Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bridge thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Munsterman97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11 11:31
Hallo,

Ik heb hier thuis een router van Ziggo, een Ubee. Dit heeft echter een heel slecht bereik, als ik boven ben ben ik het signaal al weer kwijt. Nu wil ik hier dus wataan doen, en ik ben geen held op dit gebied.
Ik heb dus vervolgens het net maar eens doorgespit, en ben er op gekomen dat je het best een bridge kan aanschaffen. Wat vinden jullie nu een goede bridge, die niet meer kost dan 4 tientjes? En hebben jullie evt ook een linkje naar een installatiehandleiding?
Of is bridge helemaal geen goede optie, en moet ik misschien ergens anders voor kiezen.

Alvast bedankt,

[ Voor 8% gewijzigd door Munsterman97 op 28-09-2014 14:20 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Er is maar een "beste" oplossing: kabeltje naar boven trekken en daar een Accesspoint neer zetten. Zoek ook eens op GoT...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het plaatsen van een accesspoint zorgt voor het beste netwerk. Dan hoef je alleen een kabel te trekken naar de plek waar je WiFi nodig hebt.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Wat je nodig hebt is inderdaad een acces point + een netwerkabel van voldoende lengte. Het AP kan je dan op de bovenverdieping plaatsen.

Voorbeeldje:
TP-Link TL-WA901nd
Cisco Linksys WAP300n

Beide apparaten voldoen prima voor jouw situatie, met het voordeel dat de Linksys dual band is ofwel toekomstvaster.

edit: dit hele verhaal heeft verder 0,0 met bridge te maken overigens

[ Voor 48% gewijzigd door andy88 op 28-09-2014 15:14 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Waarschijnlijk komt de verwarring omdat ook gemeld wordt elders dat die Ubees in bridgemodus kunnen, dan wordt de routerfunctionaliteiten uitgeschakeld zodat een eigen router kan worden ingezet. Die in het algemeen een beter WLAN AP ingebouwd hebben dan de apparaatjes die Ziggo/UPC/kabelaar levert.

• Munsterman97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11 11:31
Oké, bedankt voor jullie info.
Het is me dus duidelijk dat ik het best een kabel kan laten trekken ( in dit geval naar boven)
De rest is voor mij echter abracadabra
Pagina: 1