Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf laptop voor CAD en Office tot 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Topicstarter
Hey-o Tweakers,
In verband met het feit dat mijn oude laptop al weer 3 jaar oud is en er erbarmlig slecht uitziet van het op-en-neren naar school. Lijkt het mij verstandig om toch naar een laptop te upgraden die wat beter uitziet. Ook omdat we in het kader van verkapte subsidie samenwerken met bedrijven vaker op een locatie zitten met personen uit het werkveld, het kan naar mijn mening niet een laptop die eruit ziet alsof hij een endurance test heeft gehad thuis hoort op een kantoor situatie.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt gebruikt voor schoolwerk En zo nu en dan een spelletje van het kaliber Defense Grid (tower defender) en wat oudere spellen (2010-2011)wat ik vooral op school doe is het volgende:

• Office
• Revit
• AutoCAD

Die laatste twee zullen alleen gebruikt worden voor te tekenen dus renderen zal niet gebeuren. De meeste (volgens mij alle)CAD applicaties lopen vooral op een enkele core dus mij lijkt een i5 het minimale i.v.m. de turboboost technologie. Een i7 lijkt mij een step up i.v.m. veelal de hogere turbo boost alleen zit er nogal wat functies bij waarvan ik denk geen gebruik te maken. Die toch weer de prijs opjutten.

Wat is je budget?
Ik zit met een prijs van tussen de 700 tot 1000 euro in mijn hoofd hier zit nog wat rek in zoals jullie dadelijk zien in wat ikzelf al zoal heb gevonden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vandaar dat ik het liefst niet groter wil dan 15.6 inch momenteel gebruik ik een ‘desktop vervanger’ van 17 inch en dat is toch echt veel te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Totaal niet ik heb het net en tweakers een beetje afgestruind en volgens mij vallen de Lenovo’s wel in de smaak. Wel heb ik merk waar ik voorlopig even niet meer mee in zee ga en dat is Dell i.v.m. slechte ervaring niet alleen hardware maar ook op het gebied van ondersteuning. Ook blijf ik uit de buurt van apple i.v.m. het feit dat ik de software die ik gebruik niet lekker vindt werken op OSx

Wat ik zelf heb gevonden

pricewatch: Asus N56JN-CN094H

Als eerste heb ik een Asus laptop, deze beschikt over een i7 4710hq met een boost van 3,5 ghz. Dit lijkt mij voor cad zeer fijn ook beschikt hij over een 840m van nvidea, 8gb ram vooralsnog voldoende

En een 750 gb hybrid drive. Deze wordt dadelijk verplaatst naar een tray waar zich nu de dvd drive bevind en als main disk zal er een SSD inkomen.

Ik denk wel dat de GPU hoogstwaarschijnlijk overkill is. Dus als alternatief heb ik de volgende

pricewatch: Asus N56VB-S4061H

In deze zit wel een oudere generatie CPU met een max turboboost van 3,4 en een 740m. Ook is het ram verminderd naar 6gb. Maar dit is altijd aan te passen . Hier is het zelfde verhaal als met de duurdere Asus, de main disk zal een SSD worden en de Harde schijf die er inzit puur opslag

pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB Zilver

Als ik portability als hoofprioriteit dacht ik aan een Surface pro 3 met een i5. Helaas heeft deze wel als beperking dat hij weinig opslag heeft waarvan ook een grootdeel richting het OS gaat. En bij langdurige zware belasting op het geven moment gewoon terugklokt om oververhitting te voorkomen. Zoals uit het review van Tweakers zelf blijkt. Ook is hij veel duurder dan de opties hierboven. Mocht ik hem met studentenkorting kopen kost hij 1034 euro. Wat mischien gezien de hardware toch nog te prijzig is.

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/

Als laatste zat ik te denken aan een 14inch lenovo. Ik heb veel goede dingen gehoord over het toestenbord van de thinkpad. Alleen moet het scherm vaak een tegenvaller zijn. Maar ja, hij is voor te werken en niet voor mooi te wezen.

