Toon posts:

Documenten verdwijnen uit Finder met search-functie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort merk ik iets heel vreemds. Als ik de search-functie van Finder gebruik, verdwijnen er soms documenten die vervolgens helemaal niet meer vindbaar zijn.

Het gaat in alle gevallen om documenten die ik lang niet gebruikt heb en in veel gevallen ook nooit meer nodig heb. Ik kan ze gewoon openen, geen probleem. Maar als ik het document dan afsluit, zie ik ze uit het zoekresultatenoverzicht verdwijnen. Het is niet eens dat ik ze nodig heb, ik wil ze gewoon van mijn harde schijf verwijderen, maar zelfs dat lukt dus niet meer. Als ik opnieuw zoek op die bestandsnaam zijn ze ook onvindbaar.

Waar zouden deze documenten zich kunnen bevinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Heb je een SSD? Daar willen oudere files wel eens 'verdwijnen' als je ze lang niet hebt gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb een 2012 iMac zonder SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Speelt het probleem ook in spotlight? als de bestanden er nog zijn dan kan het zijn dat misschien de zoekdatabase niet meer goed is.

Indien de bestanden er nog gewoon zijn dan kun je overwegen mdutil te gebruiken om je index te verwijderen en te rebuilden.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden kan ik in spotlight gewoon terugvinden, ook al zijn de verdwenen uit finder. Heel vreemd.

Ik heb nu het kleine vermoeden dat het iets te maken heeft met Mail. Het zijn allemaal typische documenten die ik via mail ontvangen heb. Dit programma heb ik na aanschaf van de iMac een maandje geprobeerd, maar nu check ik m'n mail gewoon in de browser. Wellicht zijn alle attachments toen offline beschikbaar gemaakt? Dan blijft het alsnog vreemd dat bestanden na 1x bekijken compleet verdwijnen uit finder, maar in spotlight nog beschikbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Ik zie hier ook iemand die hetzelfde probleem heeft met documenten in de mail folder:

https://discussions.apple.com/thread/5590861?tstart=0

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt inderdaad om bestanden in de Mail folder te gaan. Ik heb deze folder nu helemaal leeg gemaakt, dus het probleem komt nu hopelijk niet meer terug.
Pagina: 1