Toon posts:

Krassen en kuiltjes op GPU heatsink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had m'n (tweedehandse) 6870 GPU opengemaakt voor een mod en TP vervanging en kwam tot ontdekking van verschillende diepe krassen en kuiltjes in m'n HS.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xq7kV0Y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6fswa6B.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jESoyy2.jpg
Zal dit een groot effect op de temperaturen hebben en is lappen van de HS misschien een oplossing?
Ik ben wel van plan lichtjes tot redelijk te overclocken.
Alvast bedankt ;)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Lappen is een oplossing, zal wel een beetje verschil maken.

Ik heb wel vaker OEM HS rommel als dit gezien, waarschijnlijk werkt het net 'goed genoeg' om ze zo te verkopen...

Zou wel interessant zijn om te zien wat je daadwerkelijke performance verschil is. Zou je de temps voor en na kunnen meten?

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-12-2025
ik denk niet dat dit veel effect zal hebben op de temperatuur als je koelpasta gebruikt komt dat wel in de gleufjes en kuiltjes te zitten
als je het niet vertrouwd is het misschien een optie om het met heel fijn schuurpapier vlak te schuren.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dit is precies waar koelpasta voor gemaakt is :)
Erger is een holle of bolle heatsink, daar kan je met koelpasta niet veel meer aan redden.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Valt harstikke mee, ik verwachtte echt putten te zien.
Pasta derbij en voila.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:20:
Lappen is een oplossing, zal wel een beetje verschil maken.

Ik heb wel vaker OEM HS rommel als dit gezien, waarschijnlijk werkt het net 'goed genoeg' om ze zo te verkopen...

Zou wel interessant zijn om te zien wat je daadwerkelijke performance verschil is. Zou je de temps voor en na kunnen meten?
Ik had er even over na gedacht, ontstaat er geen ruimte tussen de core en de heatsink na lappen?
Ik denk dat ik 't ga testen zonder lappen, mocht ik niet blij zijn met de resultaten lap ik 'm alsnog.
Als ik besluit 't te gaan doen zal ik voor en na meten, inderdaad leuk om te zien wat het kan opleveren. Ik zal de resultaten hier wel droppen en je een bericht sturen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30
Na het lappen kun je ook iets minder koelpasta toepassen dan voorheen.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:56:
Valt harstikke mee, ik verwachtte echt putten te zien.
Pasta derbij en voila.
Die rechts boven (eerste foto) vond ik vrij overtuigend. :P
Hippocampus schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:32:
Dit is precies waar koelpasta voor gemaakt is :)
Erger is een holle of bolle heatsink, daar kan je met koelpasta niet veel meer aan redden.
Als ik 'm ga lappen gebruik ik een schuurkurk, dus ik denk dat een bolle/holle heatsink wel mee zal vallen, toch? De putjes zijn verder vrij diep, word dat niet een beetje, te, voor koelpasta? Ik kan ze met m'n vinger ook heel goed voelen.
mickk schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:21:
ik denk niet dat dit veel effect zal hebben op de temperatuur als je koelpasta gebruikt komt dat wel in de gleufjes en kuiltjes te zitten
als je het niet vertrouwd is het misschien een optie om het met heel fijn schuurpapier vlak te schuren.
Dat is in principe lappen. _O-

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:14:
Na het lappen kun je ook iets minder koelpasta toepassen dan voorheen.
Precies wat ik zat te denken. Er is dus ook directer contact wat zorgt voor betere temperaturen.
Ik ben bang dat de kuiltjes net wat te groot zijn om het door een klein beetje extra koelpasta te laten oplossen.
Aan de andere kant is lappen wel risico vol en kost het best wat inspanning.
En waar ga ik 1500+ grit schuurpapier vinden? :|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2014 19:45 ]

Pagina: 1