Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ps4 netwerk connectie Nat type 3

Pagina: 1
Acties:

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Jongens,

Ik loop al een tijdje te kloten met mijn routers.

Ik heb beneden een Ubee EW3000 staan van ziggo (modem en router in 1) Nu heb ik boven als ap een Asus Wl-GC520 staan puur om mijn internetbereik te verbeteren in mijn ps4/tv te kunnen voorzien van een kabeltje. Nu is de snelheid op de ps4 perfect alleen loop ik nog steeds te kutten met een nat type 3. Als ik mijn PS4 verbindt met het draadloos netwerk geeft die wel aan Nat Type 2. Hoe kan dit??

Bvd!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Heb je de Asus-unit wel netjes als AP ingesteld, zoals uitgelegd in: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

En, hoe lopen alle kabeltjes (van/naar welke poorten)?

• Shadow343
Ja hij werkt ook verder gewoon als AP. Ik heb Router 1 naar de Asus (router 2) van Lan naar Lan zoals aangegeven hoe je een accespoint moet instellen. In router 2 gaat er vervolgens een Lan kabel naar mijn ps4 en die geeft vervolgens Nat type 3 aan terwijl als ik op Wifi zit (geen idee welke router hij pakt ik neem aan router 2 aangezien die het dichtst bij staat) hij Nat type 2 weergeeft. Heel vreemd allemaal..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Kan het dat (het IP adres van) de WiFi adapter in de DMZ staat en/of een poort forward hiervoor ingesteld is? Enige dat ik zo kan verziennen is dat bekabeld een ander IP adres is toegewezen als draadloos.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Shadow343
lier schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:08:
Kan het dat (het IP adres van) de WiFi adapter in de DMZ staat en/of een poort forward hiervoor ingesteld is? Enige dat ik zo kan verziennen is dat bekabeld een ander IP adres is toegewezen als draadloos.
Je bedoeld dat de ps4 een andere ip krijgt toegewezen met beiden? Dat klopt inderdaad. Ik heb bekabeld heb in een dmz gegooid en een static ip meegegeven. Draadloos pakt hij gewoon een random ip adres en doet hij het wel prima.. zal het daaraan liggen? Zoja wat moet ik dan doen?

• lier

lier

MikroTik nerd

Geen idee of het daar aan ligt. Maar er is blijkbaar sprake van verschil...even het IP adres uit de DMZ halen lijkt me een logische eerste stap.

• Shadow343
lier schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:00:
Geen idee of het daar aan ligt. Maar er is blijkbaar sprake van verschil...even het IP adres uit de DMZ halen lijkt me een logische eerste stap.
Ip van de bekabelde of de statische? En moet ik het IP adres die hij pakt als ik hem draadloos connect anders ook pakken als die bekabeld is?

• lier

lier

MikroTik nerd

Shadow343 schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:07:
Ip van de bekabelde of de statische? En moet ik het IP adres die hij pakt als ik hem draadloos connect anders ook pakken als die bekabeld is?
Voor zover ik weet kan je maar één IP adres in de DMZ plaatsen, correct me if I'm wrong. Netste is om je DHCP server verantwoordelijk te maken voor het uitdelen van IP adressen, voor "vaste" IP adressen kan je reserveringen gebruiken. Het boeit verder niet welk IP adres aan de nic toegekend is (uitgaande dat er niets bijzonders met het IP adres van je WiFi gebeurt).

Maak je gebruik van UPnP?

• Shadow343
lier schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:13:
[...]

Voor zover ik weet kan je maar één IP adres in de DMZ plaatsen, correct me if I'm wrong. Netste is om je DHCP server verantwoordelijk te maken voor het uitdelen van IP adressen, voor "vaste" IP adressen kan je reserveringen gebruiken. Het boeit verder niet welk IP adres aan de nic toegekend is (uitgaande dat er niets bijzonders met het IP adres van je WiFi gebeurt).

Maak je gebruik van UPnP?
UPNP staat op beide routers aan net zoals de firewall overigens. Ik heb de PSN ports ook op beiden geforward. De DHCP server staat volgens mij uit op de Asus en aan op de Ubee. De asus heb ik 192.168.1.2 gegeven als statische ip en die werkt verder ook hoe het hoort.. Nu vraag ik me af hoe ik die asus moet instellen op nat 2 te krijgen. DMZ ga ik uitzetten maar ik heb het idee dat het geen verschil gaat maken..

• lier

lier

MikroTik nerd

Shadow343 schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:16:
DMZ ga ik uitzetten maar ik heb het idee dat het geen verschil gaat maken..
Laat maar weten als je het gedaan hebt ;)

• Shadow343
lier schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:41:
[...]

Laat maar weten als je het gedaan hebt ;)
Ik heb mijn Ubee router gereset en heb van een kameraad van mij een netgear 2500 extender gekregen om mijn range boven te verbeteren. Die aangesloten (draadloos) en de lange kabel die ik daar nog had van mijn ubee ik directe verbinding gegooid met mijn ps4.. Dit moet (als het goed is) een nat 1 geven. Ik ga dat vanmiddag testen.. nog niks gedaan namelijk verder heb hem erin geplugt en ben gaan slapen haha
Pagina: 1