Hallo allen,
Ik heb waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar doordat ik weinig tot geen ervaring met Java heb kom ik er zelf niet zo makkelijk uit. Ik heb de volgende code geschreven om door middel van testNG en de Selenium Webdriver (gebruikt voor testen van websites met verschillende browsers) wat simpele tests te doen. Onderstaande code werkt, doet precies wat ik wil. Maar de volgende stap voor mij is om de parameters uit een CSV in te lezen in plaats van de hardcoded data hier onder te gebruiken.
Ik heb het 1 en ander al gegoogled, maar ik kom nét niet de dingen tegen die ik wil doen. Kan iemand mij in de juiste richting helpen? Uitleg, stukje code, of zelfs een link naar een artikel/tutorial, etc. allemaal welkom.
Ik heb waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar doordat ik weinig tot geen ervaring met Java heb kom ik er zelf niet zo makkelijk uit. Ik heb de volgende code geschreven om door middel van testNG en de Selenium Webdriver (gebruikt voor testen van websites met verschillende browsers) wat simpele tests te doen. Onderstaande code werkt, doet precies wat ik wil. Maar de volgende stap voor mij is om de parameters uit een CSV in te lezen in plaats van de hardcoded data hier onder te gebruiken.
Ik heb het 1 en ander al gegoogled, maar ik kom nét niet de dingen tegen die ik wil doen. Kan iemand mij in de juiste richting helpen? Uitleg, stukje code, of zelfs een link naar een artikel/tutorial, etc. allemaal welkom.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| package tests; import java.io.Console; import org.openqa.selenium.WebDriver; import org.openqa.selenium.firefox.FirefoxDriver; import org.testng.Assert; import org.testng.annotations.AfterTest; import org.testng.annotations.BeforeTest; import org.testng.annotations.DataProvider; import org.testng.annotations.Test; public class GoogleTest { private WebDriver myDriver = null; @BeforeTest public void openBrowser(){ myDriver = new FirefoxDriver(); } @Test (dataProvider="provideData") public void testGoogleSearch(String website, String title){ myDriver.get(website); String expected_title=title; String actual_title= myDriver.getTitle(); Assert.assertEquals(actual_title, expected_title); } @DataProvider public Object[][] provideData(){ Object[][] data = new Object[2][2]; data[0][0] = "http://www.google.nl/"; data[0][1] = "Google"; data[1][0] = "http://www.volkskrant.nl"; data[1][1] = "VK home"; return data; } @AfterTest public void closeBrowser(){ myDriver.quit(); } } |