Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
Ik zoek een telefoon met snelle quad core processor en een goede GPS i.v.m. autonavigatie

[b]Budget is max € 250b]

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om snel te internetten en autonavigatie tomtom of Sygoc

Ik zat zelf te denken aan de moto G (2014) de Samsung S3 of de Xiaomi Redmi 1S
Dit omdat ik minimaal wel een 8 mp Camera wil en goede GPS voor de navigatie Ook mijn budget is max 250 ongeveer

Verder vind ik de Kingzone K1 turbo erg mooi.
Alleen kan ik deze nergens vinden in een NL winkel / webshop.

Graag jullie hulp

Verwijderd

Ik zou met jouw wensen van deze 3 gaan voor de samsung s3. En niet alleen omdat hij de meeste gpu power heeft.

Als je [Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie leest, dan zie je dat er heel veel issues zijn met de Redmi S1. Ook met alternatieve Roms, vertalingen etc. Ook laat xiaomi actief de westerse communitie in de kou en in zijn hemd staan. nieuws: Bekendste fansite Xiaomi met custom roms sluit vanwege conflict met fabrikant

De camera van de moto-g is helaas erg matig, ook heb je heel veel sterkere processors, of telefoons met een mooier beeld voor rond de 200 euro.

Wat ik een beetje gek vind aan je keuze, is dat je 'snel' internet wilt, maar al je keuzes hebben geen 4G.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 09:25 ]

• gram501
Nee, ik gebruik overal Wifi...

Bedankt voor het mee denken

• gram501
Een ander alternatief is ook welkom...
Ik weet natuurlijk ook niet alles

Verwijderd

Nul07 blaat maar wat over een merk en telefoon die hij nooit gehad heeft. Telefoons van Xiaomi zijn voor het budget veruit de beste keuze, plus dat MIUI ( hun skin) Android sneller en nuttiger maakt in plaats van langzamer en onhandiger *kuch* Samsung* kuch* ROM's flashen is helemaal niet nodig, de stock ROM doet het perfect. Ook worden ze over tijd niet langzamer en is de hardware ruim toereikend. Op papier kan de S3 sneller zijn, maar ik durf er om te wedden dat in de praktijk de Redmi s1s stukken sneller is.

• gram501
Ik neig denk ik toch meer naar de S3 tov de Redmi ivm garantie/ bouwkwaliteit

Als iemand nog andere suggestie heeft?...

Verwijderd

gram501 schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:32:
Ik neig denk ik toch meer naar de S3 tov de Redmi ivm garantie/ bouwkwaliteit

Als iemand nog andere suggestie heeft?...
De bouwkwaliteit is bij de Xiaomi even goed of beter dan de S3, dus dat is het probleem niet. Garantie is inderdaad een boel gezeur. Wat dacht je van de Moto G 4g dan? De camera zuigt, maar los daarvan is hij snel, heeft hij een mooi scherm en snel internet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:18:
Nul07 blaat maar wat over een merk en telefoon die hij nooit gehad heeft. Telefoons van Xiaomi zijn voor het budget veruit de beste keuze,

[...]

De bouwkwaliteit is bij de Xiaomi even goed of beter dan de S3, dus dat is het probleem niet. Garantie is inderdaad een boel gezeur. Wat dacht je van de Moto G 4g dan? De camera zuigt, maar los daarvan is hij snel, heeft hij een mooi scherm en snel internet.
Fanboy much? Het is algemeen bekend dat de software van o.a. Xiaomi en Oppo gewoon bagger is, zie o.a. het topic hier op tweakers.

Nee, ik denk dat gram het beste af is met de S3. Het Super Amoled scherm is wat fijner dat de lcd schermen van de Xiami en Moto G als de zon er op schijnt tijdens het navigatiegebruik. De Moto G is een goede 2e maar het scherm is wat kleiner wat in combinatie met het lcd scherm minder prettig is om mee te navigeren.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 08:34
Het scherm van de S3 is maar matig als het toestel redelijk wat zon/daglicht te verduren krijgt, dat is iets wat mij na twee jaar toch wel stoort. Het scherm Moto presteert volgens de reviews een stuk beter, zelf geen ervaring mee.

iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:15:
[...]

Fanboy much? Het is algemeen bekend dat de software van o.a. Xiaomi en Oppo gewoon bagger is, zie o.a. het topic hier op tweakers.

