• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:37
En nu ineens start onze computer niet meer op.
Hij is ruim 6 jaar oud, en verder (hardwarematig) nooit kuren vertoond.
Het heeft een AMD Athlon 64 X2 5200+ processor op een Asrock ALiveNF6G moederbord. (Niet overgeklokt o.i.d.)
Verder 2 geheugenmodules van 1GB per stuk en een standaard harde schijf en DVD-speler.

Bij het aanzetten gaan de ventilatoren draaien, powerlampje op de voorkant wordt groen, maar er gebeurd verder helemaal niks.
Het beeldscherm blijft op stand-by staan en ik hoor ook geen bios-piepjes.

De spanningen op het moederbord heb ik gemeten en deze zijn allemaal goed. (3,37V, 5,13V 12,11V, -11,91V)

Een bijzonder puntje:
Een paar uur daarvoor heeft de computer (Windows 7) een blauw scherm gegeven met een 0x0000000A stopmelding, terwijl hij nooit blauwe schermen geeft. Daarna opnieuw gestart en heeft de computer gewoon gewerkt.

Hebben jullie tips om wat na te kijken, of is het einde verhaal?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43
Heb je toevallig nog een andere voeding liggen? Na 6 jaar kan het best eens zo zijn dat deze de geest gaat geven. Wat kan resulteren in BSOD en niet meer aan gaan.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Je zou hier eens kunnen beginnen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wisselen van geheugenbankjes, testen met anderde videokaart etc...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Onbekend
Joenino schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:17:
Heb je toevallig nog een andere voeding liggen? Na 6 jaar kan het best eens zo zijn dat deze de geest gaat geven. Wat kan resulteren in BSOD en niet meer aan gaan.
Ik zou eventueel tijdelijk een voeding uit een andere werkende pc kunnen halen, maar de huidige voedingsspanningen zijn wel goed. Waaraan kan ik zien dat de voeding niet meer goed is?
Mike2k schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:20:
Je zou hier eens kunnen beginnen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wisselen van geheugenbankjes, testen met anderde videokaart etc...
Heb ik doorgenomen. Ik heb al de harde schijf en dvd-speler afgekoppeld en geheugenbankjes gewisseld, maar dat hielp niet.
Ik gebruik verder de onboard videokaart en heb geen losse videokaart liggen. Maar of deze defect is of niet, de pc zou toch minimaal de biospiepjes moeten laten horen?

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09-2025
Al een keer helemaal spanningsloos gemaakt?

Bios Reset?

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Een defecte voeding kan nog perfect de juiste spanning leveren en toch wil de PC dan niet booten omdat er iets toch niet helemaal juist gaat,

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Onbekend
Bedankt voor de oplossing. :)
Ik heb de voeding gistermiddag vervangen door een andere, en tot nu toe draait hij weer goed. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Onbekend op 30-09-2014 08:05 ]

Pagina: 1