Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hi,

Ik heb een Veho Muvi (nep GoPro) en film hier tegenwoordig korte stukjes mee. Helaas krijg je als je een actioncam koopt ook niet meteen het spannende leven vol surfing, climbing en skiing maar goed. Nu dus als test wat filmpjes gemaakt links en rechts en heb tevens premiere CS6 geinstalleerd. Ook de gehele cursus van Lynda.com geoefend en ik snap het redelijk. Veel dingen nog niet, want video is geheel nieuw voor mij.

Hetgeen wat ik nu totaal niet snap is de Sequences in Premiere!!??! Moet ik dit zien als hoofdstukken in een video? Of ? Ik monteer nu alles op 1 hele lange timelime.. maar kan dit beter?

Iemand tips over een goede flow? Nogmaals.. een flow voor een beginner :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt eens beginnen met het editen op een lange tijdlijn (1 sequence). Bij grotere videos is het makkelijker dit op te delen in kleinere stukjes en 1 hoofd sequence bijv. Je kunt namelijk in een sequence ook gewoon sequences slepen.

Simpel gezegd ... een sequence is een tijdlijn met een stuk video en bijbehorende effecten, audio etc.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Oke, je laatste zin snap ik zeker. Zover was ik al. Ik snap alleen nog niet zo goed wanneer je meerdere Sequences zou maken ipv 1 (hele) lange tijdlijn. En hoe je die sequences dan als 1 video moet bekijken, zoals jij zegt Sequences nesten.

Desalwelteplus, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Sequences zou je kunnen zien als hoofdstukken binnen je timeline. Het zijn timelines op zichzelf, maar je kan ook meerdere sequences op één timeline gebruiken. Zodat je niet met 150 lagen zit, maar bijvoorbeeld met 10 sequences met elk 15 lagen. Dat maakt het een stuk overzichtelijker.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 30-09-2014 08:48 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Thnx Guys! Ik ga eens een langere video maken. Het is nog allemaal beetje koffiedik, maar stapje voor stapje he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:30
Een sequense is simpelweg een scene, als je een lange film edit die opgedeeld is in scenes monteer je iedere scene in een aparte sequense met bijbehorende naam bijv: scene 54 action ext. night. Zo kun je als je alles netjes in je bins zet ook makkelijk/snel aan verschillende scenes werken.

Bij ''grote'' films voegen ze pas als laatste alle sequenses samen als de kleurcorrectie en het geluid per scene is gedaan. Zo kunnen ook de verschillende teams aan verschillende scenes werken, en is het voor iedereen even overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Daarnaast nog een handige tip: de Warp Stabiliser en Speed kunnen niet op dezelfde videoclip worden gebruikt in Premiere. Oplossing: clip 1 met stabilisatie in sequence 1 zetten, sequence 1 met 40%-slowmotion in sequence 2 zetten. Dan heb je een gestabiliseerde slowmotion-video :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Pagina: 1