Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem internet bij gamen icm NAS

Pagina: 1
Acties:

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11 09:43
Ik zit met een probleem sinds we thuis een NAS aangeschaft hebben. Deze NAS hebben we icm een gigabit switch gekocht en aangesloten. Sinds de NAS en de switch aangesloten zijn ervaring ik veel vertraging met gamen. Ik heb toen de NAS uitgezet en kwam erachter dat wanneer de nas uit is, het internet het weer goed doet. (nas is een Zyxel NSA325)

Ik had eerst een FTP server op de NAS aanstaan, maar omdat ik dacht dat dit dus ook naar buiten het eigen netwerk werkt, de upload nog wel eens zou kunnen vertragen. Dit heb ik dus uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Nu heb ik net even speedtests gedaan, maar hier zie ik nauwelijks verschil. De upload is een klein beetje lager maar dit verschil is erg klein en dus te verwaarlozen lijkt mij. Ik weet dat de download en upload niet goed zijn, maar voordat we de NAS hadden, was hier nog prima mee te gamen.

Zonder NAS
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3793762206.png

Met NAS
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3793770324.png

Ik heb zelf niet veel ervaring qua netwerk, en vooral hoe deze vertraging kan ontstaan. Hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken.

Router is trouwens de ZTE H220n die meegeleverd wordt bij KPN.

• Daiov97
Is er niemand die weet hoe dit zou kunnen? Misschien moet ik dan maar even contact opnemen met KPN, lijkt mij dat dit niet moet gebeuren.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53

lier

MikroTik nerd

Ik kan mij voorstellen dat als er veel netwerkverkeer van de NAS richting Internet gaat (en omgekeerd) dat het gevolgen heeft voor de latency (vertraging). Zeker als je upload zwaar belast wordt heeft dat direct gevolgen.

In jouw geval zou ik eerst controleren op het modem (voor zover mogelijk) hoeveel bandbreedte verbruikt wordt en hoeveel nog over is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Daiov97
Ik kan het mij ook zeker voorstellen, maar ik zie het niet terug in speedtests. Dat zou ik dan toch terug moeten zien? Zal even kijken in het modem.

[ Voor 11% gewijzigd door Daiov97 op 29-09-2014 17:22 ]