• Flashed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een Sony Vaio fz21m. (ja een oud beestje)
Sinds afgelopen week heeft mijn videokaart kuren. Mijn videokaart wordt niet meer herkend en het beeld bestaat uit allemaal gekleurde strepen en gewoon beeld.

Frappante is dat als ik mijn laptop warm laat worden (75 graden) en dan druk op de plek waar mijn videokaart zet het beeld weer goed wordt en mijn videokaart weer wordt herkend.

Ik heb mijn laptop al open geschroefd en het koelelement schoongemaakt en extra stevig gemonteerd. De koelpasta (of wat dit goedje ook is) voelde heel erg uitgedroogd aan.

Hebben jullie misschien een tip om er voor te zorgen dat ik mijn laptop niet warm hoef te laten worden, hard te drukken om mijn beeld weer goed te krijgen?

Hoor graag van jullie,

Flashed

,

Verwijderd

Als je de koeler er af haalt moet je de koelpasta altijd vervangen, dit verklaart die hoge temperatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2014 21:47 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:46:
Als je de koeler er af haalt moet je de koelpasta altijd vervangen, dit verklaart die hoge temperatuur.
Mwa, niet mee eens.
Maar vaak wel ja.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 19:11
Waarschijnlijk een gevalletje brakke soldeerverbindingen.

Als je hier wat rondzoekt kom je genoeg vergelijkbare gevallen tegen. Oplossing is dan reflowen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Thralas schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:54:
Waarschijnlijk een gevalletje brakke soldeerverbindingen.

Als je hier wat rondzoekt kom je genoeg vergelijkbare gevallen tegen. Oplossing is dan reflowen.
Yup, de beruchte Geforce 8400M. Is een heel gedoe over geweest toen met een aantal laptop fabrikanten en nVidia (desktop kaarten word nog altijd ontkent, maar die hebben/hadden het ook).