Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop van max 600 incl ssd

Pagina: 1
Acties:

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11 07:19
Beste medetweakers,

M'n zus wil graag een nieuwe laptop die er voorlopig even tegenaan kan.

Wat ga je met je laptop doen?
Ze is niet veeleisend, vooral officegebruik en af en toe een filmpje. Gamen zit er niet bij en photoshop en andere zware programma's worden eigenlijk ook niet gedraaid.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het OS wordt sowieso windows, een tweedehands Mac heb ik geopperd maar dat wilde ze liever niet. Het is af en toe een beetje surfen en mailen.

Wat is je budget?
€600
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Een laptop rond de €500 zodat er nog €100 over blijft voor een 256GB SSD

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, maar gewicht doet er niet echt toe. (Als het maar niet meer dan 3 kg is)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefste HP, goede ervaring mee en die hebben we allemaal thuis. Dus dan kunnen opladers ook makkelijk uitgewisseld worden.

Ik sta wel open voor andere merken als het echt iets toevoegt.

Extra eisen
-Een cd/dvd speler
-Rond de 15 inch, 13 inch mag ook nog wel maar niet kleiner. Groter liever niet ivm gewichtstoename.
(-verlicht toetsenbord, dat heb ik alleen nog niet kunnen vinden voor deze prijs)

De laptops die ik op het oog heb:

http://tweakers.net/pricewatch/407609/hp-15-r052nd.html
http://tweakers.net/pricewatch/394641/hp-15-r080nd.html
http://tweakers.net/pricewatch/407422/hp-15-r030nd.html

En de SSD die er uiteindelijk in gaat:
http://tweakers.net/price.../crucial-mx100-256gb.html

Ze lijken allemaal op elkaar en ik heb ook nog niet echt verschillen kunnen vinden tussen de laptops.
Ik ben dan ook wel benieuwd welke laptop jullie aanraden. Betere alternatieven zijn altijd welkom.!

Bedankt voor het reageren alvast.

Groetjes Steef

[ Voor 5% gewijzigd door steef2 op 29-09-2014 17:45 . Reden: extra eisen toegevoegd ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Als ze alleenn wat Office en mailen doet is eventueel een Windows surface 2 geen optie met Windows rt?

Zit gratis Office bij inclusief outlook. Verder lekker ligt en een redelijke goede accuduur. Volgens mij nu ook afgeprijsd bij de.mediamarkt of met korting te krijgen via de student store van Microsoft

Ben je voor ongeveer 400 klaar. Met typecover

• steef2
Ze kijkt ook graag films en een cd/dvd speler is een must.
Verder vind ik het geheugen van 64gb harde schijf erg beperkt, zeker als je wat films en foto's erop zet, dan zit dat zo vol. ;)

Maar wel bedankt voor de suggestie!

• steef2
Beste medetweakers,

Zijn er nog mensen die goede suggesties hebben? Anders word het denk ik de HP15-r052ND.

Mvg

Steed

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Dan hou je geld over voor een NAS ;)

Overigens:
Het liefste HP, goede ervaring mee en die hebben we allemaal thuis. Dus dan kunnen opladers ook makkelijk uitgewisseld worden.
Dat is geen garantie. Kijk hier goed naar. Kan per type verschillen.

Abort, Retry, Quake ???

• steef2
Haha, klopt maar op een 10,1 inch films kijken is niet zo lekker als op 15,6 inch.
En die NAS komt er ook, alleen dan uit een ander potje.

Oke, die oplaad-aansluitingen zal ik dan nog navragen. Maar ik denk dat deze vrijwel hetzelfde zijn aangezien de laptops die wij gebruiken niet ouder dan 1 jaar oud zijn, dus redelijk up-to-date.

Maar er zijn dus geen betere suggesties?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Ik zou een laptop pakken met een goed scherm met een hoge resolutie. De goedkoopste die een 1920*1080 scherm heeft is deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365
Met zo'n scherm zie je met het gebruik van Office programma's veel meer op je scherm. Zo kun je 2 A4'tjes op 100% naast elkaar zien in Word, dat lukt niet op een 1366*768 scherm. Enige nadeel is dat de laptop zwaar is en dat de accu niet erg groot is. Voor het gebruik van je zus is een i3 ruim toereikend, een i5 brengt hier geen verbetering in. Goed idee dat je er een SSD in zet, grootste verbetering die je kunt doen. Als je de SSD op de plek van de HDD zet en een bootable USB stick maakt met Windows 8 erop dan moet het goedkomen. Check voordat je de SSD plaatst wel even of de SATA mode op AHCI staat, deze kan default op IDE staan. AHCI is beter voor een SSD.
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Pagina: 1