Dacht aan de goedkoopste versie met alleen het scherm geupgrade naar een 14inch 1600x900 scherm, 8gb ram en een Intel i5-42100u

Deze heeft als GPU de 4400 aan boord wat mij voldoende lijkt voor mijn doeleinden. Zoals geconfigureerd kost deze een kleine 800 euro.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen de knoop door te hakken.

Groetjes Split.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Voor CAD is een sterke gpu echt geen overbodige luxe (afhankelijk van de grootte van je modellen).
Ik zou dus voor één van de twee Asusjes gaan.

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 08:16
Deze HP Envy 15-k046nd

Heeft een iets zwakkere CPU, een i7 4510U op 2ghz met boost naar 3,1ghz
12 gb werkgeheugen en een wat betere videochip, een GTX 850M

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
wappiewappie schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:21:
Voor CAD is een sterke gpu echt geen overbodige luxe (afhankelijk van de grootte van je modellen).
Ik zou dus voor één van de twee Asusjes gaan.
ik dacht dat dit wel meeviel en dat het veelal gebruikt wordt voor viewport versnelling. (zit zelf meestal in de 2d van revit en zo nu en dan in 3d om te controleren maar dat is 2 minuten op een uur so to speak).
JaapN schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:25:
Deze HP Envy 15-k046nd

Heeft een iets zwakkere CPU, een i7 4510U op 2ghz met boost naar 3,1ghz
12 gb werkgeheugen en een wat betere videochip, een GTX 850M
is ook geen verkeerde wel een glanzend scherm wat mischien beter is voor kleuren maar op school met hun 'open' structuur en veel glas wat minder op een zonnige dag. Maar zeker eentje om te overwegen.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Splitinfinitive schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:32:
ik dacht dat dit wel meeviel en dat het veelal gebruikt wordt voor viewport versnelling. (zit zelf meestal in de 2d van revit en zo nu en dan in 3d om te controleren maar dat is 2 minuten op een uur so to speak).
't is inderdaad voor viewport prestaties.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je zou de Dell Latitude E5550 nog kunnen overwegen, met vip korting kom je op 784 euro uit. Moet je wel bij een aantal onderdelen de minderprijs selecteren.
Met een i5-4310U, 8GB ram, 500 GB HDD, 1.920 x 1.080 IPS

Of een 14"Dell Latutude E5450 met i5-4310U, 8GB ram, 128 GB SSD 1.920 x 1.080 voor 866 euro met VIP korting.
Of het model met de 500Gb HDD voor 820 euro incl. VIP

Ik heb zelf geen ervaring met het scherm van de S440, maar wel met die van de T440 (1600 x 900) en ik moet zeggen dat die mij tegen viel. Het full-HD scherm van de S540 vond ik er beter uit zien.

[ Voor 27% gewijzigd door job89 op 30-09-2014 23:54 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
Bedankt voor de tip job, alleen heb ikzelf een zeer sterk onderbuik gevoel bij de dell zo een zelfde type heb ik gehad en vanaf dag een was het ellende vandaar dat ik erbij wegblijf

Inmiddels heb ik denk ik een keuze kunnen maken

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56JN-CN035H€ 805,-€ 805,-
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 895,50

Deze beschikt over een 4700hq en een GT 840m. en is momenteel in de aanbieding bij redcoon voor 800 euro dan samen met de SSD en een HDD caddy kom ik op ~920 euro.

Alleen nog een laatste vraagje, de HDD caddy veroorzaakt niet dat de garantie vervalt of niet? omdat een collega student de oudere broer van dit type laptop heeft en op elke schroef zit een rubber plaatje. Vandaar mijn vraag.

[ Voor 81% gewijzigd door Splitinfinitive op 01-10-2014 10:46 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Het zelfde type kan je niet gehad hebben want ze zijn net nieuw uit. (Al heeft Dell vogens mij wel eerder een E5550 in het assortiment als ik op google zoek 8)7 )

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
Ik doelde eigenlijk op de lattitude typenummer is inmiddels in de vergetelheid geraakt. :p had toen nog een intel centrino en maar liefst 100GB HDD
Pagina: 1