Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple kan miljardenboete krijgen vanwege staatssteun

Pagina: 1
Acties:

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Ik lees op RTL Z dat Apple geen boete kan krijgen. Apple kan echter wel alsnog extra belasting moeten gaan betalen over de afgelopen jaren.

Geldt overigens ook voor Fiat.

http://www.rtlnieuws.nl/e...apple-en-fiat-deugen-niet

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Sorry dat ik niet eerder antwoorde Lekker Ventje, ondanks dat ik je opmerking gisterochtend al las.

Ik ben me ervan bewust dat het officieel geen boete mag heten, maar een beter alternatief ken ik ook niet. Bovendien lijkt het sprekend op een boete. Dank voor de opmerkzaamheid, in het vervolg zal ik - in elk geval in de tekst - die nuance beter naar voren brengen. Ik heb voor nu het artikel van gisteren daar ook op aangepast :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien 'naheffing'? Al is het schijnbaar wel 'extra' belasting, boven op dat wat ze niet betaald hebben. Lastig.. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Misschien 'naheffing'? Al is het schijnbaar wel 'extra' belasting, boven op dat wat ze niet betaald hebben. Lastig..
Strikt genomen is boete een straf voor een overtreding, dit is simpelweg belasting die ze hadden moeten betalen. Je hebt gelijk, lastig te definieren.