Games op voorhand downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hai,

Dus mijn gaming desktop staat ergens waar grote downloads geen optie zijn, als ik 1 iets download zit ik bijna meteen op smallband, een betere internetformule krijgen is zeer moeilijk en is pas de laatste optie dat ik wil overwegen. Kan ik mijn games downloaden op mijn laptop ergens anders en dan installeren op mijn desktop? How about steamgames? Men laptop is een macbook pro. Ik heb er al even naar zitten zoeken maar nog niets gevonden, dus vraag ik het hier even.

In short, kan ik steam game files downloaden via mijn laptop, op een externe schijf/USB zetten en installeren op de desktop?

Thanks!
xDiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon de local content kopiëren. Het enige dat ie dan nog binnen hoeft te halen is een eventuele update, en je savegame als die in de cloud staat.
Enige wat je dus hoeft te doen is Steam installeren op je notebook en de game downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
TERW_DAN schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:13:
Gewoon de local content kopiëren. Het enige dat ie dan nog binnen hoeft te halen is een eventuele update, en je savegame als die in de cloud staat.
Enige wat je dus hoeft te doen is Steam installeren op je notebook en de game downloaden.
Dus het is wel zo simpel :p dacht dat er wat meer ging bij komen te kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Maar ik vrees dat je als je "pre-download" op een Mac, je de Mac versie van de game uit steam krijgt. En dus ook lang niet alle titels kan downloaden voor je PC.

Daar is natuurlijk een oplossing voor: een Win VM of installatie op je Mac erbij zetten, daar via steam downloaden en dan inderdaad de local content kopiëren.

Dat wordt wel wat lastiger met game updates, gezien deze vaak verplicht zijn en rustig 500MB groot kunnen zijn, wat dan misschien ook niet handig is, maar het is natuurlijk altijd nog fijner dan een hele game van 1-50GB over een traag lijntje binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult het wel onder Windows moet downloaden, maar dat draait tegenwoordig toch ook prima op macs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Het gaat hier niet over games zoals CoD of Battlefield dat gigantische updates hebben, eerder source games zoals CSGO, TF2, Fistful of frags etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

Wat versta je trouwens onder smallband? Hoe laag ligt het tempo?

n.v.m. is blijkbaar een Belgische term wanneer je over je limiet* heen gaat.

* Te triest voor woorden dat dat in west Europa nog voorkomt _O-

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2014 15:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Vorige maand zat ik 2 dagen op smallband en speedtest.net gaf toen een snelheid van 1Mb/s, bit, niet Byte :p dusja, een youtube filmpje lukt mss heel erg nipt, voor de rest volledig nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

CS:GO heeft regelmatig (wekelijks?) updates van 30-150MB en zo nu en dan grotere van enkele honderde MBs.

Als je die met 100kb/s moet binnen hengelen is dat ook wel hinderlijk, maar daarvoor zou ik dus geen local content kopie gaan overzetten (afhankelijk van hoe je dat doet toch trager).

Een van de meest download zware games uit mijn lib is nog altijd Payday2. De grotere "AAA" Shooters (bleh) hebben vaak alleen grote updates als ze weer DLC's verkopen...

[ Voor 11% gewijzigd door djunicron op 28-09-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Wel ik ga niet iedere keer als er een update is naar huis gaan om hem te downloaden, dat is nogal belachelijk, als ik elke maand meer dan een dag of 2 op smallband zit zonder te downloaden zal ik wel een zwaardere formule regelen, maar tot dan zal het zo moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

Is een ander internetpakket echt geen optie? En zit je serieus zo snel aan je maandelijkse limiet? Ik genereer zelfs zonder m'n torrents toch al zeker 40GB aan traffic p/m.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Wel ja het probleem is dat de kotbaas (voor zover ik weet) alle 5 huisjes op dezelfde modem steekt. Dat komt neer op 10 man die op dezelfde verbinding zitten, ik heb een bedrade verbinding dus qua ping en snelheid is alles oke, maar alles behalve ongelimiteerd downloaden zorgt voor problemen want utieindelijk zit je met 10 GB per persoon per maand... Probleem met een nieuwe formule vragen is dat iedereen akkoord moet gaan want de prijs wordt verdeeld. Kotbaas is ook een enorme technofoob dus alles wat de kleinste kans heeft om zijn systeem te "verpesten" is een groot probleem. Heb het er met hem nog niet over gehad maar dat zal ik wel doen wanneer het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:14
offtopic:
10GB/persoon/maand? Ik zit deze week al op 100GB zonder echt grote downloads 8)7 ...

Met steam games kun je ook een backup van de games maken en die op een andere pc restoren. Alleen heb je idd het probleem van de mac variant voor sommige games, maar dat is simpel te fixen met een virtual machine oid.
Met de updates heb je soms ook problemen dan.. Sommige spellen weigeren gewoon multiplayer te starten zonder de update te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Ik zal zien hoe lang het deze maand duurt voor we op smallband zitten, als het echt een week is ofzo zal er wel een andere formule geregeld worden, bedankt iedereen voor de tips :p
Pagina: 1