Traag bufferen en internet die crashed bij sommige downloads

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 473055

Topicstarter
Ik heb een cisco modem en heb de router functies uit staan (volgens mij had ziggo dit tijdens een telefoon gesprek gedaan voor mij). Ik gebruik een Sitecom wlr-6100 achter het cisco modem. Zoals de titel al vermeld kamp ik met problemen bij het bufferen van video's op zowel draadloos als bedraad. Met smartphones, tablets, desktops, laptops en dat netflix kastje van mijn ouders volgens mij ook.

Ook crash ik met mijn desktop soms het netwerk als ik een 'game downloader' gebruik (niet alle game downloaders doen dit) (ik moet dat dan repareren door 30 seconden het stroom van de router en modem te halen). Dit gebeurt bij verschillende download snelheden; 9-29 Mbps.

Verder heb ik vrij weinig aan mijn router instellingen gedaan.
Ik heb al aardig wat hierover opgezocht maar ik kom er niet uit. 8)7

Bij voorbaat dank,

Bram

http://www.speedtest.net/my-result/3792094216

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 08:38
Anoniem: 473055 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:18:
Ik heb een cisco modem en heb de router functies uit staan (volgens mij had ziggo dit tijdens een telefoon gesprek gedaan voor mij). Ik gebruik een Sitecom wlr-6100 achter het cisco modem. Zoals de titel al vermeld kamp ik met problemen bij het bufferen van video's op zowel draadloos als bedraad. Met smartphones, tablets, desktops, laptops en dat netflix kastje van mijn ouders volgens mij ook.

Ook crash ik met mijn desktop soms het netwerk als ik een 'game downloader' gebruik (niet alle game downloaders doen dit) (ik moet dat dan repareren door 30 seconden het stroom van de router en modem te halen). Dit gebeurt bij verschillende download snelheden; 9-29 Mbps.

Verder heb ik vrij weinig aan mijn router instellingen gedaan.
Ik heb al aardig wat hierover opgezocht maar ik kom er niet uit. 8)7
Tja, en wat is je vraag? :+

Wat ideetjes:
- Firmware updaten
- Niet-gebruikte functies met mogelijke invloed op de performance uitzetten (denk aan QoS)

En anders misschien de Cisco weer als router proberen te gebruiken, en de Sitecom als AP instellen? Anders weet ik het ook niet...

Topicstarter
Als zo'n firmware update mis gaat, is je router stuk. Althans dat heb ik een keer gehad en kom hem toen nog omruilen voor een werkende(was vlak na de aankoop). Mijn vraag is hoe ik ervoor zorg dat filmpjes gewoon kunnen laden. Op het moment gaat dat gewoon zo traag. Misschien is er een relatie tussen het download probleem vandaar dat ik dat erbij geschreven heb.

Edit: Wat voor voordeel haal ik eruit als ik mijn Cisco als router gebruik en mijn Sitecom als Acces Point? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 473055 op 27-09-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

Je wil (volgens mij) dingen uitsluiten. Dat zou dus een overweging kunnen zijn.

Ja, het is mogelijk om je router te "bricken", maar vaak kan je hem dan alsnog weer goed krijgen (met tftp). De tips die je krijgt zijn goed, alles dat je niet (bewust) gebruikt uitzetten. Zo raad ik bijvoorbeeld iedereen aan om UPnP uit te zetten.

Zou je nog wat over je router instellingen kunnen melden? ALs je niet weet wat... alles ;-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn ouders verhuren 2 zomerhuisjes en hebben dus vaak nieuwe internet gebruikers in ons netwerk. Daarom twijfel ik of het verstandig is om plug and play uit te zetten.

Voor mijn router zijn er geen firmware updates en QoS staat uit.

Ik heb een aantal router opties die interessant lijken op een rijtje gezet: http://postimg.org/image/6r14bxp0j/

