Toon posts:

Nieuwe mediacenter / HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze config een goede htpc bouwen die:
- media portal draait
- makkelijk 4 dvb-c streams tegelijk binnenhaalt via mijn hdhomerun op 1gbit netwerk
- smargo cardreader via usb
- hd tv kan afspelen (tijdens het opnemen van 4 streams)
- blue ray of 3D zaken zijn niet belangrijk
- kast boeit qua uiterlijk niet want die zien we toch niet
- eventueel in staat is om een simpele game te spelen met een game controller

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 - 400 euro is mijn wens, maar belangrijker is dat het systeem lang mee kan en de goede performance kan leveren

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Als er plek voor is neem ik mijn DVD speler mee maar dat is geen eis.
- Wel heb ik mijn cardreader nodig die op USB aangesloten zit, aangezien overal wel USB op zit lijkt me dat niet zo'n probleem.
- IR afstandsbediening van MCE die via USB gekoppeld is
- Speaker setje maar ook hier geld dat die altijd wel aan te sluiten is via zijn 3.5mm-jack

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijstje heb ik zelf samengesteld op basis van diverse tips die ik her en der vond:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6320K Boxed€ 32,88€ 32,88
1MSI A55M-E33€ 31,95€ 31,95
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 130,-€ 130,-
1Rasurbo BC-09€ 23,99€ 23,99
1TP-Link TL-WN751ND€ 9,95€ 9,95
1Kingston KVR16N11S8/4€ 34,95€ 34,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,95€ 29,95
1Kingston SSDNow mS200 60GB€ 44,90€ 44,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 338,57

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, liever goede garantie voorwaarden en betrouwbaar product dan een bekende naam

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- HTPC moet zo stil mogelijk zijn
- Zo zuinig mogelijk zijn, een setup die bij idle zo min mogelijk gebruikt heeft de voorkeur
- Liefst alles in 1 systeem, heb zitten kijken naar een Intel NUC en dan een losse NAS bijv maar of dat nou de gewenste oplossing is vraag ik me af. Met goede argumenten sta ik daar overigens wel voor open

Ga je overklokken?
Nope

Vragen die ik heb
- Kan genoemde setup de benodigde performance leveren om de DVB-C streams op te nemen?
- Genoemde setup zou 2Gb shared video ram hebben. Een game die dus tot 2Gb VRAM nodig heeft kan ik dan probleemloos spelen?
- Hoe kan ik simpel bepalen hoeveel processor kracht ik nodig heb voor het DVB-C gebeuren? Site van mediaportal geeft aan dat je minimaal 2Ghz dual core nodig hebt voor digitale TV. Echter die eis lijkt me wat achterhaald.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zou een 3TB HDD nemen, prijs/GB zijn 4TB niet interessant.

Kast, kijk voor een tientje meer naar een N300, véél beter (airflow, kwaliteit, kabel management, was stoffilters).

Dan, de SSD. Neem voor 15 euro meer een MX100 128GB, 2x zo groot, en een veel betere controller.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
MK1998NL schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:14:
Ik zou een 3TB HDD nemen, prijs/GB zijn 4TB niet interessant.

Kast, kijk voor een tientje meer naar een N300, véél beter (airflow, kwaliteit, kabel management, was stoffilters).

Dan, de SSD. Neem voor 15 euro meer een MX100 128GB, 2x zo groot, en een veel betere controller.
Ik zou dan wel aanraden om voor een 3TB Seagate en WD vermijden. BRON

Verwijderd

Topicstarter
De 4Gb laat ik graag zitten, HD streams hebben nou eenmaal niet de eigenschap om erg klein te zijn. En idd die brakke 3TB schijven vermijd ik graag. Media portal 2 heeft alles in een centrale database dus wel handig om flinke berg storage voorhanden te hebben.
Kast en Ssd heb ik aangepast en kom zo op:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6320K Boxed€ 32,88€ 32,88
1MSI A55M-E33€ 31,95€ 31,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1TP-Link TL-WN751ND€ 9,95€ 9,95
1Kingston KVR16N11S8/4€ 34,95€ 34,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,95€ 29,95
1Crucial MX100 128GB€ 58,48€ 58,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,66

Kom overigens op deze manier wel akelig dicht bij mijn Intel Nuc en synology nas oplossing qua prijs.
Alleen lastig om te vergelijken hoe die twee system nuc of AMD setup qua performance vergelijken.

Vandaag overigens 6hd streams tegelijk opgenomen op huidige MCE, kwam uit op 60MB/sec totaal qua piek.

#ProductPrijsSubtotaal
1Netgear GS205€ 13,-€ 13,-
1Intel Next Unit of Computing kit (Celeron 847)€ 129,20€ 129,20
1Sandisk Solid State Drive 64GB€ 38,30€ 38,30
1Synology DS115j€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,50

Wie kan er nog advies of raad geven rondom mijn vragen?

