Af en toe mails onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Af en toe zijn plotseling bij ons in Windows Live Mail op Windows 8.1 enkele berichten onleesbaar. Zelfs verplaatsen naar een map als eml-bestand lukt niet meer, evenmin als het lezen van de eigenschappen. Het is net alsof ze echt verdwenen zijn, zodat alleen de titel er nog staat. Met het zelfde programma op de andere computer met Windows 7 komt dit nooit voor. En zoals het lijkt treedt het op tijdens selecteren om ze te verplaatsen naar sub-mappen.
Natuurlijk heb ik zelf al gezocht en vond er een verklaring die er misschien debet aan is. Namelijk de standaardinstelling van automatisch comprimeren na 100 berichten, dit in plaats van akkoord vragen bij wat we destijds bij Outlook Express waren gewend. Vinkje bij automatisch weghalen zou het probleem oplossen.

Vreemd dat het bij ons alleen optreedt bij Windows 8.1, en nooit bij Windows 7. Misschien toeval?
Hoe dan ook, ik heb geen reacties gezien of het hielp, evenmin als commentaar over die oorzaak.
Vreemd vind ik het verschijnsel wel, voor mij voelde het niet aldoor meer zeuren zoals in OE over dat comprimeren wel prettig aan, gewoon af en toe even een melding van automatisch de vrije ruimte bijwerken en verder geen centje pijn.

Hebben meer mensen last van dit euvel en zo ja, lossen die het ook zo op? Of zijn er ook nog andere opties? En komt het systeem als ik dat vinkje weghaal in het vervolg weer als vanouds om de 100 berichten met die akkoordvraag, of moeten we dit zelf van tijd tot tijd in de gaten houden? Ik las ook nog iets over lettertypen als die niet ingesteld zijn op standaard. Maar dat is bij ons niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem in WLM, maar onder Windows 7. Nu en dan zijn alle mails in een map (folder) onleesbaar geworden (Bericht is niet gevonden).
De optie voor comprimeren heb ik op advies van Menno Schoone nu uitgeschakeld, maar dat is nu natuurlijk mosterd na de maaltijd.
Is eer een mogelijkheid om deze map of berichten te restoren ?