Edit: Er staat ook nog een AP achter mijn router. Dit betreft een Devolo dLan. Mooi in zijn eenvoud, neem aan dat dit los staat van alles.
P.S. Mijn pa koopt al die over priced troep 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 473055 op 28-09-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 473055 schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:29:
Mijn ouders verhuren 2 zomerhuisjes en hebben dus vaak nieuwe internet gebruikers in ons netwerk. Daarom twijfel ik of het verstandig is om plug and play uit te zetten.
Als je niet weet waar UPnP voor dient dan zou je het uit moeten zetten. En als je wel weet waar het voor dient...moet je het ook uitzetten. })
Ik heb een aantal router opties die interessant lijken op een rijtje gezet: http://postimg.org/image/6r14bxp0j/
Hardware accelerator kan je aan zetten.
Edit: Er staat ook nog een AP achter mijn router. Dit betreft een Devolo dLan. Mooi in zijn eenvoud, neem aan dat dit los staat van alles.
P.S. Mijn pa koopt al die over priced troep 8)7
Sitecom overpriced? Als je ouders het serieus goed willen hebben moeten ze het door iemand laten doen die eer (wel) verstand van heeft. Niets ten nadele van jou, overigens!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een andere instelling. Leer het liever zelf. Wij hebben bijv. een wifi printer staan thuis, maakt dit dan niet gebruik van UPnP. Ik vind dat het hier redelijk goed draait en zie geen aanleiding om een 'proffesional' in te huren. Daarnaast verdiep ik mij erg graag in alles wat met computers te maken heb en kom ik hier dus ook om te leren.

Ik kan wel wat impulsieve aankopen van mijn pa opnoemen in het verleden maar daar hebben wij alle niks aan. Devolo dLan is er 1 van die gelukkig wel werkt. FYI ik had een kabel naar het zomerhuis getrokken en daar een AP geinstalleert.

Edit: Ik weet dat er zat tutorials zijn op internet. Als iemand een goede weet waar ik wat aan zou kunnen hebben post ze dan graag _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 473055 op 28-09-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Je hebt storing, zoals je vermeld, dan reboot je alle 2 de routers, dus nu weet je nog niet welke het is, dus zorg dat je weer storing krijgt, en dan 1 voor 1 rebooten(uitzetten dus).

Je hebt vreemde mensen op je netwerk, dat is dus niet goed.
Zorg voor een pfsense firewall, dan kun je de huisjes en je eigen netwerk apart houden, handleiding op internet zoeken.

Upnp is heel gevaarlijk ivm beveiliging, dus uitzetten, rebooten router en controleer of alles wat je gebruikt nog goed werkt.
In je router ook wps uitzetten is ook beveiligings fout.

En dan heb je nog een probleem, met een eigen router, daar moet je zelf je de software updaten, en die is er niet. Dus je bent onveilig bezig.
Zoek of je op je eigen router, een opensource gratis router software kunt installeren, bijv http://www.dd-wrt.com/site/index

Vroeger had ik eens storing met internetten, dan moest je mtu/pakket grootte instellen.
Je had software die een test deed naar het internet, en hoe groot het pakket moest zijn.
Indien pakket te groot is bijv, dan moesten er 2 pakketten verstuurd worden, welke langer duurde.
Bij mij was iets p2p wat niet goed werkte.

Weet niet of dit gaat,
1 computer aansluiten op je cisco modem, dus niks er tussen.
Dan testen.
Of
cisco weer als router instellen, en dan zo met 1 computer testen.
Zorg dat geen van de andere apparaten aan staat, zodat die geen storing kunnen veroorzaken, ook je ap.

Dan misschien wordt je router te heet, koel deze eens met een ventilator.

En dan kan het zijn dat je router defect is.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 28-09-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waarom staat IPSEC/L2TP/PTPP op, als je het niet weet/niet gebruikt zet het af ;)

Trouwens wat staat aangevinkt in special app's?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niks staat aan bij special apps. uPnP dan maar uitgezet ff testen of de printer nog werkt xD

Ik zal me eens verdiepen in pfsense firewall, klinkt erg intressant.

Zou die download storing niet kunnen komen door teveel aan bandbreedte gebruik? Ik bedoel als ik 20 Mbps download en er zitten hier nog 5 mensen op internet, kan ik mij voorstellen dat het teveel wordt. Of zou het eerder kunnen liggen aan peer 2 peer overload? Ik heb vaak het idee dat die storing sneller komt als ik ook nog intensief filmpjes kijk op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Als je nou eens test met 1 pc, en dan de aantal opvoeren.
Je zult moeten gaan testen, 1 voor 1 proberen.

Met pfsense kun je ook met snelheden instellen, dacht ik. Of bepaalde dingen voorrang geven.

En router al vast laten? Zodat je weet welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net uPnP uitgezet en de wifi printer doet het nu niet meer. Op zowel tablet als laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
controleer eens of de printer nog wel een netwerkverbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Printer doet het weer. was inderdaad de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan op het moment geen probleem meer vinden. Bufferen gaat snel en downloaden valt ook niet te crashen. Zal het later nog eens proberen als er veel gebruik wordt gemaakt van het internet.
Pagina: 1