Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDWeb server for multiple RD Session hosts

Pagina: 1
Acties:

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
We zijn bezig met testen om een hosted desktop omgeving op te zetten.

Huidige setup (OS 2012R2):

2 servers met de volgende rollen:

Remote desktop gateway server, in een farm
RDWeb geinstalleerd op beide servers
Connection broker op 1 server (High Availability doen we later nog)

2 terminal servers met de volgende rollen:
RDS session host

Per RDS is een session collection aangemaakt.
RDWeb laat ook netjes de RDP bestanden zien op de webinterface, alleen het rare is is dat er een verkeerde servernaam ingevuld word. In plaats van de verwachte server naam van de RD Session host die in de session collection is opgenomen word er de server ingevuld van de connection broker.

Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?

Als ik handmatig in het register de naam aanpas werkt het wel, maar ik merkte bijvoorbeeld dat na het installeren van het certificaat de registersleutels weer worden gereset.
Pad in het register, [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\CentralPublishedResources\PublishedFarms\SessionCollectionName01\RemoteDesktops]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Ik snap het probleem niet helemaal, de broker is er juist om de connectie automatisch naar de correcte machine te leiden.

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Ik kan mezelf wel afschieten. Je hebt helemaal gelijk. Ik had een RAP policy in de gateway niet goed staan waardoor de gebruiker niet kon verbinden.

Echt stom van me, bedankt voor je antwoord Killah_Priest !