Toon posts:

Tweedehands macbook kopen, tips/advies?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 20:59 . Reden: Omdat mijn naam erin staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb twee maanden geleden een late 2008 weggedaan omdat ik goedkoop kon upgraden, maar als ik die kans niet gehad had had ik hem nog gewoon. Hij werkte nog lekker snel en al helemaal voor de taken die jij ermee wil doen. Wel eentje nemen met ssd, dat maakt m een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel erg tussen de macbook aluminium 2008 (moet zo ja een nieuwe accu in) voor €230,00 of een macbook white 200/2009 voor de rond de €220,00.

Zijn ze allebei even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zie nergens iets staan over RAM geheugen. Je wilt anno 2014 toch wel ≥ 4GB hebben. Als de laptops die je noemt dat niet hebben, dan zou ik er geld voor opzij leggen (en voor een SSD, als de laptop die ook nog niet heeft). Twee dingen waar je ERG veel van gaat merken qua snelheidswinst.

En 5 a 6 uur ga je niet redden met een 2008 model. Heb zelf een early 2008 gehad, met SSD en nieuwe accu (Yanec) erin, maar dat was 3 / 3,5 uur zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De late 2008 heeft deze specificaties:
Scherm: 13 inch LCD
Processor 2,4 GHz intel core 2 duo
Harddisk 500 GB
Geheugen 3 GB 1067Mhz DDR3
Resolutie 1280x800
Bluetooth: ja
Webcam: ja
Wifi: ja
Usb: 2x usb 2.0
Microphone input: ja
Headphone input: ja
Software: Osx 10.9.4
Met office

en een macbook white heeft deze:

Macbook 13-inch, eind 2008
Processor 2,1 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen 6 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Harde schijf van 320gb.

Kreeg zo juist nog een mail en deze is ook nog een optie, beste optie lijkt mij? Wat is jullie mening?

- Core2Duo 2.0 Ghz.
- 4gb DDR3 1600Mhz
- Sandisk Extreme SSD 120GB
- NVIDIA GeForce 9400M
- 13,3" Led LCD 1280x800
- Wifi 802.11a/b/g/n
-Wired Ethernet 10/100/1000Base-T
- Bluetooth 2.1+EDR
- 2.04kg
- Multitouch Trackpad
- 8X DL "SuperDrive"
-iSight webcam in het scherm
- Accu tussen +2h

Welke moet het worden?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Sowieso die laatste vanwege de SSD en 4GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super, dan neem ik die!
Er zit Yosemite OSX op, is dat de nieuwe software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:24:
Super, dan neem ik die!
Er zit Yosemite OSX op, is dat de nieuwe software?
Ja, nieuwste versie van OS 10. Houd er wel rekening mee dat het nog een bèta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me echt een nitwit.
De beta versie is dat het de test versie is toch? Betekend dit dat ik gratis kan updaten naar de officiele versie wanneer deze beschikbaar is?
Bij windows zit daar namelijk een geld bedrag aan vast, mijn Iphone kan ik ook continu gratis updaten maar hoe dat bij een mac zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:34:
Ik voel me echt een nitwit.
De beta versie is dat het de test versie is toch? Betekend dit dat ik gratis kan updaten naar de officiele versie wanneer deze beschikbaar is?
Bij windows zit daar namelijk een geld bedrag aan vast, mijn Iphone kan ik ook continu gratis updaten maar hoe dat bij een mac zit weet ik niet.
Ja, je kunt gratis upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou voor de 2.4ghz alu gaan en er zelf een nieuwe SSD en RAM in zetten :)

Belangrijk voor als je gaat kijken/testen:

- Behuizing in orde?
- Beeldscherm in orde? (let op drukplekjes!)
- Boot de machine naar Mac OS X?
- Indien van toepassing: werkt de keyboard verlichting (bij Macbook Pro aluminium)
- Werkt de lader (paar keer aansluiten, moet snel reageren!)? Geen beschadigingen (knikjes) bij het snoer?
- Werkt de accu (cocunut battery)

Belangrijk als je hem thuis hebt:

Bas z'n knutselblog: Rotte appelen maken appelmoes! 2 laptops herrezen!

Even open maken, schoonblazen met perslucht uit een blikje en de koelpasta vervangen. Meteen de harddisk upgraden naar een SSD en RAM bijplaatsen. Eventueel accu vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik wil ook een oude macbook of imac aanschaffen om de beginselen van het photoshoppen onder de knie te krijgen, ik zit nu in 3 havo en als ik havo heb gehaald wil ik grafische vormgeving gaan doen.
is een oude macbook of imac een goede keuze voor die paar jaar voordat mijn studie hopelijk begint
of hebben jullie een betere optie bijvoorbeeld een windows laptop. mijn budget is tot 500 euro en ik zou er ook nog een beetje fifa op willen doen. zouden jullie mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:06:
hallo,

ik wil ook een oude macbook of imac aanschaffen om de beginselen van het photoshoppen onder de knie te krijgen, ik zit nu in 3 havo en als ik havo heb gehaald wil ik grafische vormgeving gaan doen.
is een oude macbook of imac een goede keuze voor die paar jaar voordat mijn studie hopelijk begint
of hebben jullie een betere optie bijvoorbeeld een windows laptop. mijn budget is tot 500 euro en ik zou er ook nog een beetje fifa op willen doen. zouden jullie mij kunnen helpen?
Als je fifa wilt spelen, zou ik voor een windows laptop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:06:
hallo,

Beide Photoshop en FIFA werken perfect onder een windows machine (weet niet eens of FIFA voor Mac er wel is).

Wil niet weer een zoveelste Flamewar Mac vs Windows hier starten maar Adobe heeft de windows versie van Photoshop als Flagship staan dus er is geen noodzaak om een Mac aan te schaffen. Dat je een Mac voor grafische doeleinden moet hebben is al sinds de eeuwwisseling echt niet meer nodig aangezien alles op windows net zo goed kan.

Ik zou lekker voor een 2de hands windows laptop gaan van max 2 jaar en dan kan je hele leuke dingen vinden voor dat budget.

Succes met je studie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

De beginselen van Photoshop kan je uiteraard zowel op Mac als PC onder de knie krijgen. Zit je met een strikt budget, dan is Windows gewoon aantrekkelijker. Restwaarde van een Mac is wel hoger als je 'm straks weer wil verkopen (ik verkoop mijn nu 6 jaar oude MacBook voor €350).

Pluspunt van een Mac is dat de ingebouwde schermen een erg goede kleurweergave hebben, beter dan de gemiddelde Windows-laptop (al helemaal in het budgetsegment). Tegenwoordig zijn de schermen van Windows-laptops een stuk beter dan vroeger, maar kan je er helaas nog niet van uit gaan dat ze állemaal goed zijn. Bij wat oudere, tweedehands laptops is dat alleen nog maar erger. Mijn advies zou dus zijn, zeker als je een correcte kleurweergave belangrijk vindt, om een laptop uit te zoeken met een goed scherm.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar een externe monitor met IPS-scherm, die zijn goed verkrijgbaar en leveren uitstekende kleuren. Dat kan je dan naar eigen wens combineren met een Windows- of Apple-systeem, zowel desktop als laptop. Door de hogere schermresolutie werkt dat ook nog eens fijner!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt handig om jaar oud topic omhoog te halen met een soortgelijke vraag. Je kunt beter een nieuw topic openen. Daarnaast past deze vraag beter in Laptop Aankoopadvies. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.