Toon posts:

Raspberry pi bedienen met de afstandbediening van UPChorizon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om mijn raspberry pi te bedienen met de afstandbediening van mijn UPC horizon box?
Ik kan de raspberry wel bedienen met de afstandbediening van mijn TV maar wil graag maar een afstandbediening rond om mijn bank :)

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:51
Misschien handig om te vertellen hoe nu je opstelling is,
Heb je je raspberry pi voorzien van een infrarood ontvanger of iets dergelijks of bedien je hem doormiddel van HDMI CEC?

Als het laatste het geval is(wat ik denk dat het is) is het niet mogelijk om met je UPC horizon box je raspberry pi te besturen dacht ik.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35
Gaat niet werken. Horizon doet niks met CEC en de afstandsbediening werkt op basis van radio-signalen, geen IR

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
flirc zou moeten kunnen volgens mij
--edit--
mad-dog schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:38:
Gaat niet werken. Horizon doet niks met CEC en de afstandsbediening werkt op basis van radio-signalen, geen IR
of niet... :{

[ Voor 78% gewijzigd door kroegtijger op 29-09-2014 13:04 ]

iRacing Profiel

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35
kroegtijger schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:04:
flirc zou moeten kunnen volgens mij
--edit--

[...]

of niet... :{
Tenzij je nog een oude afstandsbediening hebt van de Horizon. Alle Horizon gebruikers hebben vorig jaar juli een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Gebruikers die later een Horizon pakket hebben genomen kregen deze remote er standaard al bij :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opstelling is dat ik mijn raspberry pi simpel aan mijn TV hangt, geen infrarood ondvanger.

Maar inderdaad de verkoper vertelde mij over de afstandbediening die via radio signalen werkt... Dus de enige oplossing is om een oude afstandbediening van horizon ergens te vinden.

Ik kan geen apps installeren op die horizon box zeker, dat zou namelijk erg makkelijk zijn :)

Heeft misschien iemand nog een idee om alles als nog met een afstandbediening te bedienen??
Pagina: 1