SSD('s)?? 1x 512GB of 2x 256GB??

Pagina: 1
Acties:

• Stijn Weijters
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-02 01:46
Hey Stijn hier, ik had een vraagje:

Ik zoek een?
1x Samsung 850 series Pro 512GB of 2x Samsung 850 series Pro 256GB

Wat is je budget?
XgeenX

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben verteld deze Samsung, dus ja Samsung

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik zou graag willen weten wat beter is (sneller) ik zal hem/ze gebruiken voor Gaming.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
Heb je ook maar enige vorm van vooronderzoek gedaan?

Hoeveel invloed heeft je storage überhaupt op gaming? Wat zeggen de benchmarks over de twee schijven? Hoe wilde je de 2x 256 gaan gebruiken? Aan elkaar knopen als één volume, een C:-schijf en een D:-schijf, nog iets anders?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En waarom Samsung Pro's, zijn enorm duur (imo) en in de praktijk nauwelijks sneller dan bijvoorbeeld de Evo's en Crucials.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Stijn Weijters
Paul schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:52:
Heb je ook maar enige vorm van vooronderzoek gedaan?

Hoeveel invloed heeft je storage überhaupt op gaming? Wat zeggen de benchmarks over de twee schijven? Hoe wilde je de 2x 256 gaan gebruiken? Aan elkaar knopen als één volume, een C:-schijf en een D:-schijf, nog iets anders?
ik heb best veel benchmarks enz gezien maar daar was de info niet duidelijk, ze gaan in raid0 (ik heb ook nog een 3tb wd black hdd)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45
Als ze in RAID 0 gaan, weet je zelf ook al wat sneller is. Ik betwijfel ten zeerste of je het verschil in snelheid gaat merken.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Je kan niet 1 SSD in Raid 0 zetten, dus als Raid 0 je eis is, heb je je keuze al gemaakt.
Raid 0 is trouwens wel overdreven voor een gamebak. Ik zou lekker voor de dubbele hoeveelheid opslag van de enkele SSD gaan.
De Samsung 850 PRO's zijn erg duur en de meerprijs niet waard. Deze is ook lekker vlot en betrouwbaar; pricewatch: Crucial MX100 512GB.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het enige wat RAID0 met 2 losse SSDs doet tov 1 grote SSD is de sequential read/write boven de 600MB/s brengen, aangezien dat de interface limiet van 1 enkele drive is. Of dat de complexiteit en foutgevoeligheid van een RAID setup waard is... wat mij betreft niet, hoe vaak lees je >600MB/s sequentieel?

• Stijn Weijters
oscarw schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:06:
Je kan niet 1 SSD in Raid 0 zetten, dus als Raid 0 je eis is, heb je je keuze al gemaakt.
Raid 0 is trouwens wel overdreven voor een gamebak. Ik zou lekker voor de dubbele hoeveelheid opslag van de enkele SSD gaan.
De Samsung 850 PRO's zijn erg duur en de meerprijs niet waard. Deze is ook lekker vlot en betrouwbaar; pricewatch: Crucial MX100 512GB.
Thnx Ik ga denk ik ook voor 512GB thnx...!!!

• Stijn Weijters
_JGC_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:11:
Het enige wat RAID0 met 2 losse SSDs doet tov 1 grote SSD is de sequential read/write boven de 600MB/s brengen, aangezien dat de interface limiet van 1 enkele drive is. Of dat de complexiteit en foutgevoeligheid van een RAID setup waard is... wat mij betreft niet, hoe vaak lees je >600MB/s sequentieel?
Dat zal denk ik niet super vaak zijn, ik denk dat ik voor 512GB ga, Thnx!!!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42
_JGC_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:11:
Ik ging met 2 Kingston SSD's (type weet ik even niet uit me hoofd de snelste ssdNOW 300) van 13 seconden naar 8 seconden voor het laden van een BF4 level in raid 0. Installeren gaat ook een stuk sneller.

Opstarten duurt dan wel wat langer ivm laden raidcontroller maar vanaf het moment dat Windows geladen wordt tot bureaublad duurt het ongeveer 5-6 seconden. Maar de reden voor raid 0 was dat de schijven maar 120 GB waren en ze gratis via me werk kwamen :P

Ook reageert mijn systeem een stuk sneller als hij bv aan het installeren is of andere dingen staat te doen omdat hij zijn load kan verdelen over de schijven. Allemaal ten opzichte van 1 Kingston SSD welke ik natuurlijk eerst getest heb, ik merkte iig een duidelijk verschil in reactiesnelheden van het OS en opstart tijden van spellen en andere software toen ik 2 dezelfde SSD's in Raid 0 had gezet.

Haalde in de benchmarks 930 MB/s lezen en 980 MB\s schrijven.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
Joenino schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:42:
Maar de reden voor raid 0 was dat de schijven maar 120 GB waren en ze gratis via me werk kwamen :P
Dat is ook meteen een van de 2 redenen om SSD's zelf in RAID 0 te gaan zetten, de andere is om boven 600 MB/s sequentieel uit te komen.

Een 2x zo grote SSD van hetzelfde type als de kleine is 'gewoon' 2 kleine die intern in een vorm van RAID 0 staan, de controller spreekt alle flash-chips zelf ook al parallel aan :) Vandaar dat in de benches een grotere SSD beter scoort dan de kleinere.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1