Mijn eigen pc was de laatste week zeer onstabiel. Hij vond regelmatig de harde schijf niet bij het opstarten, soms bleef windows eventjes hangen, ...
Ik probeer met fdisk mijn partities te verwijderen en deze komen terug terwijl fdisk zegt dat ze weg zijn. Met Partition Magic heb ik er dan alles kunnen afgooien.
Ik betrouwde het hele zaakje niet en daarom draaide ik Maxdiag van maxtor dat liep echter vast op deze pc. Dus maar op een ander pc hier in huis en ja twee errors.
Code: K80S57
Desc: SMART Process Check failure, general error
Code: K80SY2
Desc: Unknowm error
Niets helpt dus de schijf is zo goed als dood veronderstel ik. Ze is wel nog in garantie.
Het gaat over een Maxtor 54098H8 Udma 66 7200rpm 40GB
Nu vroeg ik me af waarom maxdiag niet wilt wrken op mijn pc (loopt vast bij de harddisk herkenning).
Dit is een niet overclockte PIII 700 op een ABIT BE6-II
Hierop zitten 4 ide controllers 2 udma 33 (bx chipset) en 2 udma 66 controllers (higpoint hpt 366)
Als ik nu een schijfje van 537 mb hieraan hang herkent hij dit op de eerste udma 33 en op de twee udma 66 controller
Dus op de tweede Udma 33 controller wilt hij ze niet vinden
Nu vraag ik me af of er een programma bestaat om de ide controllers te testen.
Of moeten moederbord en harddisk RMA ze zijn beiden bijna 1 jaar oud.
Ik probeer met fdisk mijn partities te verwijderen en deze komen terug terwijl fdisk zegt dat ze weg zijn. Met Partition Magic heb ik er dan alles kunnen afgooien.
Ik betrouwde het hele zaakje niet en daarom draaide ik Maxdiag van maxtor dat liep echter vast op deze pc. Dus maar op een ander pc hier in huis en ja twee errors.
Code: K80S57
Desc: SMART Process Check failure, general error
Code: K80SY2
Desc: Unknowm error
Niets helpt dus de schijf is zo goed als dood veronderstel ik. Ze is wel nog in garantie.
Het gaat over een Maxtor 54098H8 Udma 66 7200rpm 40GB
Nu vroeg ik me af waarom maxdiag niet wilt wrken op mijn pc (loopt vast bij de harddisk herkenning).
Dit is een niet overclockte PIII 700 op een ABIT BE6-II
Hierop zitten 4 ide controllers 2 udma 33 (bx chipset) en 2 udma 66 controllers (higpoint hpt 366)
Als ik nu een schijfje van 537 mb hieraan hang herkent hij dit op de eerste udma 33 en op de twee udma 66 controller
Dus op de tweede Udma 33 controller wilt hij ze niet vinden
Nu vraag ik me af of er een programma bestaat om de ide controllers te testen.
Of moeten moederbord en harddisk RMA ze zijn beiden bijna 1 jaar oud.
edit:
Wat typ fouten
Wat typ fouten
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"