Even een terugkoppeling in dit topic:
Inmiddels staat de MacBook bij mij thuis. Een aantal dingen dingen vielen mij op:
* MacBook heeft een klap gehad, de etnernetpoort is niet meer te gebruiken. Niks aan gedaan, aluminium meerdere keren buigen is vragen om scheuren.
* MacBook heeft in een rokerige omgeving gestaan, binnenin was flink wat aanslag te vinden. Schoongemaakt.
* Uitblaasroostertje zat half verstopt met stof en nicotine-aanslag. Schoongemaakt.
* 2 lichte puntjes en een grote lichte vlek op het scherm, display werkt prima. Niks aan gedaan, dit zit in het kunststof wat voor het display gelijmd is.
* Wifi staat zo nu en dan even stil. Zit je lekker een film te kijken... even laden omdat de wifi weigert. Na een aantal minuten gaat die weer. Het oplossen van dit probleem vraagt om het openen van het scharnier, waar de wifi-module in zit. Niets aan gedaan.
* Mute knop doet het niet, de rest van de F-toetsen wel. Niets aan gedaan, die scharniertjes onder deze knopjes breken mij te makkelijk.
* Accu is in slechte staat, met slechts 573 cycli staat die op 43% van het oorspronkelijke vermogen.
* Accu-indicatielampjes aan de zijkant functioneerden niet. Stekkertje was los van het logic board. Vastgezet, doet het weer.
* IR-sensor deed het niet, stekkertje was los van het logic board. Vastgezet, doet het weer.
* MiniDisplay Port is niet 100%. Reageert niet altijd goed wanneer er een kabel in wordt gedaan.
* CPU komt redelijk snel op temperatuur. Met een paar YouTube filmpjes zit die zo tussen de 80 en 90 graden.
* Ventilator: doet het prima. Wel helemaal schoongemaakt, ook in het slakkenhuis. (Met menumeters kun je de ventilator op maximale stand laten draaien.)
* Harde schijf doet het ook aardig, getest in mijn eigen MacBook 2008 (zelfde model maar dan met toetsenbordverlichting)
Mijn suggestie voor deze MacBook:
* RAM-upgrade van 4 naar 8GB, maximum voor dit model.
* SSD plaatsen in plaats van HDD.
* Eventueel nieuwe koelpasta op de beide processoren.
Eventueel later nog eens een andere accu er in, als de MacBook buitenshuis moet.
Ik vraag mij alleen één ding af: hoe komen de twee stekkertjes van het logic board?
[
Voor 3% gewijzigd door
sypie op 04-10-2014 13:07
. Reden: Kleine toevoeging gedaan. ]