7". De bezels zijn gelukkig ongelooflijk dun dus de overall grootte is kleiner dan je gemiddelde 4.5"-er. Bouwkwaliteit is ook in orde en 2 jaar meegaan moet met normaal gebruik makkelijk kunnen voor zover ik gezien heb :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

CPU is langzamer, camera is minder, resolutie is minder, en opslag is 4x zo weinig als de Mi2s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

461943 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:48:
CPU is langzamer, camera is minder, resolutie is minder, en opslag is 4x zo weinig als de Mi2s.
De software stabieler, en de garantie harder.
En dat is wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:08:
[...]

En dat is wat telt.
Nul07, prima als je het niet hebt op Android of Xiaomi of wat dan ook, maar je weet er dan ook duidelijk niets van af. MIUI is een van de stabielste distro's die er zijn. De garantie is inderdaad een gezeik, maar hoe vaak heb je dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:08:
[...]

En dat is wat telt.
Software stabieeler... Laat me niet lachen, lees je eerst in MIUI voor je zo'n opmerking plaatst ;)
Pagina: 1