Nee, ik denk dat gram het beste af is met de S3. Het Super Amoled scherm is wat fijner dat de lcd schermen van de Xiami en Moto G als de zon er op schijnt tijdens het navigatiegebruik. De Moto G is een goede 2e maar het scherm is wat kleiner wat in combinatie met het lcd scherm minder prettig is om mee te navigeren.
Lol, jij hebt duidelijk geen flauw idee waar je het over hebt. MIUI is een van de beste ROM's die er is. Color OS is inderdaad bagger. De S3 is ondertussen trage meuk, en te duur.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
Idd, miui is gewoon top over het algemeen

• gram501
los van Miui os ik kan of wil ook gewoon Custom Roms installeren op mijn Tel.
Dus word hij traag dan flash ik gewoon een andere ROM....

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

S3 is gewoon zo debiel verouderd dat je die niet eens zou willen overwegen.

Een Xperia SP zou zelfs een beter keuze zijn dan een S3

Simpelste en betrouwbaarste keuze is de Moto G. Een S3 nemen als bijna een S6 eraan komt... In telecommarkt is dat gewoon een hele bijzondere keuze...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
Zte nubia z7 mini
Zte red bull

• ferdivan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
En waarom niet de s3 neo? Goedkoper dan s3 is net uit, kitkat erop en 1, 5gb werkgeheugen. Snellere soc meer intern geheugen dan de moto g.

• gram501
Volgens mij heb je hier geen Custom rom/ Root voor en zit dar geen mirracast/ screen mirroring op.....

• gram501
Ik heb nu deze ook op het oog de ACER E700 voor iets minde dan €200 euro heb je:
5'' 720p scherm
16GB opslag
2GB RAM
quadcore processor
giga accu 3500 Mah

[ Voor 49% gewijzigd door gram501 op 01-10-2014 22:21 ]

Verwijderd

Die Acer E700 ben ik ook tegengekomen, maar heb ik van mijn shortlist gehaald.

Ik zoek ook een telefoon die ik als routeplanner kan gebruiken en we hebben dan ook bijna identieke eisen.
De Acer lijkt een interessant toestel en met name die grote accucapaciteit valt op.
Mij is echter verteld dat je MediaTek moest mijden als je betrouwbare GPS in je telefoon wilt. Het schijnt een hardwarematig probleem te zijn dat je niet makkelijk kunt oplossen.

Het is erg spijtig, want op papier lijkt de Acer best een leuk toestel. Aangezien GPS voor mij wel belangrijk is zie ik er echter van af. Ik nijg daarom zelf momenteel naar de Motorola G (2014).

• gram501
@yohanman

ik ga denk ik toch voor de S3 neo I9301I
+ ammoled scherm
+ Qualcomm snapdragon op 1.4 GHz (i.p.v. 1.2 GHz op de Moto G)
+ Betere camera dan de Moto G
+ 1,5 GB RAM (1 GB RAM op de Moto G)
+ 16 GB opslag en SD-slot
+ NFC ?? volgens wehkamp

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
gram501 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:32:
@yohanman

ik ga denk ik toch voor de S3 neo I9301I
+ ammoled scherm
+ Qualcomm snapdragon op 1.4 GHz (i.p.v. 1.2 GHz op de Moto G)
+ Betere camera dan de Moto G
+ 1,5 GB RAM (1 GB RAM op de Moto G)
+ 16 GB opslag en SD-slot
+ NFC ?? volgens wehkamp
Vergis je alleen niet, de S3 Neo presteert echt een stuk minder dan de gewone S3. Met name door zijn minder krachtige GPU.

Verwijderd

Die S3 Neo kwam enigszins onverwacht uit de hoge hoed en heeft mij ook een beetje aan het twijfelen gebracht. Hij heeft enkele voordelen t.o.v. de Motorola G 2014, maar die heeft op zijn beurt ook weer enkele sterke punten die op de Samsung ontbreken.

De cores van de Samsung draaien iets sneller blijkbaar. Van wat ik begrepen heb is de vanilla Android op de Moto G echter wel lichter, dus misschien dat de Moto G in de praktijk wel sneller aanvoelt.

De S3 Neo heeft wel meer ram en intern opslag capaciteit. Dat is een duidelijk voordeel. De camera is ook iets beter. Hij heeft een verwisselbare accu en dat is ook een groot pluspunt.
Hij is iets minder groot dan de Moto G en dat spreekt mij wel aan.

