Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop onder LOAD blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:41
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb sinds 2009 de Asus K72JK-TY001V. Maar sinds ongeveer 3 maanden crasht hij wanneer ik bijvoorbeeld bij het spel World of Tanks precies in de map kom of wanneer er heel veel actie om me heen gebeurt. Denk hierbij aan heel veel schoten tegelijk.

Ik heb de temperaturen gemeten met het programma Speccy. Onder LOAD gaf het aan dat me moederbord en CPU rond de 60 tot 70 graden zat. Dit is volgens mij nog niet iets wat erg schrikbarend is. Mijn hardeschijf komt wel op een temperatuur van soms zo'n 40 graden. Dit hoort dan weer volgens mij niet. (correct me if i'm wrong)

Maar ik krijg sinds dat ik Windows 8.0 erop heb, nu geupdate naar Windows 8.1 mijn videokaart drivers niet meer geopend. Nadat ik de goede heb geïnstalleerd. Van de ASUS site en AMD site. Hij geeft aan dat hij het Catalyst Control Center niet kan openen. Misschien komt het hierdoor, maar dat weet ik niet.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij uit nood kan brengen. Dit begint namelijk best irritant te worden als je geen games meer kan spelen.

Wat ik al gedaan heb:
Laptop helemaal stof vrij gemaakt. Dit heb ik gedaan door de laptop open te schroeven en de ventilator vast te houden, hierna heb ik er met een busje perslucht opgeblazen. Had al gelezen dat dit schone lucht is.

Groetjes Pepijn

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Temps zijn ok.
Smart van je hd uitlezen.

Windows schoon installeren.
win7?
win8?
Zoek eens op je laptop of er windows 8 goed op loopt.
Wat heb je allemaal geinstalleerd?
Begin eens schoon met zo min mogelijk software.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Het hoeft niet gelijk zo drastisch, Jan, er is namelijk nog één onbekende factor: de GPU en z'n temps.

1. Wat zijn je GPU temps?
2. Fix die driver toch eens, uninstall die hele driver, zorg voor een goede versie van de VC runtime, en install een nieuwe WDM1.2 driver. Ik heb het gevoel dat je een in-place upgrade hebt gedaan die dit probleem kan veroorzaken. Heb je er ook een Intel IGP in? Zoja: zelfde verhaal.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:02

SkyStreaker

Move on up!

Ten eerste, zuig de fan eens ff uit met de stofzuiger (kan nooit geen kwaad, ook al zijn je temps goed)

Zoals Umbrah zegt, drivers uninstallen, rebooten en gebruik deze: http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+7+-+64 (14.4)

Als ook die driver niet wil: http://support.amd.com/en...2&os=Windows%207%20-%2064 (legacy drivers)

[ Voor 22% gewijzigd door SkyStreaker op 29-09-2014 06:08 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Event Log?
Wat zegt de memory.dmp?

• SurfBoy
Ik zal vanmiddag even kijken, moet nu even naar school. Alvast bedankt!

• SurfBoy
Ik heb alleen een AMD GPU, geen intel. Ik heb de AMD driver meerdere keren via het configuratiescherm verwijderd en daarna weer geprobeerd te installeren. Dit werkte niet. In Speccy of CPU-Z zie ik ook nergens de temperatuur van mijn GPU. Iemand een idee waar ik die kan lezen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer HWMonitor eens, die heeft over het algemeen een nogal uitgebreide lijst van sensors.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SurfBoy
Hiermee zie ik alsnog alleen de CPU, MOBO en HDD temps. Ik zie er nergens mijn GPU bij staan. Bij speccy wel, maar zonder temperaturen. Misschien zit er geen sensor op? Kan dat?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je ook al eens een catalyst clean utility gedraaid, en dan de 14.4 driver geïnstalleerd?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
SkyStreaker schreef op maandag 29 september 2014 @ 06:07:
Ten eerste, zuig de fan eens ff uit met de stofzuiger (kan nooit geen kwaad, ook al zijn je temps goed)

Zoals Umbrah zegt, drivers uninstallen, rebooten en gebruik deze: http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+7+-+64 (14.4)

Als ook die driver niet wil: http://support.amd.com/en...2&os=Windows%207%20-%2064 (legacy drivers)
Je linkt hem door naar de desktop drivers, hij heeft natuurlijk de notebook drivers nodig.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

SkyStreaker schreef op maandag 29 september 2014 @ 06:07:
Trouwens... voor de TS het werkelijk doet, NOOIT met de stofzuiger aan het werk gaan:
1. Statische elektriciteit van de motor (zelfde reden dat een föhn slecht is)
2. Wrijving van vrij zware aanzuiging is nog meer statische elektriciteit
3. De draaiing die de zuigkracht op kan wekken in fans kan dynamofunctionaliteit creeeren wat, zoals je al raad, schade doet...
4. Stof op stof = storm. Waarom denk je dat het bliksemt rond een vulkaan?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Umbrah schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:40:
[...]

Trouwens... voor de TS het werkelijk doet, NOOIT met de stofzuiger aan het werk gaan:
1. Statische elektriciteit van de motor (zelfde reden dat een föhn slecht is)
2. Wrijving van vrij zware aanzuiging is nog meer statische elektriciteit
3. De draaiing die de zuigkracht op kan wekken in fans kan dynamofunctionaliteit creeeren wat, zoals je al raad, schade doet...
4. Stof op stof = storm. Waarom denk je dat het bliksemt rond een vulkaan?
Nooit problemen mee gehad, maar nou moet ik ook zeggen dat ik voor de grootste zooi geperste lucht heb gebruikt :D *schaam*
Petervanakelyen schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:33:
[...]

Je linkt hem door naar de desktop drivers, hij heeft natuurlijk de notebook drivers nodig.
Ik...... was nog niet helemaal wakker :F /me mompelt iets met "foei Sky, foei"

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• SurfBoy
Ik had dus die desktop driver geinstalleerd.... Alleen nu blijft hij maar crashen wanneer ik deze wil verwijderen. Als het bijna is afgerond blijft het beeld vast staan. Net na een paar keer vastlopen tijdens opstarten, of wanneer ik bij windows 8 inlog scherm was kwam er ook een hersel pagina, daar liep ie ook vast. Nu heb ik een tijdje gewacht en weer opnieuw geprobeerd. Nu loopt hij weer vast.

Net kreeg ik ook blauwe schermen . Geen blue screens. Er stond helemaal niks in, en dan 5 à 10 sec later was het weer normaal.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heb je een Windows 8 Installatie DVD? Probeer daarvan op te starten en Windows te herstellen...

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Test de rest van je hardware eens, memtestje vooral, dit klinkt niet helemaal gezond...

• SurfBoy
Memtest? Wat is dat? Ben niet bekend met alle programma's.

• SurfBoy
Ik ben nu me vader er naar aan het laten kijken. Hij weet er wel wat vanaf. Ik had hem ook al verteld over memtest. Zelf nog even opgezocht wat het was. Waarschijnlijk vanavond laten runnen.

• SurfBoy
Memtest heb ik nog niet kunnen laten draaien. Maar gister deed ie het gewoon. Geen vastlopers etc, maar nu krijg ik weer vastlopers, ook tijdens opstarten en op mijn bureaublad. Nadat ik hem een paar keer opnieuw heb opgestart geeft hij de foutcode: 0x0000001 aan. Daaronder staat : enter om het opnieuw te proberen en f8 voor de opstartinstellingen, maar ik druk op allebei, zoveel ik wil en alsnog doet ie niks. Waarschijnlijk hier ook weer vastgelopen.
Pagina: 1