Hoi,
ik heb een nieuw systeem samengesteld en wilde even checken of alles OK is voor ik het bestel. Heb 10 jaar geleden eens een systeem gebouwd, maar sinds niets meer gedaan. :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk development (Java/C#/PHP), internet, VMs, muziek/film, Photoshop. Gamen is geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder scherm max 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en DVD-drive neem ik over uit oude PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet meteen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Focus ligt op stabiliteit, stilte en compactheid. (Bij normaal gebruik moet de PC stil zijn (staat in de huiskamer). Dat de PC wat luider wordt bij intensieve taken zoals compileren of renderen vind ik niet erg. Ik kan altijd later een stillere koeler toevoegen.)
Ga je overklokken?
Neen.
Dit is wat ik momenteel heb:
Scherm:
Mijn belangrijkste vragen:
- Zijn dit allemaal compatibele onderdelen?
- Is een kant-en-klaar systeem met dezelfde specs veel goedkoper?
Bedankt alvast!
ik heb een nieuw systeem samengesteld en wilde even checken of alles OK is voor ik het bestel. Heb 10 jaar geleden eens een systeem gebouwd, maar sinds niets meer gedaan. :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk development (Java/C#/PHP), internet, VMs, muziek/film, Photoshop. Gamen is geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder scherm max 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en DVD-drive neem ik over uit oude PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een aparte videokaart hoef ik voorlopig niet. Tenzij de Intel 4600 de resolutie van de Dell Ultrasharp u2713h niet aan kan?
- 16Gb ram lijkt me handig voor de IDE's die ik tegenwoordig gebruik (IntelliJ IDEA, Visual Studio, Eclipse), samen met enkele VM's.
- Een SSD lijkt me een must bij compileren. Een harde schijf hoef ik niet. Al m'n data staat op een Synology NAS.
Niet meteen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Focus ligt op stabiliteit, stilte en compactheid. (Bij normaal gebruik moet de PC stil zijn (staat in de huiskamer). Dat de PC wat luider wordt bij intensieve taken zoals compileren of renderen vind ik niet erg. Ik kan altijd later een stillere koeler toevoegen.)
Ga je overklokken?
Neen.
Dit is wat ik momenteel heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 264,99 | € 264,99 |
| 1 | Asus H97M-PLUS | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 137,50 | € 137,50 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 175,45 | € 175,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 777,74 | |
Scherm:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713H Zwart | € 599,95 | € 599,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 599,95 | |
Mijn belangrijkste vragen:
- Zijn dit allemaal compatibele onderdelen?
- Is een kant-en-klaar systeem met dezelfde specs veel goedkoper?
Bedankt alvast!