Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Maxxter USB WiFi Adapter vervangt interne WiFi-card

Pagina: 1
Acties:

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Door een collega aangemoedigd om bij een groot winkelbedrijf deze Maxxter 300(mbps) 2.4 Ghz mini WiFi usb adapter aan te schaffen,heb ik er voor 12 euro 2 gekocht.
Ik heb het WifI gedeelte van mijn glasvezelmodem uitgeschakeld en in de meterkast een TP-Link WDR4300 router geplaatst. Deze router kan snelheden van 300 mbps tot 450 mbs bereiken.
Onze laptops beschikken niet over de allersnelste ingebouwde WiFi lan adapters.
De Samsung laptop haalt nog wel de 150mbps maar de Dell blijft met 75Mbps behoorlijk achter.
De 2 Maxxter adapters ingezet op beide laptops en ik ben :) :) :) :) :) .
De Samsung transporteert een bestand nu draadloos met een snelheid van gemiddeld 7 mb per seconde (50mbps) was gemiddeld 3.5 mb per seconde. Bij de Dell lag dit op 9 mb per seconde tegen 4.5 mb eerst.
Al met al supper resultaten voor een WiFi verbinding.

De USB WiFi adapter kan ook als AP ingezet worden. Op kantoor is er een vaste verbinding met het Internet en heeft een collega een Maxxter USB Adapter ingeplugd om een WiFi verbinding voor haar smartphone te kunnen opzetten. In een straal van ruim 20 meter rond haar werkplek heeft ze een uitstekend bereik.
Niemand heeft iets in de gaten want zo'n adapter van 1 cm2 springt niet in het oog.

Al met al is deze adapter een aanrader voor mensen die net als ik hardware hebben met verouderde netwerkkaarten, maar die wel een super snelle router hebben.
Mijn router staat om de meest ongeschikte plek in huis (meterkast) maar het kopieren van bestanden gaat door de update nu razend snel.

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
De snelheden van transport blijken afhankelijk van de soort files vaak tegen de 14 mb per seconde te liggen. Tot dongles.