iPad Air of iPad Mini bij (voornamelijk) thuisgebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik zit er aan te denken om mijn eerste ipad aan te schaffen. Nu zit ik de twijfelen tussen de ipad air en mini retina.

De ipad zal vooral in huis worden gebruikt en een enkele keer meegaan naar school. De ipad zal voornamelijk worden gebruikt voor internetten, boeken/tijdschriften bekijken, circa 20 games en groot aantal social apps. Muziek en films zullen vooral via de cloud benaderd worden. Welk formaat is prettig bij mijn gebruik? En in welke situatie kan er het beste voor ipad air of een ipad mini retina gekozen worden?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de opslag ik zit te de denken aan de 32gb of 64gb, omdat nieuwe updates al redelijk wat mb's vragen tegenwoordig. Maar wat raden jullie mij aan?

Kortom, welk type ipad en opslag adviseren jullie mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07-2023
Ik heb de iPad air gehad en ben overgestapt naar een ipad mini. Wat mij over de streep heeft getrokken is het formaat van de mini. Het is echt een top formaat en bevalt en alle taken die de Air kan die doet de mini net zo goed. Hij is heel handzaam en ideaal om wat te lezen en met een hand vast te houden.

Wat ik je wel kan adviseren is nog heel even geduld te hebben, apple kondigt meestal ergens in oktober nieuwe ipads aan dus zou meteen voor het nieuwste model gaan als ik jou was.

Zou kiezen voor 32GB dat moet ruim voldoende zijn zolang je niet onnodige apps erop laat staan die je nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:45
Ik zou gaan voor een Air. Het grotere scherm is fijn. En je hoeft hem toch niet mee te nemen (of nauwelijks), dus het formaat lijkt me geen factor :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 17:51
Persoonlijk vind het formaat van de air veel fijner. Zeker voor internetten en films kijken vind ik de mini te klein.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb zelf de Air en zou zeker geen kleiner scherm willen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:17
neem de air, vooral voor thuis echt super, vooral voor lezen ook ideaal, door de grote van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:18
Wij hebben een ipad 3 en een ipad mini retina thuis liggen, de mini is uiteraard een stuk sneller dan de 3, toch betrap ik mij er steeds op dat ik liever de 3 pak ivm het grotere scherm. Hoe groter het scherm hoe makkelijker alles te lezen is. Vooral voor thuisgebruik zou ik zeker het grotere scherm verkiezen, de mini kost je gewoon meer concentratie om iets op te lezen, wat irritant kan worden voor mensen met bijvoorbeeld slechtere ogen. ( meer zoomwerk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Als je twijfelt bestel ze dan gewoon alle 2 stuur je er een weer retour?
Apple komt hem gratis weer ophalen bij je daar hoef je de deur niet vooruit.

Maar ik heb zelf de iPad AIR en de Mini lijkt me net te klein.

[ Voor 18% gewijzigd door Padje op 01-10-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:07
Heb zelf getwijfeld tussen een Air en een mini. Ik ben voor de mini gegaan omdat ik het formaat goed genoeg vond. Heb geen last met lezen van forums en met lezen van boeken als ik in bed lig bijvoorbeeld heb je een handzamer formaat dan een 10 inch ipad. Mini is ook verschrikkelijk licht. De air ook vandaar de naam een beetje natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:04
Ik heb beide, de mini is makkelijk in 1 hand te houden zonder ondersteuning en is interessant geprijsd.
De air heeft een mooi scherm, groter en is voor films en dergelijke weer meer geschikt.

Mijn voorkeur gaat uit naar de mini, mijn vrouw weer voor de air ivm slechtere ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Ik ben van de iPad 2 naar de ipad mini retina gegaan. Geen moment spijt en als ik nu de ipad zie dan denk ik, wow wat is die groot. Ben de iPad veel meer gaan gebruiken.

Het beste kan je zelf ff naar de Apple store gaan en ze vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Moeilijk zeggen, de meningen zijn zoals je hierboven kan zien erg verdeeld.
Persoonlijk zou ik niet voor een iPad Mini gaan, het is voor mij gewoon te klein.

Ik vind het heerlijk om er af en toe een youtube filmpje, Twitch, uitzending gemist, Ziggo TV etc op te kijken.
Dat zal ik stukken minder doen op een kleiner scherm. Sterker nog, als er ooit een iets grotere iPad uitkomt dan zie ik mijzelf die ook nog wel kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 14-10-2014 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Als je van plan bent een iPad niet overal mee naar toe te nemen zou ik gaan voor de Air. Persoonlijk vind ik voor een beetje surfen op de bank een Air een veel lekkerder formaat dan de mini. Als ik de tablet veel mee zou nemen, is het uiteraard een nobrainer om voor de 7" te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Bedankt voor alle reacties, ik heb besloten om een iPad air te kopen.
Pagina: 1