Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 21:16
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is met SNS bank? Ik zit zelf nu bij de ING en overweeg over te stappen naar de SNS bank, maar wil eerst de ervaringen peilen voordat ik echt overstap.
De redenen simpel ING is te vaak down en de rente zijn aantrekkelijker bij SNS bank (rente op betaalrekening etc).

Wat zijn jullie ervaringen bij deze bank?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn ervaring .. gewoon een bank niets speciaals

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:02

BombaAriba

Ondertitel

Ik denk dat alle banken ongeveer even vaak storing hebben, bij ING hoor je het alleen wat vaker aangezien dat een grotere bank is. SNS is zoals eigenlijk iedere grote Nederlandse bank gewoon prima. Let wel dat SNS veel doet aan stuntrentes en het bestuur in het verleden wat gevaarlijker heeft gehandeld maar daar merk je niets van zolang je onder de ton blijft.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:31
Nadelen van SNS: voor elke (spaar)rekening weer het hele papiercircus mét kopie van id opsturen, terwijl je als klant allang bekend bent. Bij ing open je met een paar muisklikken een spaarrekening en kan je gelijk gebruiken.

Voordeel: SNS geeft een veel minder lage rente dan de armoedige fooi bij ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 16:55
BombaAriba schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:16:
Ik denk dat alle banken ongeveer even vaak storing hebben, bij ING hoor je het alleen wat vaker aangezien dat een grotere bank is. SNS is zoals eigenlijk iedere grote Nederlandse bank gewoon prima. Let wel dat SNS veel doet aan stuntrentes en het bestuur in het verleden wat gevaarlijker heeft gehandeld maar daar merk je niets van zolang je onder de ton blijft.
Net vandaag een artikel over storingen: nieuws: 'ING is koploper met storingen bij gemiddeld twee storingen per maand'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Busy-Today-88 schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:57:
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is met SNS bank? Ik zit zelf nu bij de ING en overweeg over te stappen naar de SNS bank, maar wil eerst de ervaringen peilen voordat ik echt overstap.
De redenen simpel ING is te vaak down en de rente zijn aantrekkelijker bij SNS bank (rente op betaalrekening etc).

Wat zijn jullie ervaringen bij deze bank?

Alvast bedankt. :)
In principe hoef je hiervoor niet volledig over te stappen. Gewoon een Betaalrekening bij SNS openen en wanneer ING down is kan je SNS gebruiken. Spaargeld kan je er ook plaatsen evt. Je incasso's zou je dan via ING kunnen laten verlopen. Het lijkt mij namelijk dat de irritatie vooral zit als je een betaling wilt doen of je saldo wilt controleren? Je incasso's controleren kan ook een dag of week later lijkt me. Zomaar een idee.

Bijkomend voordeel: minder storingsgevoelig want 2 banken moeten dan tegelijkertijd falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de sns bank kan je geen geld storten bij een filiaal, maar moet dit via GWK Travelex.

Bij sommige kantoren:

Geen biljetten van 200 / 500

Maximum van 1500,-

Volgende werkdag voor 15:00 pas bijgeschreven op je rekening

http://www.snsbank.nl/par...en-via-gwk-travelex.html#

Voor mij was dit de reden om niet voor de sns te kiezen maar voor de abn toen ik van rabo afkwam.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Het geld storten bij SNS vind ik erg lastig, bij de ING kan ik gewoon naar een van de vele kantoren en het in een automaat gooien zonder kosten.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 21:16
Zowieso ben ik van plan om met de gezamenlijke rekening bij ING te blijven en met privé rekening bij sns. Geld storten kan dan bij ING.

Ik ben er al een paar keer tegen aan gelopen dat mijn salaris binnen was en of je een ideal betaling moest doen en toen lag de boel eruit.

Ik ben er denk uit.

Bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bij sns (ex abnamro klant), tot nu toe ben ik positief alleen jammer dat je je eigen pincode mag niet kiezen (bij abnamro mag wel) en ook niet contactloos betalen zoals bij abnamro...maar tja niks voor niks betaal je daar meer voor je rekening dan bij sns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een aantal maanden geleden overgestapt naar de SNS bank, dit ging geheel niet vlekkeloos.
Iedereen kan fouten maken en het is na lang heen en weer bellen uiteindelijk opgelost.
Na ca. 4 weken een nieuwe zakelijke rekening geopend: De ene fout stapelt zich op de andere.
Ben nu weken verder en nog is alles niet geregeld.
Veel spijt van mijn besluit om voor de SNS bank te kiezen.
Geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 02:19
Mijn ervaringen met SNS Bank zijn prima. Internetbankieren werkt soepel en ze hebben niet tig varianten van producten maar gewoon 1 of 2 met goede voorwaarden, lekker eenvoudig.

