Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case: toegang tot eigen router geblokt in openbare ruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views

• Moveus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10-2022
Probleemstelling:
In een school hebben we een standalone router geplaatst die niet verbonden is met internet, maar de communicatie verzorgt tussen een mengtafel en mobiele apparaten.
In de school zijn een aantal wifinetwerken aanwezig, maar daar zijn we niet op aangesloten.

Hiervoor hebben we 2 routers getest, die in een thuissituatie prima voldoen. Tot voor een paar weken geleden werkte het in de school ook goed, maar sinds kort kunnen we geen contact meer maken tussen de routers en mobiele apparaten (iPad of iPhone), terwijl er wel communicatie mogelijk is tussen een laptop en de router.

Onze overwegingen:
Er is een "Wifi killer voor mobiele apparaten" aanwezig. Geen idee of dat bestaat, maar misschien weten jullie daar antwoord is.
De kanalen van de wifinetwerken werken elkaar tegen. Dan is het raar dat de PC wel contact kan maken, maar de mobiele apparaten niet.

We zijn benieuwd naar jullie antwoorden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor dat je allerlei gekke dingen gaat verzinnen, begin eerst eens met troubleshooting. Router resetten, ander kanaal kiezen, enz.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat gambieter zegt.
En hoe wil je een wifi killer maken die niet voor laptops werkt maar wel voor telefoons en tablets?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Moveus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10-2022
Jaaap en Gambieter

Ik vind jullie reacties erg dom en ondoordacht en blijkbaar hebben jullie weinig verstand van netwerken. De volgende keer zie ik graag van jullie met een goed verhaal komen in plaats mij uit te maken als iemand die dingen verzint. Vooral dat stukje van troubleshooting van Gambieter stoorde mij ongelooflijk. Op deze manier haal je het niveau van GOT duidelijk naar beneden.

Na navraag op school blijkt dat er inderdaad een "Wifi Killer" wordt gebruikt.

Zie deze link: http://www.xirrus.com/Pro...anagement/Wi-Fi-Inspector

Excuses voor de harde bewoordingen, maar doe eerst onderzoek voor dat je dingen gaat schreeuwen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29

InFamous

excommunicado

Niet om het één of ander, maar zo hoog van de toren blazen is nergens voor nodig.

De software waar jij naar linkt is geen WiFi killer maar een WiFi inspector, dat is niks anders dan een stuk software waarmee jij kan zien wat er op jouw netwerk gebeurt.

Formerly known as Ragdoll

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:12
Is die laptop draadloos of bedraad aan het communiceren met de router? Indien draadloos, dan lijkt een wifi-killer niet waarschijnlijk.

En als je dat echt wilt uitsluiten: neem de router los mee en probeer 'm uit in een andere omgeving.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Moveus schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:40:
....
Excuses voor de harde bewoordingen, maar doe eerst onderzoek voor dat je dingen gaat schreeuwen.
Dat mag jij idd ook wel doen......
Wifi Killer != WiFi inspector :X

Gambieter heeft gewoon een goede reactie geschreven.
Wij hebben nog geen glazen bol om te zien wat je al hebt geprobeerd

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jaaap en Gambieter

Ik vind jullie reacties erg dom en ondoordacht en blijkbaar hebben jullie weinig verstand van netwerken. De volgende keer zie ik graag van jullie met een goed verhaal komen in plaats mij uit te maken als iemand die dingen verzint. Vooral dat stukje van troubleshooting van Gambieter stoorde mij ongelooflijk. Op deze manier haal je het niveau van GOT duidelijk naar beneden.

Er is hier maar één die het hier het niveau omlaag haalt. dat ben jij
Je komt met nul, niets info behalve "het werkt niet meer" en het zijn thuis spulletjes
als die niet werken zet je ze uit en aan, dan werken ze vaak weer

Jaaap schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:09:
Wat gambieter zegt.
En hoe wil je een wifi killer maken die niet voor laptops werkt maar wel voor telefoons en tablets?
mischien alleen 2.4 en niet op 5 hgz ? Roll of the dice wat wel en niet werkt.

Iperf

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

"We zijn benieuwd naar jullie antwoorden."

"Ik vind jullie reacties erg dom en ondoordacht"

Krijg ineens geen trek meer om te antwoorden... success er mee.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10

FreakNL

Well do ya punk?

Router meenemen naar andere locatie is de troubleshoot tip vd dag!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ben ik de enige die het vreemd vind om een antwoord op deze vragen op een tech forum te gaan zoeken in plaats van contact op te nemen met de afdeling IT van de school ?
Mits datgene wat je doet of wil doen is toegelaten binnen de policy van de school (=eigenaar en beheerder van de infrastructuur) moet er in harmonieuze samenspraak toch zeker wel een oplossing te vinden zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 04-11-2014 00:33 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 18:15
Juup schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:09:
Als je een lijst met macadressen hebt verdeeld in laptops enerzijds en telefoons/.tablets anderzijds .. dan zou het opzich nog wel kunnen (nou bestaat die lijst niet zover ik weet .. maar goed) middels een "deauth" attack.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Moveus,
In je eerste post geef je aan dat je niet weet of een "WiFi-Killer" bestaat, en vraag je om bevestiging.
En in je tweede post doe je ineens alsof je alles weet?

If so, kom dan niet hier vragen lopen stellen.

1. Sowieso, de 'Wifi-killer' waar jij naar linkt is een analyseprogramma, geen 'wifi-killer'.
2. Al zou het een 'Wifi-killer' zijn, dan is het een beetje raar dat de smartphones het niet doen en de laptops wel, right?
3. Je geeft niet eens aan wat je al geprobeerd hebt en een concrete vraagstelling kom je ook niet mee.
4. Omdat je er nog geen antwoord op hebt gegeven: Heb je überhaupt met het IT-Team van de betreffende school samengewerkt om dit op te lossen? Misschien dat er wel d.m.v. rogue-ap detection iets gedaan wordt waardoor jouw wifi-netwerk verstoord word. Dat is naar mijn ervaring behoorlijk standaard in goed georganiseerde netwerken. Samenwerking met het betreffende IT-Team kan behoorlijk wat licht op jouw situatie schetsen.
5. De punten van gambieter en jaaap waren volledig geldig. Je hebt nergens benoemd wat je al überhaupt geprobeerd hebt, dus is het logisch dat mensen bij het begin beginnen met vragen, niet?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Jaaap en Gambieter

Nou ben ik ook geen expert, maar ik durf wel te zeggen dat ik enig verstand van Netwerken heb.. Op basis van de door jouw gegeven informatie zijn de reacties van Gambieter en Jaaap niet dom of ondoordacht.
Je had zelf met een duidelijker verhaal moeten komen van wat er wel en niet werkt, wat je getest had en wat je geprobeerd hebt om jóuw probleem op te lossen.

En wederom, het troubleshooten waar Gambieter naar refereerde had je best kunnen helpen.

ZOals al eerder gezegd, een stuk software wat inspection doet is geen "killer". Sowieso dat je daar als eerste aan denkt vind ik een vreemde kronkel, maar soit.
Excuseer mij dan even voor de harde bewoordingen: Doe voortaan zelf eerst onderzoek voordat je een helpdesktopic start op Tweakers. Je loopt lang genoeg rond om te weten hoe het er op een forum aan toe zou moeten gaan. En je huidige manier van werken is "not the way".

* Equator out.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.