Subdomein redirecten naar teamspeakserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
Op mijn NAS heb ik Xpenology geinstalleerd. Hierop draait mijn teamspeakserver. De teamspeakserver is extern bereikbaar via mijn ip adres. Nu wil ik mijn subdomein ts.xxxxxx.nl doorverwijzen naar mijn teamspeakserver zodat iedereen via dit subdomein gebruik kan maken van teamspeak.

In mijn redirectbeheer heb ik dit subdomein simpelweg doorverwezen naar mijn ipadres. Als ik echter teamspeak willen connecten met dit subdomein, dan kan er geen verbinding worden opgezet.

Ik vermoed dat ik nog iets anders moet insttellen bij mijn redirectbeheer van mijn domeinnaamhoster.Wie kan mij vertellen wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou eerst nagaan of het juiste record in de dns geplaatst is.
Test dit met nslookup of dig op jouw subdomein en zie of jouw externe ip-adres wordt getoond. Is het correct ingesteld, probeer je nu jouw server op het subdomein vanaf jouw interne netwerk te benaderen? Want dat zou wel eens kunnen mislukken. Buitenom jouw server benaderen slikt je router misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Mijn teamspeak server is via het directe IP adres + Poort vanaf buiten bereikbaar. De router is dus correct ingesteld. De server wordt ook al gebruikt.

Enkel het subdomein doorverwijzen ts.xxxxx.nl -> 94.xx.xx.xx lukt niet.

Wat bedoel jij met het juiste record in de DNS is geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
maak een A Record aan met TS.xxxxxx.nl en zet daar je IP adres op.

Geef in je TS server de hostname TS,xxxx,nl op en alles zou goed moeten komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Hartelijk dank. Na het aanmaken van een A record in DNS beheer die naar mijn server verwijst, werkt het zoals gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Iets redirecten is iets van een webserver, wat jij wilt is inderdaad "iemand die ts.XXX.nl invult moet naar IP-adres a.b.c.d" en dat doen je met DNS :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1