No Boot Disk Error bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• petersaighlee
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-07-2024
Hey mensen,
Ik heb een PC (HP Pavilion) waarin ik afgelopen april een Crucial M500 120GB heb gezet en geinstalleerd als boot-disk voor Windows 8. Hij had in het begin (vlak na installatie) gelijk een Error (No Boot Disk was found etc.) aangegeven, maar na twee keer opnieuw proberen te starten deed 'ie het gewoon weer. Ik dacht dat misschien de SATA een beetje loszat ofzo, maar hij werkte weer dus heb er verder niks mee gedaan. Nu liep vanmiddag mijn pc vast, en na opnieuw opstarten gaf hij toch weer deze melding aan. Dus ik mijn pc open gehaald en kabeltjes vastgedrukt. Error wil niet weg. Heb m al tig keer opnieuw opgestart en hij blijft dezelfde melding geven.
Het vreemde is: in de BIOS geeft hij gewoon aan dat er twee harde schijven aanwezig zijn ( één originele uit de pc (geen BOOT) en de SSD (wel BOOT) ). Als ik die selecteer om vanaf op te starten krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. ik heb alle kabels omgewisseld om te kijken of het aan kabels lag, maar dat maakte niets uit. Ik las ergens dat het eraan zou kunnen liggen dat je in plaats van AHCI IDE moet selecteren in het BOOT menu, maar dat mocht ook niet baten. Heb zojuist in de bios een zelftest DPS uitgevoerd op de SSD (geen idee wat DPS is, maar ik dacht ik probeer t gewoon) en daar kwam 'ie glansrijk doorheen. Ik heb dus nu geen opties meer waar het aan zou kunnen liggen, tenzij het probleem zit in de SSD zelf, dat 'ie kapot is. Lijkt me sterk, want hij heeft alleen in mijn pc gezeten en is er verder nooit uit geweest.
Iemand nog andere suggesties waar het aan zou kunnen liggen/wat ik zou kunnen proberen?
Ik hoor het graag!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Kan zijn dat de ssd op storing staat(vastloopt). Dan stroom van de pc afhalen en de start knop 5 seconde vasthouden.
Dan weer gewoon opstarten proberen met goede boot apparaat kiezen.

Zoek met google op je ssd en op je moederbord of er meer problemen mee zijn.
Kijk of er een firmware update is voor je ssd en moederbord.

SSD aansluiten op je intel sata controller. Soms heb je een extra controller die een stuk slechter is, daar niet op aansluiten.