Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een HTPC maken, dus niet om te gamen of hardcore videobewerken, de pc zal niet veel meer hoeven te doen dan films afspelen of filmpjes op youtube te bekijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 200€, dit lijkt me wel redelijk, aangezien ik al een HDD heb, en muis/keybord/beeldscherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD-Beeldscherm-muis-keybord-speakers
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
voeding, RAM, processor, moederbord, kast (kan eventueel later, misschien kan ik nog een oud kastje gebruiken)
samen met de hdd die ik nog heb lijkt me dat ik hier een systeem van kan maken? of heb ik iets gemist?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merk voorkeur, wel wil ik een itx mobo, ik wil het in een klein kastje stoppen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een itx mobo is de enige wens, of eis
en natuurlijk het budget.
de kast moet wel een beetje mooi zijn, en passen bij de kast van mijn game pc (Fractal design r4 black pearl)
tweedehands is eigenlijk ook wel een optie, dan heb ik waarschijnlijk wel meer power voor mijn geld.
de kast moet ook in het kastje passen. wat een afmeting heeft van: 480-560-400 (hoogte-breedte-diepte) in mm
Ga je overklokken?
lijkt me niet verstandig met budget onderdelen, anders mol ik nog iets
oh ja, ik zet hem zelf in elkaar, en heb al een windows licentie. dus daar hoeft niks meer aan uit te geven.
lijstje dat ik heb samengesteld, inclusief kast,
of dan met M-itx mobo en kast:
Ik wil een HTPC maken, dus niet om te gamen of hardcore videobewerken, de pc zal niet veel meer hoeven te doen dan films afspelen of filmpjes op youtube te bekijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 200€, dit lijkt me wel redelijk, aangezien ik al een HDD heb, en muis/keybord/beeldscherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD-Beeldscherm-muis-keybord-speakers
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
voeding, RAM, processor, moederbord, kast (kan eventueel later, misschien kan ik nog een oud kastje gebruiken)
samen met de hdd die ik nog heb lijkt me dat ik hier een systeem van kan maken? of heb ik iets gemist?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merk voorkeur, wel wil ik een itx mobo, ik wil het in een klein kastje stoppen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een itx mobo is de enige wens, of eis
de kast moet wel een beetje mooi zijn, en passen bij de kast van mijn game pc (Fractal design r4 black pearl)
tweedehands is eigenlijk ook wel een optie, dan heb ik waarschijnlijk wel meer power voor mijn geld.
de kast moet ook in het kastje passen. wat een afmeting heeft van: 480-560-400 (hoogte-breedte-diepte) in mm
Ga je overklokken?
lijkt me niet verstandig met budget onderdelen, anders mol ik nog iets
oh ja, ik zet hem zelf in elkaar, en heb al een windows licentie. dus daar hoeft niks meer aan uit te geven.
lijstje dat ik heb samengesteld, inclusief kast,
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5150 Boxed | € 36,65 | € 36,65 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Gigabyte GA-AM1M-S2H | € 29,95 | € 29,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 164,45 | |
of dan met M-itx mobo en kast:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5150 Boxed | € 36,65 | € 36,65 |
| 1 | ASRock AM1B-ITX | € 29,- | € 29,- |