Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bluescreens na installatie nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat dit in het juiste subforum staat! De situatie is als volgt:

1. Harde schijf is vorige maand zo goed als gecrashed, ik kreeg de melding dat er iets mee aan de hand was en Windows stond erop dat ik een nieuwe harde schijf moest plaatsen
2. Ik heb de harde schijf vervangen met een Western Digital Green, 1TB, 3.5"
3. In plaats van een gemaakte backup te plaatsen, besloot ik alles* opnieuw te installeren, mede doordat de betreffende pc in het verleden al eens geupgrade is van Vista naar Windows 7 en er het één en ander vervuilt zou kunnen zijn intern
4. Ik merktte grafische onstabiliteiten tijdens o.a. het webbrowsen, toen bleken de drivers van de videokaart op fabriekssetting te staan en flink wat jaren achter te lopen qua updates. Via AMD Catalyst Control Center heb ik de meest recente drivers binnen gehaald en geinstalleerd
5. Het leek even goed te gaan, maar de grafische onstabliteiten bleken er nog steeds in te zitten en zelfs bluescreens op te leveren. Soms werd de pc vanzelf geherstart en was er niets aan de hand, maar o.a. zojuist liep de pc vast en bij het herstarten bleek het scherm geen input meer te krijgen. Alleen het tijdelijk verwijderen van de knoopcel in de moederbord(?) bleek te helpen en nu doet de pc het weer. Maar er is overduidelijk iets niet in de haak.

Voorheen had ik iemand die dit soort dingen graag voor mij in orde maakte, vandaar dat ik zelf weinig verstand heb over computers op dit niveau van problemen. De betreffende (antieke) videokaart is een ATI Radeon HD 4800 Series.

Volgens BlueScreenView worden alle crashes veroorzaakt door dxgkrnl.sys met als omschrijving DirectX Graphics Kernel, file version 6.1.7601.18510. Specifiek worden ook de drivers AMD multi-vendor Miniport Driver (8.14.01.6264) en DirectX Graphics MMS genoemd. De crashes ontstaan altijd bij vrij zware pagina's op FireFox, zoals pagina's met CSS animaties of een YouTube video.

Kan iemand mij op weg helpen?

Edit: Ik zie dat de BIOS op een versie uit 2008 draait, de boosdoener?

[ Voor 3% gewijzigd door Demonitzu op 27-09-2014 19:27 ]

TekkenZone - Dutch Tekken Community