Fans GPU draaien hard kijken YouTube, hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Excuses als dit onderwerp eerder voorbij is gekomen, maar ik kon het niet vinden.

Het probleem is dat ik wanneer ik YouTube bekijk de fans van mijn GPU erg hard hoor gaan. Mijn Catalyst Control Center zegt ook dat de activiteit behoorlijk omhoog gaat. Zowel met als zonder hardware acceleration in de flash speler gaan de fans hard draaien. Dat doen ze anders overigens alleen wanneer ik een zwaar spel op Ultra speel. Hoe kan het dat YouTube zoveel eist en hoe voorkom ik dit? Het luisteren van podcasts tijdens het werk is vrij irritant met zo'n blazer naast me.

Specs:
Browser: FireFox 32.0.3
Windows 7 64-bit
GPU: AMD Radeon R9 290, Sapphire Vapor-X

&

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 21:09
maak custom fan-profiel aan met msi afterburner

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:31
Heb je misschien wat temperaturen van HWinfo of AIDA64? Of wat voor metingen dan ook:D

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer anders de html5 variant van youtube:
YouTube: html5

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:08
Welke driver versie gebruik je?

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Redesign1 schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:20:
maak custom fan-profiel aan met msi afterburner
Dat zou een mogelijke oplossing zijn, maar aangezien ik afterburner niet meer gebruik zou ik liever een andere oplossing vinden.
Juup schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:22:
Probeer anders de html5 variant van youtube:
YouTube: html5
Deze oplossing lijkt op dit moment goed te werken. Bedankt voor de link : )
GJPW schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:21:
Heb je misschien wat temperaturen van HWinfo of AIDA64? Of wat voor metingen dan ook:D
Temperaturen van Hardwareinfo? Wat bedoel je daarmee? Wat zij als metingen over mijn videokaart hebben?
Hierbij wat ik zelf zie: idle temperatuur GPU: +- 48, Youtube in flash +- 71 (hetzelfde voor zware spellen)
Van de Catalyst Control center: 14.6 (14.9 is uit, dus die ben ik maar even aan het updaten, dank je ; )

[ Voor 68% gewijzigd door Weltschmerz op 30-09-2014 09:31 ]

&

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:31
Hm dan is er best iets mis, heb je al andere browsers geprobeerd? Kun je je gehele systeem even posten?
En ik bedoelde hwmonitor, zou je daar misschien een screenshotje van kunnen gooien?
En de driverversie van je 290!

• glenn456
71 met YouTube in flash is er hoog. Heb je ook de laatse versie van flashplayer?. Check je versie via Adobe.com

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je geen miner ofzo op je pc binnengehaald, als je alleen op je buroblad staat, met alle browsers gesloten, wat voor gpu usage, clocks en temps heb je daar? Neemt dit bijvoorbeeld direct af als je internet eruit trekt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Weltschmerz schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:14:
Excuses als dit onderwerp eerder voorbij is gekomen, maar ik kon het niet vinden.

Het probleem is dat ik wanneer ik YouTube bekijk de fans van mijn GPU erg hard hoor gaan. Mijn Catalyst Control Center zegt ook dat de activiteit behoorlijk omhoog gaat. Zowel met als zonder hardware acceleration in de flash speler gaan de fans hard draaien. Dat doen ze anders overigens alleen wanneer ik een zwaar spel op Ultra speel. Hoe kan het dat YouTube zoveel eist en hoe voorkom ik dit? Het luisteren van podcasts tijdens het werk is vrij irritant met zo'n blazer naast me.

Specs:
Browser: FireFox 32.0.3
Windows 7 64-bit
GPU: AMD Radeon R9 290, Sapphire Vapor-X
Ik had hetzelfde verhaal en die 290 de deur uitgedaan
Dat concept van die kaart/fan/drivers is gewoon zo extreem slecht. !

Met mijn titan hoorde ik niets omdat de kaart ongeveer 33graden bleef.. die 290 doet zomaar 60-78 graden idle! :X ! (afhankelijk van browsing of niet) alsof het niets is. En youtube maakt een kaart wel flink flink warmer, ja...

Dus het probleem is puur AMD.. valt weinig aan te doen behalve waterblok er op.
Daarnaast tm 300 watt... dat is echt geen grap wat die kaart kwijt moet.. dat houdt in dat de kaart al snel op 150-200w zal zitten met weinig te doen hebben.. vervolgens moet je minimaal een antec 1200 hebben wil je echt goed je hitte kwijt met een open-air koel oplossing zoals die sapphire vapor

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 30-09-2014 18:02 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04
Rechtermuisknop in het youtube filmpje. Dan klikken op "instellingen". In het eerste tab het vinkje weghalen bij "hardwareversnelling inschakelen".

Voor mij was het probleem toen opgelost.

Edit, lees nu dat hardware acceleratie al uit gezet was. Ik neem aan in flash op youtube?

[ Voor 20% gewijzigd door Headshot_NL op 30-09-2014 18:18 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:07
Headshot_NL schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:05:
Rechtermuisknop in het youtube filmpje. Dan klikken op "instellingen". In het eerste tab het vinkje weghalen bij "hardwareversnelling inschakelen".

Voor mij was het probleem toen opgelost.
Mooie oplossing... Eerder een tijdelijke oplossing. Je videokaart ontlast je cpu in taken maar op deze manier doe je juist je cpu veel zwaarder belasten.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04
Klopt inderdaad. Maar een beetje CPU heeft amper load, ook met 1080P op youtube.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• glenn456
misschien helpt dit.

downloads: AMD Catalyst 14.9

[ Voor 0% gewijzigd door glenn456 op 01-10-2014 15:57 . Reden: link toegevoegd ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Headshot_NL schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:17:
Klopt inderdaad. Maar een beetje CPU heeft amper load, ook met 1080P op youtube.
Nou, 1080P via dat brakke flash systeem krijgt nog menig potente processor wel op de knieen. En dan doel ik op de gemiddelde E8400 reeks die nog overal staan in huis/tuin/keuken gebruik en op kantoren.
Pagina: 1