Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze config een goede htpc bouwen die:
- media portal draait
- makkelijk 4 dvb-c streams tegelijk binnenhaalt via mijn hdhomerun op 1gbit netwerk
- smargo cardreader via usb
- hd tv kan afspelen (tijdens het opnemen van 4 streams)
- blue ray of 3D zaken zijn niet belangrijk
- kast boeit qua uiterlijk niet want die zien we toch niet
- eventueel in staat is om een simpele game te spelen met een game controller
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 - 400 euro is mijn wens, maar belangrijker is dat het systeem lang mee kan en de goede performance kan leveren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Als er plek voor is neem ik mijn DVD speler mee maar dat is geen eis.
- Wel heb ik mijn cardreader nodig die op USB aangesloten zit, aangezien overal wel USB op zit lijkt me dat niet zo'n probleem.
- IR afstandsbediening van MCE die via USB gekoppeld is
- Speaker setje maar ook hier geld dat die altijd wel aan te sluiten is via zijn 3.5mm-jack
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijstje heb ik zelf samengesteld op basis van diverse tips die ik her en der vond:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, liever goede garantie voorwaarden en betrouwbaar product dan een bekende naam
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- HTPC moet zo stil mogelijk zijn
- Zo zuinig mogelijk zijn, een setup die bij idle zo min mogelijk gebruikt heeft de voorkeur
- Liefst alles in 1 systeem, heb zitten kijken naar een Intel NUC en dan een losse NAS bijv maar of dat nou de gewenste oplossing is vraag ik me af. Met goede argumenten sta ik daar overigens wel voor open
Ga je overklokken?
Nope
Vragen die ik heb
- Kan genoemde setup de benodigde performance leveren om de DVB-C streams op te nemen?
- Genoemde setup zou 2Gb shared video ram hebben. Een game die dus tot 2Gb VRAM nodig heeft kan ik dan probleemloos spelen?
- Hoe kan ik simpel bepalen hoeveel processor kracht ik nodig heb voor het DVB-C gebeuren? Site van mediaportal geeft aan dat je minimaal 2Ghz dual core nodig hebt voor digitale TV. Echter die eis lijkt me wat achterhaald.
Met deze config een goede htpc bouwen die:
- media portal draait
- makkelijk 4 dvb-c streams tegelijk binnenhaalt via mijn hdhomerun op 1gbit netwerk
- smargo cardreader via usb
- hd tv kan afspelen (tijdens het opnemen van 4 streams)
- blue ray of 3D zaken zijn niet belangrijk
- kast boeit qua uiterlijk niet want die zien we toch niet
- eventueel in staat is om een simpele game te spelen met een game controller
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 - 400 euro is mijn wens, maar belangrijker is dat het systeem lang mee kan en de goede performance kan leveren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Als er plek voor is neem ik mijn DVD speler mee maar dat is geen eis.
- Wel heb ik mijn cardreader nodig die op USB aangesloten zit, aangezien overal wel USB op zit lijkt me dat niet zo'n probleem.
- IR afstandsbediening van MCE die via USB gekoppeld is
- Speaker setje maar ook hier geld dat die altijd wel aan te sluiten is via zijn 3.5mm-jack
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijstje heb ik zelf samengesteld op basis van diverse tips die ik her en der vond:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6320K Boxed | € 32,88 | € 32,88 |
| 1 | MSI A55M-E33 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 4TB | € 130,- | € 130,- |
| 1 | Rasurbo BC-09 | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | TP-Link TL-WN751ND | € 9,95 | € 9,95 |
| 1 | Kingston KVR16N11S8/4 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston SSDNow mS200 60GB | € 44,90 | € 44,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 338,57 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, liever goede garantie voorwaarden en betrouwbaar product dan een bekende naam
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- HTPC moet zo stil mogelijk zijn
- Zo zuinig mogelijk zijn, een setup die bij idle zo min mogelijk gebruikt heeft de voorkeur
- Liefst alles in 1 systeem, heb zitten kijken naar een Intel NUC en dan een losse NAS bijv maar of dat nou de gewenste oplossing is vraag ik me af. Met goede argumenten sta ik daar overigens wel voor open
Ga je overklokken?
Nope
Vragen die ik heb
- Kan genoemde setup de benodigde performance leveren om de DVB-C streams op te nemen?
- Genoemde setup zou 2Gb shared video ram hebben. Een game die dus tot 2Gb VRAM nodig heeft kan ik dan probleemloos spelen?
- Hoe kan ik simpel bepalen hoeveel processor kracht ik nodig heb voor het DVB-C gebeuren? Site van mediaportal geeft aan dat je minimaal 2Ghz dual core nodig hebt voor digitale TV. Echter die eis lijkt me wat achterhaald.