Vooral gekozen vanwege de prima rentes en lage kosten, bijvoorbeeld om een nieuwe pas aan te vragen, spoedoverboeking of een overboeking naar het buitenland in andere valuta. De nadelen zijn hierboven wel beschreven eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
Een wat ouder topic maar ik was toevallig aan het kijken naar de bankrekening. Toen zag ik dat SNS rente op de betaalrekening geeft (1,25%) en een acceptabele vrij opneembare spaarrente biedt 1,45%. Misschien toch maar eens overstappen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:52
Sns heb ik altijd bagger gevonden. Trager met overboeken, geld storten lijkt nergens op. Daar ben ik met RABO een heel stuk tevredener over. Qua spaarrekening heb ik een Nationale Nederlanden rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
Maar hoe vaak komt het voor dat je geld stort in een jaar? Bij Rabo betaal je na 6 keer.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 03:13
Heb SNS voor de gezamenlijke rekening en gaat prima. Rente op zowel betaal als spaarrekening en de app is prima. Storten doe ik nooit op die rekening.

Oh en nog nooit merkbaar storing gehad

[ Voor 12% gewijzigd door Thecola op 04-02-2015 22:10 ]

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:22:
Ik ben bij sns (ex abnamro klant), tot nu toe ben ik positief alleen jammer dat je je eigen pincode mag niet kiezen (bij abnamro mag wel) en ook niet contactloos betalen zoals bij abnamro...maar tja niks voor niks betaal je daar meer voor je rekening dan bij sns...
Dan is wellicht de ASN een optie (dochter van SNS). Ook rente op je rekening en contactloos betalen. Geen pincode wijzigen, maar dat is volgens mij vrij uniek bij de ABN AMRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 14:23
celshof schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:24:
[...]
Dan is wellicht de ASN een optie (dochter van SNS). Ook rente op je rekening en contactloos betalen. Geen pincode wijzigen, maar dat is volgens mij vrij uniek bij de ABN AMRO.
Bij KNAB kan je ook je eigen pincode kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Iacobus schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:24:
[...]

Bij KNAB kan je ook je eigen pincode kiezen.
En ik zie dat ze ook rente op je betaalrekening geven en contactloos ondersteunen. Oftewel alles wat DominikaKA wil :)

Verwijderd

Denk dat dit hier het beste past.

Klopt het dat SNS bank niet aangesloten is bij het Geldmaat netwerk voor geld storten? Begreep dat je wel kan storten bij de SNS maar dit heel omslachtig gaat.

Zou toch jammer zijn dat een 'systeem' bank geen normale stortfaciliteit heeft.

De nieuwe app van de SNS ziet er wel moderner uit dan hoe het er eerst uitzag.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:52:
Denk dat dit hier het beste past.

Klopt het dat SNS bank niet aangesloten is bij het Geldmaat netwerk voor geld storten? Begreep dat je wel kan storten bij de SNS maar dit heel omslachtig gaat.

Zou toch jammer zijn dat een 'systeem' bank geen normale stortfaciliteit heeft.

De nieuwe app van de SNS ziet er wel moderner uit dan hoe het er eerst uitzag.
storten gaat via de GWK en die zetten het dan op je sns rekening

was voor mij een reden om weg te gaan na 40 jaar

Verwijderd

bie100 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:07:
[...]

storten gaat via de GWK en die zetten het dan op je sns rekening

was voor mij een reden om weg te gaan na 40 jaar
Toch wel jammer dat ze als grote bank dit niet aanbieden, maar via GWK is het dan waarschijnlijk met een hoop vragenlijsten en formulieren zeker?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:06:
[...]

Toch wel jammer dat ze als grote bank dit niet aanbieden, maar via GWK is het dan waarschijnlijk met een hoop vragenlijsten en formulieren zeker?
nee dat valt wel mee met je betaalpas en een identiteitsbewijs . maar goed in mijn geval moet ik eerst 15 min in de auto om bij een GWK te komen .die ook nog eens in het centrum ligt waar je betaalt moet parkeren daar heb ik geen zin in laat ik het zo zeggen

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Voor nieuwe vragen gaan we geen oude topics kicken. Start dan je eigen topic liever en check Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid even voor je dat doet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.