Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mail van nieuw IP-adres komt in spam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb onlangs een nieuw bedrijf opgezet met een gehuurde dedicted server van strato.
Nu zitten we met een probleem... Mail vanaf onze website zoals een activatie mail kom bij Windows mail adressen in de spam folder... Bij Gmail en andere grote providers is er geen enkel probleem.

Nu heb ik me al aangemeld bij de spam programms's van Microsoft maar nog steeds belandt alles in de spam.

Nu vroeg ik me af, als ik een SSL certificaat koppel aan de mail van de server zou het dan verholpen zijn?
Ik heb ons IP-adres al bekeken of die in een blacklist gemarkeerd is maar dit is niet geval.

Mijn welgemeende excuses als dit bericht in de verkeerde categorie geplaatst is.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zit er in de header van de mail niet een aanwijzing waarom hij in de spambak ging? Het lijkt me dat de spam scanner op een of andere manier die informatie moet doorgeven aan de post bezorger.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:31
Soms kan je in de mail headers zien wat de oorzaak is, dan weet je waar je moet zoeken.

Met de huidige info gok ik dat de reverse dns niet niet goed staat.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Als de reverse DNS niet goed staat slikt Google je mail uberhaupt niet.

Maar dat is wel onderdeel van de checklist. Reverse/forward DNS, SPF en eventueel DKIM. TS geeft niet aan wie/hoe de mailserver is opgezet..

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

sowieso is een slechte SPF (bijna) gegarandeerd een enkeltje 'SPAM'-bak

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik had het ook dat exim ook ipv6 ondersteunde , dit uitgezocht uitgeschakeld en opgelost.

Reverse ging niet lekker

[ Voor 14% gewijzigd door DutchITMaster op 28-09-2014 21:42 ]

Netwerk Engineer

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Ten eerste zijn mail providers altijd voorzichtig met het accepteren van mails van ip-addessen waar nog nooit eerder (soortgelijke) mail vandaan kwam, dit gaat vanzelf over het is helaas niet anders :) Stuur je trouwens mass-mailings of enkele mailtjes?

Daarnaast kan je op http://mxtoolbox.com/domain/ je domein even door de mangel halen, vooral de blacklist en de mail server zijn natuurlijk interessant voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bedankt voor de antwoorden. We zijn direct aan de slag gegaan en hebben de mail headers gecontroleerd, daar was enkel niks verontrustend te vinden. Wel hebben we de nameservers aangepast en nu komt de mail overal binnen in de inbox inclusief 'live' adressen, maar nog steeds weigert zowel outlook als hotmail adressen de emailtjes en komen ze gewoon in de spam box terecht.

Nu heb ik de link van m4rt1nvw doorgenomen en daar uit kwam het volgende
• No SPF records found
• SOA Expire Value out of recommended range

Ik denk dat als ik deze aanpas/toevoeg dat het dan moet werken?

Ik heb ook gekeken of we in een blacklist stonden maar dit was niet het geval.
Nu hebben wij alles via Plesk draaien en als ik dan naar mail toe ga zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/dpjsites/folders/Jing/media/80d853e0-47fa-446e-8fc9-6eaaa594bc7b/2014-09-29_1128.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 11:29 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
De exacte policies van grote mailproviders zijn niet zwart op wit beschikbaar (zou het spammers wel heel gemakkelijk maken), maar SPF is toch wel een minmumvereiste (net als reverse/forward records).

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

En ipv6 PTR moet goed staan volgens Google, Anders krijg je direct een deny :) Is het wel slim dat je een eigen mailserver inricht als je dit soort (basis) instellingen niet precies weet te vinden? binnen no time sta je anders op een grote DNSBL die niet aan removal requests doet. ;)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Verwijderd

Topicstarter
Met Google hebben wij geen problemen, ook maken wij geen gebruik van een ipv6.
De mailserver heeft iemand anders geinstalleerd, maar ben nu aan het uitzoeken ook voor mijzelf, hoe dit opgelost kan worden.
Pagina: 1