Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Situatie: oude HTC nog wat van mijn vrouw is kapot gegaan. Ik heb de taak gekregen haar te adviseren over een nieuwe 8)7 Zelf wat voorwerk gedaan, maar er resteren nog een paar losse eindjes. Reden waarom jullie input op prijs wordt gesteld. :>

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
max € 250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze heeft een paar eisen:
- android
- goede accuduur (niet halverwege de dag al moeten opladen)
- goede foto's
- bij voorkeur, uitbreidbaar geheugen ivm hoeveelheid foto's
- niet te groot, moet met een hand te bedienen zijn
- 4g is leuk, maar geen must

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals de titel al weergeeft, heb ik een paar kanshebbers gevonden:

De Samsung SIII. Deze is wellicht wat groot, maar pas volgens mij binnen de eisen. Iets ouder dan S4 mini, maar kan volgens mij nog best mee.

De Samsung S4 mini. Stuk nieuwer dan SIII. Formaat al stukken beter, maar ik lees overal dat de accuduur niet best is. Schijnt ook wat bloatware op te zitten.

Huawei Ascend G750. Schijnt een goede camera te hebben en goede accuduur. Merk is mijn vrouw uiteraard onbekend, dus daar heb ik nog wat werk te doen om haar ervan te overtuigen dat dit best een prima merk is. Maar ja, eigenlijk te groot.

Welke vragen heb je hier nog over?

Welke van de 3 zouden jullie aanraden? Of wellicht komen jullie nog met hele andere suggesties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:55

Zalmanman

So long,

Wat betreft het formaat is het misschien beter om haar zelf even te laten kijken naar wat zij de fijnste van de drie vindt. Nadat ze er even mee gewerkt hebt is er een kans dat zij een duidelijke voorkeur heeft.

Wat de S4 mini betreft, de "full size" S4 zit in ieder geval vol met bloatware (maar da's praktisch met iedere Samsung zo...) Wat je daartegen kan doen is een custom ROM installeren. Zo'n puur mogelijke Android nemen en gaan met die banaan. Ik ben van een TouchWiz ROM naar een Google Play Edition ROM gegaan en mijn batterijduur is er stukken op vooruit gegaan.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:22
Van de s3 is dit jaar nog een update gekomen, de s3 neo. Maar in een andere richting, wat vind je van de Sony compact serie? Sony heeft goede camera er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Dank voor de tip van de neo; dat wist ik niet.

Sony gekeken, maar ik zie daar niet iets tussen wat waarschijnlijk gaat bevallen.

Inmiddels is de Huawei afgevallen: beste specs, maar veel te groot.

Als het zou gaan om de keuze tussen een S3 (neo) of een S4 mini; wat zouden jullie dan doen?
De verschillen lijken mij zo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Het is de Neo geworden trouwens.

Dank voor de tip swhnld!