Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernetkabel na ethernetkabel stuk

Pagina: 1
Acties:

• Carlmel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-10-2022
Hey allemaal,

Enkele weken geleden heb ik me een Asustor-302T gekocht, een NAS waar ik uiterst tevreden van ben.
Maar af en toe valt deze zijn internetverbinding weg.

De verbinding gaat via een BBOX-2 (gewone huis tuin en keuken modem) met een gewone cat5e netwerkkabel. Telkens dat de connectie (zowel LAN als WAN) weg valt kan ik de netwerkkabel vervangen omdat hij plots niet meer werkt.
Wat wel opvalt is dat de favicon van de webserver erdoor komt :P

Als er iemand een idee heeft om te voorkomen dat ik nog meer netwerkkabels moet vervangen zou me dat al veel kopzorgen besparen 8)7

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb je al doorgemeten of de kabel nog heel is met een multimeter? En eventueel ergens anders nog getest. Zo een kabel sloop je niet zomaar, moet iets aan de hand zijn. Of slechte kabels of aangevreten, of toeval :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik heb zo het idee dat het niet aan de netwerkkabels ligt maar aan de NAS. Meet de kabels eens door met een kabeltester, dan weten we meer.

My favorite programming language is solder.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Netwerkkabels stuk? Dat kan alleen een (externe) fysieke oorzaak hebben.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Carlmel
Bedankt voor de snelle reacties! _/-\o_

Morgen kan ik pas aan een multimeter geraken, daarvan komen de resultaten hier wel terecht
Wat ik zeker weet is dat dezelfde netwerkkabel sinds dan niet meer werkt met andere apparaten (netbook, laptop, desktop van verschillende merken en met verschillende netwerkkaarten).
FlyEragon schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:26:
Heb je al doorgemeten of de kabel nog heel is met een multimeter? En eventueel ergens anders nog getest. Zo een kabel sloop je niet zomaar, moet iets aan de hand zijn. Of slechte kabels of aangevreten, of toeval :)
Hopelijk niet , maar zal er voor de zekerheid eens op doorzoeken

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Je zegt dat de netwerkkabel niet reageert bij andere apparaten, maar hoe zit het met de netwerkpoort op de modem? Zou ook nog kunnen zijn dat die brak is, als ik het zo lees.

• Carlmel
ShitHappens schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:39:
Je zegt dat de netwerkkabel niet reageert bij andere apparaten, maar hoe zit het met de netwerkpoort op de modem? Zou ook nog kunnen zijn dat die brak is, als ik het zo lees.
Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Voor de zekerheid zal ik de modem eens vervangen en zien of het probleem zich nog voordoet, tenslotte is die ook al 3 jaar oud

• Carlmel
Vandaag heb ik de kabels kunnen doorgemeten en deze bleken nog perfect te werken. Aangezien ook andere apparaten met dezelfde kabel op dezelfde poort normale verbinding geen normake verbinding kregen zal het dus wel aan de poort liggen.
Voorlopig ligt het dus aan een defecte poort. Moest er nog iets interessants opduiken zet ik het hier, maar voorlopig kan hier dus wel een slotje op.

Bedankt voor de hulp! :)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
Dat je kabel elektrisch in orde is zegt helaas weinig over de prestaties. Het kan nog steeds zijn dat de twist ergens niet goed is of dat de pairs niet op de juiste volgorde in de connectors zitten. Ligt de kabel los op de grond of wordt deze vaak bewogen? Dan is de kans op beschadiging vrij groot. Ik heb vaker meegemaakt dat beschadigde kabels nog wel verbinding gaven, maar zo dramatisch traag dat je vaak net aan de head-sectie van een website kunt laden, en meer niet. Als de favicon nog in je cache staat zie je dan idd alleen de favicon en de title.

Of het aan een defecte netwerkpoort ligt kun je natuurlijk vrij snel uitsluiten door even een andere poort te gebruiken of een ad-hoc netwerkverbinding te maken met de kabel.

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Staat die BBOX-2 niet gewoon in bridge mode? Als je alleen je laptop aansluit wat voor ip adres krijg je dan? Als het begint met 192.168 of 10. of 172. dan staat dat ding als router ingesteld. Krijg je een publiek ip adres? Dan is het logisch dat het niet werkt.

Ik vermoed dat dat ding in bridge modes o.i.d. staat. Na een tijdje geen laptop aangehad te hebben krijgt je NAS het publieke ip adres toegewezen via DHCP. Als je nu je laptop aanzet krijgt deze geen ip adres en heb je daar dus geen internet op.

Even een wilde gok, maar ik vermoed dat het zoiets is....
Pagina: 1