Computer schakelt zichzelf 3x aan/uit na aanzetten

Pagina: 1
Acties:

• AkiraVos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 11:27
Ik gebruik het volgende systeem, dat ik in 2011 heb aangeschaft:
  • Asus Sabertooth X58
  • Intel Core i7 950
  • Scythe Mugen Rev 2B
  • Kingston HyperX Triple Channel 6Gb
  • Sapphire Radeon HD 6870 1024MB
  • Antec EarthWatts Series EA-650Watt
  • Samsung MZ-7PD128 SSD
  • Seagate Barracuda 1TB SATA HDD
  • Windows 7 Home Premium 64 Bit
Wat aan het probleem vooraf ging:
  • Op een gegeven moment kreeg ik een melding van S.M.A.R.T. van mijn harde schijf (Samsung Spinpoint F3 1TB) dat hij aan vervanging toe was. Die heb ik in februarie 2014 vervangen door bovengenoemde schijven.
  • Ik heb een probleem gehad met een niet werkende CPU cooler, de ventilator van de Scythe Mugen Rev.2B werkte niet meer. Ik heb een casefan vervolgens op het coolblok van de Scythe Mugen overgezet.
Het probleem:
Als ik mijn computer aanzet gaat hij vrijwel direct weer uit waarna hij vanzelf weer aanspringt, nogmaals uitgaat, weer aangaat, weer uitgaat en vervolgens aangaat om gewoon op te starten. Het als altijd precies 3x, en nadat hij dan opstart functioneert mijn computer verder normaal. Hij loopt niet vast, geen instabiliteit, geen veranderingen aan het beeld, niets.
Ik heb geprobeerd om alles behalve de essentiële hardware los te koppelen (dus alle randaparatuur, schijven, dvd spelers etc), dit heeft geen effect.

Vragen
  1. ik verdenk zelf de PSU als oorzaak van dit probleem, iemand andere ideeën?
  2. kan ik de PSU verder testen in het geval ik geen extra PSU tot mijn beschikking heb?
  3. kan het nog in het moederbord of het geheugen zitten?
  4. iemand een idee hoe het kan dat hij na de 3 opstart pogingen vervolgens wel normaal functioneert?

Verwijderd

Als hij altijd precies 3x opstart en afsluit en daarna prima draait , klinkt het in mijn oren niet als een defecte PSU. Ik zou eerder in het moederbord gaan zoeken.

Anders even terug naar basic. 1 RAM module , 1 HDD , GPU verwijderen (mits onboard aanwezig) and so on....

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:02

InFamous

excommunicado

Ik heb op mijn Asus moedebord in de bios een optie genaamd "memory re-check" als deze aanstaat krijg ik dezelfde cyclus als jou. 3 x aan/uit dan pas bootten.

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 30-09-2014 10:50 ]

Formerly known as Ragdoll