is het mogelijk in het bios je harde schijf te wisselen van primaire naar slave en omgekeerd?Ik zou graag w7 installeren inplaats van xp zoadat ik mijn ramgeheugen kan vergroten maar zit nu toch te zoeken naar een gemakkelijke manier om dat te doen zonder backup.Dus gewoon mijn slave schijf primair maken en daar win 7 opzetten?
Andere schijf fysiek afkoppelen? Waarom niet gewoon backup maken van je XP installatie en dan vervangen voor Windows 7? Het is toch al afgeraden om nog met XP 't web op te gaan.
Overigens kan je met de installatie al sinds jaar en dag precies aangeven op welke schijf je Windows wilt hebben, dus ik snap je probleem niet zo.
Overigens kan je met de installatie al sinds jaar en dag precies aangeven op welke schijf je Windows wilt hebben, dus ik snap je probleem niet zo.
Commandline FTW | Tweakt met mate
De master/slave instellingen vind je op de harde schijf zelf.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Master/Slave config is antiek. Dan heb je 't over de oude PATA/IDE aansluitingen. Ik ga ervan uit dat men met de tijd mee gaat, en dus alleen nog maar SATA heeft. Daar heb je geen master/slave of primaire/secundair.
Aangezien er nog XP op staat schat ik de kans dat er IDE schijven inzitten best hoog in.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
juist,die primaire is IDE en de andere sata?Pc is 4 jaar oud en ik begin me nu pas te verdiepen in de hardware.Heb trouwens nu voor de eerste keer in mijn leven een pc opengedaan,dus.......Volg ondertussen harware in avondles maar het is nog maar de 4de les en voel de achterstand.Dus mijn vraag,is het mogelijk?
Kan ik in het bios mijn schijven verwisselen zonder de aansluitingen te veranderen?
Kan ik in het bios mijn schijven verwisselen zonder de aansluitingen te veranderen?
Daarbij moet je wel aanstippen dat de installer altijd de "eerste" schijf de C-schijf maakt. Dus met een beetje pech (of niet handig berekend) heb je dan Windows 7 op een D/E/F/G-schijf. In principe kan dit gewoon, maar er is altijd een applicatie die erover struikelt. Dat is slecht en onhandig en boehhh, maar het is wel zo. Ik heb het ook een keer gehad, en helaas is Windows op een C-schijf hebben nog steeds de enige manier om te garanderen dat alles het snapt.Hero of Time schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:14:
En dit kun je achteraf niet aanpassen.
Dus afkoppelen lijkt me de beste manier. En dan daarna als de wiedeweerga je XP installatie migreren naar een VM
日本!🎌
Tja,dan zit er niks anders op dan een backup te maken en er w7 op te zetten.Bedankt jongens en meisjes
En met welke Windows release was dat? Want ik heb meerdere keren Windows Vista en hoger in dual boot gezien waarbij de installatie zichzelf netjes op C: zette en de andere installatie werd D: of een andere schijf. Alleen met XP en ouder had je dat probleem, waarbij je nog meer gezeik had als je een USB card reader gebruikte (je kreeg dan de card reader eerst, en Windows XP op G: oid)._Thanatos_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:48:
[...]
Daarbij moet je wel aanstippen dat de installer altijd de "eerste" schijf de C-schijf maakt. Dus met een beetje pech (of niet handig berekend) heb je dan Windows 7 op een D/E/F/G-schijf. In principe kan dit gewoon, maar er is altijd een applicatie die erover struikelt. Dat is slecht en onhandig en boehhh, maar het is wel zo. Ik heb het ook een keer gehad, en helaas is Windows op een C-schijf hebben nog steeds de enige manier om te garanderen dat alles het snapt.
En dit kun je achteraf niet aanpassen.
Dus afkoppelen lijkt me de beste manier. En dan daarna als de wiedeweerga je XP installatie migreren naar een VM
Het enige echte probleem wat zou kunnen voorkomen is dat de bootloader op de XP schijf komt te staan, wat met HDD boot priority mogelijk is op te lossen, net afhankelijk hoe dat is uitgewerkt in 't BIOS en hoe Windows hier mee om gaat.
Nogmaals, ik snap het hele probleem niet echt.
Pagina: 1