De Moto G heeft echter enkele features die hem ook interessant maken. Ten eerste is het een dual-sim toestel. Dat vind ik ontzettend handig, maar als je het niet gebruikt hoef je daar natuurlijk niet op te selecteren.
Bij de Moto G is 'Gorilla glass' toegepast en bij de Samsung volgens mij niet. De Moto G heeft ook support voor de nieuwe WiFi ac standaard en dat heeft de Samsung ook nog niet.
Zoals eerder al vermeld heeft de Moto G een vrijwel vanilla Android zonder veel onnodige resource claimende opsmuk. Motorola heeft ook toegezegd dat de Moto G de update naar de nieuwe Android gaat krijgen en naar verluid is het aannemelijk dat dit vrij snel na de release beschikbaar zal zijn voor de Moto G.
Mocht je later toch een andere Android willen, dan is het relatief makkelijk om een custom rom op de Moto G te zetten. Bij de Samsung S3 Neo lijkt dat wat lastiger en voor zover ik kan nagaan is bijvoorbeeld Cyanogenmod bijvoorbeeld (nog?) niet beschikbaar.

Het is een lastige keuze en je moet een afweging maken welke eigenschappen het belangrijkst zijn.
Wat mij tegenstaat aan de S3 Neo is dus de software en het risico dat je straks niet kunt updaten of een goede rom er op kunt zetten wanneer de support helemaal stopt.

@flashingst
De S3 neo heeft dezelde gpu als de Moto G toch? Dat zijn de toestellen die nu met elkaar werden vergeleken volgens mij, dus dat zal elkaar niet veel ontlopen of wel?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-11 16:05
Zal er niet ook een verschil zitten in toekomstige updates?

Ik denk bijvoorbeeld dat de Moto G nog Android 5.0 gaat krijgen maar dat de S3 geen grote updates meer zal krijgen.

Daarnaast ben ik zelf bijvoorbeeld geen liefhebber van Samsungs Touchwiz maar dat is uiteraard weer op te lossen met een launcher.

• gram501
Zal er via Custom Roms dan geen uitweg zijn voor de sterkere hardware van de S3

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

gram501 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:01:
Zal er via Custom Roms dan geen uitweg zijn voor de sterkere hardware van de S3
Nee want Samsung geeft de firmware van bepaalde belangrijke dingen niet vrij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

@Deadsy
Dat denk ik ook.

Ik denk dat ik toch voor de Moto G zou gaan, want inmiddels heb ik nog enkele revieuws zitten te vergelijken en dan kom ik tot de conclusie dat de S3 Neo helemaal niet zoveel beter is.

Het S3 Neo ammoled scherm heeft een hoger contrast, maar schijnt buiten in zonlicht helemaal niet beter te presteren dan het ips scherm met hogere helderheid van de Moto G.
De op papier betere camera van de Samsung presteert in de praktijk helemaal niet zo veel beter dan die van de vernieuwde Moto G. Laatstgenoemde heeft overigens wel een betere aparture, maar de Samsung heeft digitale stabilisatie en kan 1080p filmen, al schijnt dat laatste dan niet altijd vloeiend te zijn.

De enige echte voordelen die de Samsung S3 Neo biedt t.o.v. de Moto G zijn verwisselbare accu, de 1,5GB ram en de 16GB interne opslag.
Daar staat echter tegenover dat je voor minder geld de nieuwe Moto G kunt kopen met een sd-kaartje waarmee je meer opslagcapaciteit kunt hebben.
De Moto G heeft een groter scherm, maar is qua afmetingen nauwlijks groter (halve cm langer) dan de vrij forse S3. Het grotere scherm en in daglicht beter afleesbare scherm is wellicht een voordeel wanneer je hem als routeplanner in de auto gebruikt.

De Moto G is misschien ook iets robuuster dan de Samsung S3 Neo. Motorola heeft namelijk Gorilla glass 3 toegepast en een nano coating gebruikt om de componenten te beschermen tegen water.
Je moet er niet mee gaan zwemmen, maar hij is niet gelijk kapot als er een beetje water in je toestel komt.

Het is dus lastig om een keuze te maken, want beide toestellen hebben een paar features waarmee ze zich van elkaar onderscheiden.
Persoonlijk nijg ik naar de Moto G, omdat de functies en updatebaarheid mij aanspreken. De features van de S3 Neo, zoals NFS en het amoled scherm hecht ik minder waarde aan.
Pagina: 1