Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 20:37
Heb het forum een beetje doorgezocht maar kon niet echt iets vergelijkend vinden.

Mijn internet snelheid wisselt op het moment best heel erg. De ene keer staat ie bij de speedtest van ziggo gewoon netjes rond de 90mbps. Andere momenten is het ineens 1,50 mbps of 8,50 mbps.

Ik heb wat dingen uitgesloten.
Zo heb ik de kabel waar mijn pc zit aangesloten geprobeerd op mijn laptop en daar geeft ie geen problemen.
Het treed op zowel met wifi als met kabel dus lijkt mij ook niet mijn netwerkkaart.
Heb het stuurprogramma van mijn netwerkkaart bijgewerkt maar dit werkte ook niet.
Computer op spy/malware gescand, zo ook op virussen was helemaal schoon.
Heb ook nog de ubuntu livecd geprobeerd, en daarbij had ik weer de volle snelheid.
Ook nog tcp optimizer geprobeert maar werkte ook niet.

Waar ik dus op uit kom is dat het aan windows ligt. Alleen waar te beginnen. De probleemoplosser geeft immers aan dat er gewoon internet is en constateerd geen problemen.
Het enige wat ik nog kan bedenken, maar ik weer niet of dat mogelijk is, is dat de time4popcorn problemen geeft. Als ik die gebruik gaat het in het begin prima, maar daarna zakt de internetsnelheid in.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Mijn settup:

Zotac Zbox Nano AQ02
8gb Ddr3 geheugen
Samsung desktop upgrade kitt ssd 60gb
Daarop staat Windows 8.1
Externe WD Mybook 4TB

Pc is via een 1,5 meter cat5e kabel verbonden aan de Ubee wifi router van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rayman1987 schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:06:
[...]

Het enige wat ik nog kan bedenken, maar ik weer niet of dat mogelijk is, is dat de time4popcorn problemen geeft. Als ik die gebruik gaat het in het begin prima, maar daarna zakt de internetsnelheid in.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
time4popcorn is toch een veredelde torrent client? Zo ja is dat vrijwel zeker je probleem, beter gezegd je instellingen ervan.

Iedere torrent client kan iedere internetverbinding plattrekken als het onbeperkt gebruik kan maken van de upload - want vrijwel alle internetverkeer is TCP, en TCP moet ACKs terugsturen voor downloaded data. Als je upload vol zit komen die niet aan waardoor je resends krijgt waardoor alles traag als modder wordt.

Oplossing is simpel: stel een max upload in in je torrent client. Zorg dat die hooguit de heflt van de max upload is van je internetverbinding. Let daarbij op verschil tussen bits (kleine b) en Bytes (grote B). Internetverbindingssnelheden worden altijd in bits per seconde gegeven, downloadprogramma's willen nogal eens met Bytes werken.

Oslik blyat! Oslik!