Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
Avond,

Kreeg zojuist een Whatsapp van mijn zus die mijn hulp vroeg. Haar net 2,5 jaar oude Acer Aspire 5749-2334G50MI vertoont sinds vanavond een erg vreemd probleem. Ze had helemaal geen beeld meer dit was helemaal wit. Na wat standaard troubleshooting als opnieuw opstarten had ze op een gegeven moment, nadat ze de stand van het scherm enigszins veranderde, wel even beeld. Hierna direct een recovery van windows gedaan en een backup maar probleem blijft. Gezien het al direct bij het booten is, vermoed ik dat wij eventuele driver issues kunnen uitsluiten?. Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in laptops, als dit een desktop geweest zou zijn had ik direct naar de grafische kaart gekeken maar aangezien het probleem hier tijdelijk wegspringt als het scherm aangeraakt/aangepast wordt vermoed ik dat er misschien iets in de connectie daarvan zit? Maar ik heb geen idee hoe de transfer van het mobo (of eventuele ingebouwde grafische kaart op het mobo) naar het scherm plaatsvind.

Heb het filmpje die ik ontvangen heb maar even op youtube geplaatst. Wie heeft een idee wat dit kan zijn of wat voor tests ik moet doen om wat dingen te kunnen uitsluiten?

YouTube: Laptop

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lijkt op een probleem met de kabel/connector van het scherm.
Hier kom je pas echt achter als je hem open maakt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Ze zou een los beeldscherm op de laptop aan kunnen sluiten en kijken of het zich op dat beeldscherm ook voor doet.
Als het externe beeldscherm geen problemen vertoond dan zit het probleem in het beeldscherm van de laptop. Aansluitingen controleren van moederbord naar beeldscherm en de stekkertjes van de backlight converter.
Extern beeldscherm de zelfde kuren? Waarschijnlijk videochip op moederbord defect.

• Freakie1NL
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 00:42:
Ze zou een los beeldscherm op de laptop aan kunnen sluiten en kijken of het zich op dat beeldscherm ook voor doet.
Als het externe beeldscherm geen problemen vertoond dan zit het probleem in het beeldscherm van de laptop. Aansluitingen controleren van moederbord naar beeldscherm en de stekkertjes van de backlight converter.
Extern beeldscherm de zelfde kuren? Waarschijnlijk videochip op moederbord defect.
Thx, slim idee. Dat ik daar zelf nog niet op was gekomen. :X

• Freakie1NL
Oké, getest. Met vga kabel zijn er geen problemen dit wordt correct weergeven door een externe monitor. Probleem zit dus in het beeldscherm van de laptop. Weet iemand waar ik vervaningsonderdelen kan bestellen behalve eBay. Wil het namelijk zms in huis hebben

Verwijderd

ReplaceDirect heeft erg veel op voorraad en levert snel.
Pagina: 1