QNAP TS410 traag na firmware update

Pagina: 1
Acties:

• Bouddieehh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-04-2025
Beste,

Ik heb even een vraag, ik heb afgelopen week mijn QNAP na x jaar geüpdate met de nieuwe firmware en tot nu toe alleen maar problemen.

Raid file was corrupt direct na het updaten van de firmware (gelukkig raid5) maar duurde 1,5 dag met rebuilden. Nu is de NAS sinds 12-14 uur klaar met rebuilden maar is hij zo traag als een slak bergopwaarts met wind tegen! Echt niet normaal meer. Als ik probeer in te loggen op die website 192.168.x.x. dan krijg ik server time outs of als ie een keer geen time out krijg dan duurt het 10-20 minuten voor iets geladen wordt.

Heeft iemand tips? Ik heb gelezen dat de nieuwe firmware je medialibrary update of zo? Ik heb 4,9TB aan media files. Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja de rit uitzitten tot alles is geüpdated of contact opnemen met Qnap?

Svp maak het niet te technisch... Ik ben geen leek maar ook geen tweaker. Als jullie mij kunnen bijstaan met tips dan ben ik jullie erg dankbaar.

P.s. nog een simpele vraag; hoe krijg ik de Qnap zichtbaar in mijn "Netwerk" vorige installatie van windows heeft hem er uitgeknikkerd en nu krijg ik hem met geen mogelijkheid terug in "Netwerk" ik heb alle serveropties (SMB / NFS / AFS (ja ik gebruik zowel Mac als Windows)) aanstaan maar nergens ziet Windows 7 de qnap in mijn netwerk.

• TribalDragon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Updaten van je medialibrary kan idd een eeuwigheid duren, zeker met 4,9TB aan mediafiles. Download het programmatje Qfinder van de Qnap site. Deze gaat je NAS vinden. Wellicht dat het updaten van je medialibrary ervoor zorgt dat je NAS slecht bereikbaar is.