Levensduur Closed-Loop Water koeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 11:14

TheEagle

Master (of my own) universe

Topicstarter
Ik ben een pc voor mezelf aan het samenstellen en ik wil zowel de CPU als de GPU uit gaan rusten met een waterkoeling setje. Nu heb ik net op de website van de Raijintek Triton gelezen dat de verwachte levensduur 5000 uur is. Als je pc gemiddeld 8 uur per dag laat draaien zou dat uit komen op 625 dagen wat nog geen 2 jaar is.

Ik verwacht dat mijn computersysteem 4 a 5 jaar mee zal moeten gaan. Dus dan lijkt me deze levensduur wat aan de korte kant. Wat ik me af vroeg is, of dit dus een reële levensduur is van een waterkoelingssysteem en of dit globaal voor alle setjes geld die nu op de markt zijn?

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 08:38
50000 uur voor de pomp zie ik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEnellis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:01
Het lijkt mij dat radiatoren en koelblokken niet of nauwelijks slijten (vervuiling is wel mogelijk). De pomp en fans zullen als draaiende delen wel slijten.

Wel moet af en toe het water in de loop vervangen worden, misschien dat ze dat bedoelen. Vaak wordt daarvoor een half jaar tot een jaar voor geadviseerd (sommige laten hun loop tot 2 jaar dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 11:14

TheEagle

Master (of my own) universe

Topicstarter
xingchen schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:31:
50000 uur voor de pomp zie ik staan.
Ik zag net in een stuk van Tomshardware ook 50,000 uur staan. Maar op de officiële website staat
Durable and reliable PUMP Bearing type - Graphite Pipe and Ceramic axis and 5K hours life expectancy
. Ik neem aan dat iemand een typefoutje heeft gemaakt :)

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 08:38
50k inderdaad. 5k is maar ongeveer 200 dagen bij 24/7 gebruik.
Corsair geeft 5 jaar garantie op haar AIO setjes, dus ik denk dat je wel van 5+ jaar levensduur uit kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Waarom neem je geen Noctua NH-U14S voor de CPU en een Arctic Accelero Xtreme 4 voor de Videokaart?

Geen brommende/zoemende pomp en vloeistof in je kast en velen malen stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Svarog schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:39:
Waarom neem je geen Noctua NH-U14S voor de CPU en een Arctic Accelero Xtreme 4 voor de Videokaart?

Geen brommende/zoemende pomp en vloeistof in je kast en velen malen stiller.
Ik heb een Corsair H110 met Noctua fans. Als ik achter mijn bureau zit hoor ik geen brommend en/of zoemend geluid.Ik hoor de case fans pas op het moment dat deze harder dan 50% gaan en dat is tot nu toe alleen voorgekomen tijdens het testen.
Pagina: 1