Beste Tweakers,
Sindskort ben ik op zoek naar een gaming pc. Ik heb niet veel verstand van computers en heb op basis van mijn kennis een samenstelling gemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem dient voornamelijk voor gaming (hoge settings Battlefield 4), daarnaast gebruik ik het ook voor social media, multitasking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt tussen de 800-850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, geluidssysteem en windows 8.1 pro heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart zoals te zien heb ik voor de GTX 970 4GB gekozen, maar vraag mij af of deze wel veel beter is dan de GTX 770 2GB en of het waard is.
Daarnaast is de processor ook een twijfel geval, i5 4590. Voor 100 euro kan ik hem upgraden naar de i7 4790, is dat het waard?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea en Intel
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Of het geheugen van het merk goed is.
Ga je overklokken?
Nee
Sindskort ben ik op zoek naar een gaming pc. Ik heb niet veel verstand van computers en heb op basis van mijn kennis een samenstelling gemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem dient voornamelijk voor gaming (hoge settings Battlefield 4), daarnaast gebruik ik het ook voor social media, multitasking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt tussen de 800-850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, geluidssysteem en windows 8.1 pro heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart zoals te zien heb ik voor de GTX 970 4GB gekozen, maar vraag mij af of deze wel veel beter is dan de GTX 770 2GB en of het waard is.
Daarnaast is de processor ook een twijfel geval, i5 4590. Voor 100 euro kan ik hem upgraden naar de i7 4790, is dat het waard?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea en Intel
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Of het geheugen van het merk goed is.
Ga je overklokken?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA100, 1TB | € 45,50 | € 45,50 |
| 1 | MS-Tech CA-0280 Venomous LongHorn | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Elixir M2S8G64CB8HB5N-DI | € 68,83 | € 68,83 |
| 1 | TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender | € 39,90 | € 39,90 |