Toon posts:

HP Deskjet 930C software loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb gister een 930C printer gekocht en geinstalleerd op mijn pc (Compaq deskpro EN PIII800, 128MB) met USB. Ging goed. Maar bij ingebruikname bleek dat als ik bijv. bestand - afdrukken klik, en dan op eigenschappen (om bijv. de printkwaliteit in te stellen) en vervolgens dit eigenschappen-schermpje afsluit, dat dan alles vastgelopen is. Je kunt alleen nog je muis bewegen maar niets meer aanklikken. Het enige wat dan nog rest is 2x Ctrl Alt Del. Heb inmiddels meerdere keren de software geinstalleerd en ook een nieuwe versie van internet. Probleem blijft echter. Wie kent dit probleem en kan mij adviseren wat nu te doen?

Oh ja, ik heb Norton Antivirus in gebruik en heb Win 98SE als besturingssysteem.

Alvast bedankt!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik kan je alleen zeggen dat ik geen problemen heb met mijn 930c. Geinstalleerd en nooit problemen, en as you can see heb ik ook 98se. Norton heb ik ook, alleen niet als "running in the background", ik doe het manueel als ik vind dat het moet.

.... Ik weet het ook niet

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 12 juni 2001 19:14 schreef mbvisiontt het volgende:
Ik kan je alleen zeggen dat ik geen problemen heb met mijn 930c. Geinstalleerd en nooit problemen, en as you can see heb ik ook 98se. Norton heb ik ook, alleen niet als "running in the background", ik doe het manueel als ik vind dat het moet.
Hmmz, mijn 930C werkt ook perfect! :7
Heb alleen een probleem als de pc opstart en de printer staat uit, als ik dan wil printen (met de printer aan) is de printer zoek...

Whatever.

Verwijderd

Ik heb ook geen probs met mijn fijne printertje :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, dan maar even de afdeling customer care raadplegen...

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Aangezien niemand mij de oplossing voor mijn vastloopprobleem kon aanreiken heb ik maar contact met de HP Helpdesk opgenomen. Heel professioneel en heel geduldig liepen ze met me allerlei dingetjes door om vervolgens erachter te komen dat er een onbekend softwareconflict de oorzaak van was. Oplossing was een geheimpje van HP: wanneer je de werkset opent klik je bovenin de titelbalk met je rechtermuisknop op het kleine printerlogotje. Kies dan 'info' en hou de CTRL toets ingedrukt terwijl je DUBBELklikt op de dan verschenen printer. Dan kom je in een achterliggend stukje software waar bij mij de 'ultraveilige modus' is gekozen. Kennelijk was er teveel communicatie tussen PC en printer via de USB-verbinding. De ultraveilige modus vermindert de doorstroom, aldus de helpdeskmedewerker. Vervolgens was mijn probleem opgelost. Bedankt HP!

:)
Mzzl

• mbvisiontt
Bij mij staat niks van info als ik het menuutje laat opkomen met de rechtermuisknop... :?

Verwijderd

Topicstarter
En je hebt ook een HP930c met softwareversie 2.3?

Dus: open de werkset en rechtermuisknop op het printerlogotje in de titelbalk. Als het goed is krijg je dan een pull down menutje met daarin 'info'.

Niet soms? *D

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02
Klopt als een bus. Ik krijg een scherm waarin ik dan de printer kan selecteren die ik wil configureren.

Door vervolgens op enter te drukken krijg je een melding en na op doorgaan te hebben geklikt kom je in een configuratiescherm.

Daarin kan je allerlei instellingen veranderen.

Ik kan er wel screenshots van maken maar dan moet iemand even zeggen hoe ik die hier kan posten.

Ik had overigens ook hetzelfde probleem waarbij mijn pc vastliep. Ik heb alles eraf gehaald en ook de PC en de USB-kabel losgehaald. Vervolgens weer geïnstalleerd en toen ging het goed

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. En in dat configuratiescherm staat HP I/O of zoiets. En daar was het kiezen van 'ultraveilige modus' (de onderste in ieder geval) of zoiets voor mij de oplossing van het probleem. Misschien dat nu ik hier uit de doeken heb gedaan hoe je in dat configuratieschermpje kunt komen, er mensen zijn die eventuele problemen met hun HP 930 zelf kunnen oplossen door voor de 'ultraveilige modus' te kiezen... :7

• mbvisiontt
Ik heb werkset 2.1 dus die zal het wel niet hebben dan... Heb je in 2.3 leuke nieuwe features of maakt het geen reet uit? Calibratie, Koppen reinigen, Testpage maken, Handleiding, Geschatte inktlevel, Configuratie (2-sided printing etc.) heb ik erin, is er wat nieuws bijgekomen?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik heb ook effe gekeken, eastereggs zijn altijd leuk :).

Maarum het probleem wat hier werd opgelost, kan in 3.1 niet worden opgelost (bij mij in ieder geval niet) De optie HP-IO en de onderdelen daarvan (Waaronder dus veilige modus) blijven bij mij allemaal grijs.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik kan het helemaal niet... |:(

Ik heb namelijk de 3.1 Engelse versie voor windows2000 pro. Daar zit geen info knop of iets dergelijks.

Whatever.

Pagina: 1