- Kan genoemde setup de benodigde performance leveren om de DVB-C streams op te nemen?
- Genoemde setup zou 2Gb shared video ram hebben. Een game die dus tot 2Gb VRAM nodig heeft kan ik dan probleemloos spelen?
- Hoe kan ik simpel bepalen hoeveel processor kracht ik nodig heb voor het DVB-C gebeuren? Site van mediaportal geeft aan dat je minimaal 2Ghz dual core nodig hebt voor digitale TV. Echter die eis lijkt me wat achterhaald.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2014 16:07 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:56:
De 4Gb laat ik graag zitten, HD streams hebben nou eenmaal niet de eigenschap om erg klein te zijn. En idd die brakke 3TB schijven vermijd ik graag. Media portal 2 heeft alles in een centrale database dus wel handig om flinke berg storage voorhanden te hebben.
Kast en Ssd heb ik aangepast en kom zo op:

[lijstje]
Als je dan zoveel HDD ruimte nodig hebt, zijn 2 3TB HDD's geen optie? Voor €40 meer heb je 2TB meer :)
Kom overigens op deze manier wel akelig dicht bij mijn Intel Nuc en synology nas oplossing qua prijs.
Alleen lastig om te vergelijken hoe die twee system nuc of AMD setup qua performance vergelijken.

Vandaag overigens 6hd streams tegelijk opgenomen op huidige MCE, kwam uit op 60MB/sec totaal qua piek.

[lijstje]
Een Celeron is wel beduidend langzamer dan een A6 systeem, zolang je het maar weet :) En je kan minder uitbreiden dan in zo'n kast, dus als je er de ruimte voor hebt...
Wie kan er nog advies of raad geven rondom mijn vragen?
Ik :)
Hmmm... hier ben ik niet zo heel zeker van, maar ik neem aan van wel.
Waars[chijnlijk niet, want voordat je aan die 2GB VRAM komt zal de A6 al gaan bottlenecks :)
Een A6 is wel sterk genoeg, zo intensief zal het nu ook weer niet zijn :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:34:
[...]

Als je dan zoveel HDD ruimte nodig hebt, zijn 2 3TB HDD's geen optie? Voor €40 meer heb je 2TB meer :)
Ik ga van 1Tb naar 4Tb dat moet voorlopig genoeg zijn lijkt me
[...]

Een Celeron is wel beduidend langzamer dan een A6 systeem, zolang je het maar weet :) En je kan minder uitbreiden dan in zo'n kast, dus als je er de ruimte voor hebt...
OK laten we die nuc achterwege
[...]

Ik :)
Waarvoor dank
[...]

Hmmm... hier ben ik niet zo heel zeker van, maar ik neem aan van wel.

[...]

Waars[chijnlijk niet, want voordat je aan die 2GB VRAM komt zal de A6 al gaan bottlenecks :)
OK maar kan ik een een game als http://www.farming-simulator.com/about.php?lang=en volgt. Niet spelen?

Requirements:

Windows Vista, Windows 7 or Windows 8
2.0 GHz Intel or equivalent AMD processor
Nvidia Geforce 8600 Series, ATI Radeon HD 2600 graphics card or better (min 512 MB VRAM)
2 GB RAM
3 GB free hard drive space
Soundcard
DVD-ROM Drive

sorry zie het al, qua vram moet ik het wel halen, maar hoe de gpu van dit systeem het doet ten opzichte van een Nvidia GeForce 8600 geen idee bijv.
[...]

Een A6 is wel sterk genoeg, zo intensief zal het nu ook weer niet zijn :)
OK thanks, dan blijf ik bij deze setup, is een A4 ipv A6 nog een optie? Puur om wat stroom te besparen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 17:10 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:06:
[...]
Ik ga van 1Tb naar 4Tb dat moet voorlopig genoeg zijn lijkt me
Das wel een grote vooruitgang inderdaad :)
[...]
OK laten we die nuc achterwege
d:)b
[...]
Waarvoor dank
:D
[...]
OK maar kan ik een een game als http://www.farming-simulator.com/about.php?lang=en volgt. Niet spelen?

Requirements:

Windows Vista, Windows 7 or Windows 8
2.0 GHz Intel or equivalent AMD processor
Nvidia Geforce 8600 Series, ATI Radeon HD 2600 graphics card or better (min 512 MB VRAM)
2 GB RAM
3 GB free hard drive space
Soundcard
DVD-ROM Drive
Farming Simulator is niet zwaar, liep prima op mijn oude HP laptop en ook prima op een iMac (staan bekend als goede game PC's :)). Farming Simulator kan hij wel aan :)
[...]
OK thanks, dan blijf ik bij deze setup, is een A4 ipv A6 nog een optie? Puur om wat stroom te besparen
Een A4 lijkt me wat onderpowered, dus vanwege het geringe prijsverschil lekker bij een A6 houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dan ben ik er wel uit denk ik zo.
Bedankt voor je hulp
Pagina: 1