[Win8.1] Account overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Ik heb bij de installatie van Win8 een accountnaam gemaakt met punten er in: Voorletter<punt>Voorletter<punt>Achternaam. Hierdoor staan de bestanden en instellingen in de map C:\Users\Voorletter<punt>Voorletter

Hierdoor krijg ik allerlei vage problemen van bestandsloccaties die niet gevonden kunnen worden e.d.
Inmiddels heb ik een nieuw account gemaakt met Voornaam<spatie>Achternaam waardoor de bestanden nu gewoon in C:\Users\Voornaam komen te staan.

Dat ik nu sommige software opnieuw moet installeren snap ik, maar hoe krijg ik de bulk aan instellingen, email, etc over naar mijn nieuwe account? Easy Transfer werkt in elk geval niet voor Win8 -> Win8.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25

P_Tingen

omdat het KAN

Druk op win-x en kies computerbeheer. Kies daar voor "lokale gebruikers en groepen", kies "gebruikers", rechterklik op de gebruiker die je wil aanpassen en tik de nieuwe naam. Volgens mij zou dat genoeg moeten zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

GeeBee schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:20:
Hierdoor krijg ik allerlei vage problemen van bestandsloccaties die niet gevonden kunnen worden e.d.
Welke problemen krijg je eigenlijk? Een punt in een foldernaam zou namelijk geen probleem moeten zijn in een folderstructuur.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Punten in folders zijn sowieso tot en met Windows 7 weldegelijk problematisch. Maak maar eens een map aan met als laatste karakter een punt. Deze punt wordt gewoon verwijdert.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
P_Tingen schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:04:
Druk op win-x en kies computerbeheer. Kies daar voor "lokale gebruikers en groepen", kies "gebruikers", rechterklik op de gebruiker die je wil aanpassen en tik de nieuwe naam. Volgens mij zou dat genoeg moeten zijn.
Hiermee wordt wel de accountnaam gewijzigd, maar niet de structuur in C:\Users

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.