GTX 780 SLI vs GTX 970 SOLO?

Pagina: 1
Acties:

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:12
Hey medetweakers,

Op het moment heb ik een enkele GTX 780 in mijn rig liggen (Gigabyte N780WF (rev 2.0)).
Nu de 780 op het moment in prijs gezakt is en mijn pc SLI ready is, zat ik er over na te denken om een tweede erbij te kopen. Dit zou echter betekenen dat ik nu nog een goede 350 euro moet neertikken en de performance increase is natuurlijk nooit 1 op 2. Loont deze upgrade zich of kan ik beter dit geld oppotten voor een nieuwe generatie GPU (970 in SLI of de opvolger)? Ik ben pas een goede anderhalf jaar bezig met de magische componenten wereld dus kan niet zo'n goede inschatting doen van wat het effectiefst is.
Is het mogelijk ook een goede optie deze kaart (in februari 2014 aangeschaft te verkopen) en dan een 970 erin te peren (980 is denkik een beetje out of range)

Gijs

EDIT:
Ik speel op 1080p, heb echter een dual monitor setup.
Ik speel nu vooral LoL (heb niet zo heel veel tijd om serieus te gamen), maar snelle hardware blijft toch wel een pre. GTA V gaat zeker gespeeld worden in januari!
Gaat de waarde van een videokaart hard achteruit in de maanden nadat deze EOL wordt verklaard?
Dit videokaart verkeerd echter in goede staat en heeft nog een goede 16 maanden garantie. Het is deze btw: pricewatch: Gigabyte GV-N780WF3-3GD

[ Voor 25% gewijzigd door Gijs op 29-09-2014 17:29 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
IS afhankelijk van de rest van je config. Welke CPU gebruik je? En welke spellen speel je op welke resolutie?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

970 doet niet veel beter dan een 780, en een SLI config is altijd maar gokken wat je winst is.

Dus idd, wat voor resolutie speel je op? Als het 1080p is, laat lekker je geld op de bank staan. Die 780 van je moet alles kunnen trekken!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SLI word niet altijd volleidg ge support. Het is dus ook wel belangrijk welke games je ermee wilt gaan spelen. Stel jij speelt maar 1 game heel veel, en die game heeft slechte sli support.... Daarnaast is de resolutie ook van toepassing, en is de vraag of de rest van je pc mee komt (cpu voornamelijk.)
http://nl.hardware.info/r...organgers-en-concurrentie
Zoals je in deze tabel kan zien maakt de resolutie wel degelijk uit. Stel je speelt fullhd/ultra dan is de 970 ruim 10% sneller. De 980 ruim 30%.
Daarnaast is de 900 serie energy zuiniger. Ik weet niet in welke mate je dat belangrijker vind. Persoonlijk heb ik zoiets van, ga altijd eerst voor de snelste single gpu voordat je gaat sli'en of cf'en. Want stel je hebt geen sli support in een game. Dan heb je tenminste de snelste kaart.
Jou budget is blijkbaar 350 euro. Ik denk dat je jou 780 (hangt een beetje van de versie af) sowieso wel kunt verkopen voor meer dan 200 euro. Dan zou je al op 550 euro uitkomen en kun je een 980 kopen:) Dat lijkt mij de beste optie. Zeker als je op 1080p speelt is een 980 snel genoeg voor eigenlijk alles.

• ChojinZ
j0ppie schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:02:
SLI word niet altijd volleidg ge support. Het is dus ook wel belangrijk welke games je ermee wilt gaan spelen. Stel jij speelt maar 1 game heel veel, en die game heeft slechte sli support
Heel goed punt wat door veel tweakers over het hoofd word gezien. Ooit speciaal een 6990 voor 1 specifieke game gekocht. Bleek de game geen CF support te hebben. 8)7

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Gijs
Heb de start even aangepast

• ChojinZ
Geld in je zak houden.

Waarschijnlijk performed je systeem al maximaal bij LoL en ga je niks merken van een upgrade/2e kaart. In januari, kan je de situatie nog eens bekijken. Kom je FPS te kort in GTA, dan je alsnog upgraden. Dan zijn de meeste videokaarten alweer in prijs gedaald waardoor je minder geld kwijt bent.

• j0ppie
  • Niet online
Misschien draait GTA V wel maximaal op een single 780gtx. Misschien draait GTA V wel veel beter op een AMD kaart. Allemaal dingen waar we niks over weten. Misschien heeft GTA V wel geen sli support. Ik ben het dan ook eens met ChojinZ hierboven.

Verwijderd

Of misschien komt er een 980TI uit.
Of misschien komt AMD met een kaart die de 980 makkelijk kan verslaan.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

GJPW schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:55:
GTA V gaat zeker gespeeld worden in januari!
Dus houdt je geld in je zak tot in ieder geval januari ;). Een GTX780 is snel zat voor de meeste spellen, met name als je toch maar op 1080p speelt.

• j0ppie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:51:
Of misschien komt er een 980TI uit.
Of misschien komt AMD met een kaart die de 980 makkelijk kan verslaan.
Het is niet waarschijnlijk dat er een 980Ti komt. De GM204 chip is al volledig unlockt....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Gijs
8)7 Thanks, kon ik zelf ook wel bedenken
Iig, dan ga ik gewoon oppotten:)
Pagina: 1